Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 08:56
Medlem
Ställer inte sig putin på röda torget och håller tal snart är hans dagar räknade
Citera
2022-02-27, 08:57
Medlem
rotesaus avatar
Gatustrid i Kharkiv nu:
https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-news-02-27-22/index.html
Citat:
Street fighting broke out in the center of Kharkiv as Russian troops entered Ukraine’s second largest city, Oleh Synehubov, the head of the Kharkiv Regional State Administration said Sunday.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Kina har vägrat kalla det för en invasion och anser att USA/Nato bär ansvaret för att konflikten eskalerat.

Vet du hur man söker på Google?

Hur kommer det sig att det alltid är de som skriker "ryss-troll" som alltid har sämst koll på läget?
Det är inte ett sammanträffande.
Nehä du den där köper jag inte har följt denna skit sedan dag 1
Kina har sagt och manat till lugn och få dem att förhandla!
Det är bara din fantasi och dina propaganda kanaler som ger annat skit till indoktrineringen din, Kina vill inte ta tag i det din store ledare håller på med det är fakta sedan får du fantisera om annat!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Ok. Jag tvivlar inte att de åkte på däng med tanke på videon.
Ju mer länkar och bilder desto bättre.

Jag undrar hur starka ryska motståndskrafter, på ledningsnivå, är samt hur mycket de växer per dag?
Eller med andra ord hur lång tid har putin på sig?
Vad tror du?
Själv tror jag att det är max 3 veckor under rådande förutsättningar.

Mvh

Jag tror inte det kommer ta så lång tid innan ryssarna slåss för fullt inne i Kiev.
Jag tror man kommer anekters Kiev och sedan göra någon form av DMZ. Ukrainas nya huvudstad med styre kommer ligga i Lviv och ja, sedan får vi se vad som händer.

Kriget kommer vara "över" när Ryssland får luftherrevälde.
Citera
2022-02-27, 08:58
Medlem
flukkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Uppdatering av läget kl 02.00

I söder har ryska styrkor nu efter nya hårda strider tagit kontroll av Cherson.

I Kharkiv pågår kraftig beskjutning och ryska styrkor avancerar, staden kan falla inom kort.

I Kiev pågår hårda strider i stadens utkanter, om ryssarna lyckas inta staden i natt är en öppen fråga.

Fler ryska trupper är på väg mot Kiev, obekräftade uppgifter gör gällande att de går mot Kiev från två fronter, bla med ett 50-tal pansarvagnar och med fordon utrustade med termobariska övertrycksvapen-system sk vakuumbomber.

Jag är nog inte den första som går åt dig. Men du har sen kriget startade kommit med att "det är bara enstaka timmar kvar till kiev faller".
Men jag börjar undra varför du är så alarmistisk, rysstroll?

Tror inte du förstår hur komplicerat strid i bebyggelse är mot en motiverad motståndare.

Det är ingen promenadseger och pansarfordon ger en ytters liten fördel, de måste fortfarande gå från hus till hus annars blir de skjutna i ryggen eller får molotovs kastade på sitt tak.

Nu kan kiev falla om några timmar eller om flera dagar, frågan är också hur uthålligheten är för de ryska soldaterna som man sett springa med dunkar för att försöka tanka sina fordon på lokala bensinstationer. Deras oskyddade lastbilar kan knappast köra fram riskfritt och genomföra TOLO
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
https://t.me/nexta_live/18057

Nordlig förort till Kiev, de rullar sakta men säkert framåt nu.

Detta är alltså en del av Norra Axeln truppen jag skrivit om o ett par dagar.

Man ser att det är en helt annan nivå på materialen mot tidigare.

Hoppas leveranserna till Ukraina går skyndsamt och lyckosamt!

Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlmag
Ligger officiell film ute på skottskadad ambulans personal och en död, inget någon skulle ljuga om.

Man ljög ju om att militärer sprängdes på ön. Man visar bilder på presidenten i militära kläder från förra året. Man visar bilder från videospel. Varför skulle man inte ljuga om en ambulans?
Citera
2022-02-27, 08:59
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Ställer inte sig putin på röda torget och håller tal snart är hans dagar räknade

Han är otroligt osynlig. Antingen pågår det en statskupp (många höga generaler fick nog kaffet i halsgropen när han började hota med kärnvapen) eller så har attacken mot Ukraina inte gått enligt planen och han väntar med att visa sig tills dom nått nån typ av framgång.
Citera
2022-02-27, 09:00
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Tydligt fall av faktaresistens. Hoppas det inte smittar.
Nej då är inte faktaresistent med ser inte på rysskanalerna som matar med falsk info och om annat så du får mer gödning om en skev fantasi!
Citera
2022-02-27, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Fråga irakierna hur sanktioner känns.
Eller kubanerna. Att skada Ryssland ekonomiskt är en smart och enkel lösning. Ett komplement till fysisk krigföring i Ukraina. Putin kommer att bli nermald.
Frankrike anser tydligen att sanktionerna har kraften av en ekonomisk kärnvapenattack mot Ryssland och är faktiskt lite oroliga för vad lille Putin kan svara med typ när börsen i Moskva öppnar i morgon.
Ryssland reserver av utländsk valuta är ju dessutom värdelös om reserven inte kan omvandlas till Rubel av centralbanken.
Och att försöka sälja ut Rysslands framtid till Kina tror jag är som att pinka i byxorna.

Fast Putin pinkar säkert på sig ganska ofta just nu så en vuxenblöja kan vi väl unna honom.
Citera
2022-02-27, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Alla vapen som skickas till fronten är välinvesterade skattepengar. En död ryss är en bra ryss!

Fy fasiken för sådana som dig! Du tycker det men inte jag! Dina pengar om du nu har några får gå till vad som helst men inte mina surt
förvärvda pengar. Men jag antar väl att du aldrig krökt rygg i hela ditt liv. Att du aldrig tjänat en enda egen krona. Så det är väl andras pengar du tänkt bistå dödandet med.
Citera
2022-02-27, 09:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Läste någonstans att ukrainska soldater retirerar med armarna över huvudet i Kharkiv. Hoppas det är fel.

Ryssarna har nått centrala delarna av staden nu, så inte alls orimligt att viss ukrainsk trupp gett upp.
Men det är inte svart/vitt.
Överlag trycker nog ukrainarna på, och just Kharkiv har landets starkaste, bäst utrustade, och bäst tränade militärbrigad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in