Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Tegnell har i princip inte haft ett enda rätt sedan pandemin startade. Han är en clown - en marionettdocka. Han hävdade att smittopeaken skulle vara i mitten av januari. Jag skrev i mitten av feb eller månadsbrytet feb/mars. Att dödstalen peakade vecka 7 är inget jag hittar på, utan det visar ju statistiken enligt officiella källor som jag länkat till. Ja, när peakade smittan? Omikron ger vanligen symtom cirka 2 dagar efter en person utsatts för smittan. Så smittan peakade antagligen under vecka 6 eller vecka 7. Dessutom lär dödstalen fyllas på under vecka 7 så det kan mycket väl vara så att dödstalen under vecka 7 är ungefär lika stora som de under vecka 6.
Jag skulle säga att min analys kring när smittan peakade stämde tämligen väl. Jag hade i vart fall inte +1 månad fel som Tegnell och FHM

Du menar att smittan peakar nu?
Allt enligt din bunkergissning.
Med tanke på inläggningar och dödsfall, peakade den i slutet av januari.
Men du hävdar ändå att du vann det inofficiella mästerskapet mot Tegnell för att du hade fel med en månad jämfört med Tegnells två veckor (som för övrigt reviderades till att stämma bra)
Ge dig med din damage control nu.
Alla vet att FoHM har haft fel i det mesta, men det gör inte dig till någon stjärn-analytiker..
Du har haft så extremt fel att du nästan kan mäta dig med mästarna på FoHM..