2007-08-05, 18:36
Medlem
diversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enannangång
Jag brukar alltid i regel ta minst 0.5g i varje holk oavsätt kvalité, fan man röker ju för att bli så bäng som möjligt inte för att bli lite "avslappnad" anser jag.

Håller inte med alls. Less is more i vissa fall. Ibland är det skönt att bara ta ett par bloss, så man känner av det men utan att låta det påverka ditt beteende etc.

Andra gånger vill man däremot bli bränd och då röker man mer. men som sagt, gäller inte alltid.
Citera
2007-08-05, 19:05
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJones
Går detta att uppnå på cannabis?

Javisst! Har du bara rökt knatchar av fulhasch hittills, eller?
Citera
2007-08-05, 20:21
Medlem
Lunatics avatar
Är ganska ovan rökare. röker inte tobako heller. Röker gräs några gånger om året. Jag rullar på hel cigg med rent dundergräs Jag drar nog 55-60% av ciggen sen kan någon annan ta lite annars tar jag resten. o ja man blir totalbäng. Allt gungar fattar inte ett skit vad folk har snackatt om. Tror fan hjärtat slår så fort att det nästan står stilla :P. Sitter man ner känns det som man ska glida av stolen för den lutar så jäkla mycke hehe, bara inbillning. Jag får skapliga Hallisar.
Sitter i krafftigt gungande i hjärnan i 1tim o 30min, sen i 5-6timmar lite lullandes =). sen kan man känna sig lite ur fokus dagen efter.

Men några tenstiks huven blire allt. borde vara runt 12-13 tenstiks huven i en hel cigg. Vet inte grammet på det.
Citera
2007-08-05, 21:01
Medlem
Kong_Fuzis avatar
Vafan man röker efter vilja och behov. Skiter i vad folk säger. Det är ju olika för alla.

Jag kan bli bäng på , tja, säg en 0.2-0.3a bra gräs. Jag kan sätta i mig mer , låt oss säga en 0.5a eller helt enkelt en fullkopp eller en redig spliff, och ändå inte bli så mkt mer bäng för det. Jo, självklart: man känner av det mer och även längre, men inte någon större skillnad rusmässigt. Bara mer utav det. men KOM IHÅG vad jag skrev INNAN NI SLÄNGER UR ER DUMMA JÄVLA KOMMENTARER : Det är olika för alla .

EDIT: Stavfel.
Citera
2007-08-06, 00:51
Medlem
Avva66s avatar
Felpost.
Citera
2007-08-06, 00:59
Medlem
Schwenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrJones
Går detta att uppnå på cannabis?

Jamen absolut.
Har varit där flera gånger.

Angående TS tändstickshuvuden så säger jag; Ta mer än så, våga ha i lite för mycket än lite för lite.
Citera
2007-08-06, 07:20
Medlem
overtrips avatar
Ville prova mina gränser med cb för en tid sen, hade fått budder och en del mango från bm. Stoppade ner 0.4g budder och ca 0.3g av rökat i en bong och sög i mig större delar av det, blev mest som en rejäl stening, d.v.s. riktiga cb ryckningar i hela kroppen (nu vet jag hur det är att ha parkinson ryck), noll uppfattningsförmåga, massa cev och en rejäl däckning efter 45min.
Citera
2007-08-06, 17:35
Medlem
Dom första två blir man avslappnad på, man blir mysig och go.

Sen röker man yttligare en eller två, då blir man bäng.

Tredje och sista stadiet då är man BÄNG, riktigt bäng. Kvittar hur mycket man röker efter det, man blir inte mycket mer bäng och det är de bästa stadiet av ruset (:

Fast detta har jag endast lyckat uppnå med rena gräsjollar, klarar inte riktigt av nikotin och brunt, gillar inte de ruset
Citera
2007-08-06, 19:10
Medlem
Absinthias avatar
Jag är på stadie tre just nu. Det känns bra att bryta uppehållet.
Citera
2007-08-06, 19:38
Medlem
Unoerros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kong_Fuzi
Vafan man röker efter vilja och behov. Skiter i vad folk säger. Det är ju olika för alla.

Jag kan bli bäng på , tja, säg en 0.2-0.3a bra gräs. Jag kan sätta i mig mer , låt oss säga en 0.5a eller helt enkelt en fullkopp eller en redig spliff, och ändå inte bli så mkt mer bäng för det. Jo, självklart: man känner av det mer och även längre, men inte någon större skillnad rusmässigt. Bara mer utav det. men KOM IHÅG vad jag skrev INNAN NI SLÄNGER UR ER DUMMA JÄVLA KOMMENTARER : Det är olika för alla .

EDIT: Stavfel.

Totally agree! Det finns en mängd av varje sort som ger ett visst rus och sen efter det så drar man bara ut på samma rus känns det som, blir ofta besviken när jag ska bränna på med "en riktig jävel"
Citera
2007-08-06, 19:49
Medlem
Knivs avatar
Håller fullkomligt med. Brukar röka lite grann bara när jag kommer hem från jobbet för att slappna av lite. Sen på helgerna går man upp ett par platåer.
Citera
2007-08-06, 20:18
Medlem
JohnMiltons avatar
Jo, det känns definitivt igen. Tycker personligen nästan det är schysstast med bara lite grann så man blir avslappnad bara. Känns som man blir en smula för dum i huvudet på mer.
Å andra sidan är det väl bara en smaksak. Uppskattar generellt mest när man får vara klar i skallen och kunna tänka som vanligt men njuta av ruset kroppsligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in