2022-02-26, 19:33
Medlem
qwerty-66s avatar
Det här ska väl inte hända?

Pfizer Vaccine Becomes DNA in Liver Cells. (In-vitro Swedish Study)

https://youtu.be/MjxlvduyJyc
Citera
2022-02-26, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Trams. Covid19 har givit Sverige överdödlighet både under 2020 och år 2021. År 2021 minskade tom Sveriges folkmängd, vilket inte skett sedan mycket lång tid tillbaks. Tror man får söka sig till utvandringen tillbaks till 1800-talet.

Nej, befolkningen minskade inte under 2021. Den växte, men tillväxten var mindre än tidigare.
Det är inte alls konstigt eftersom det är de som föddes under den stora babyboomen som nu börjat bli 70+.
Citera
2022-02-26, 20:16
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det här ska väl inte hända?

Pfizer Vaccine Becomes DNA in Liver Cells. (In-vitro Swedish Study)

https://youtu.be/MjxlvduyJyc

Varför administrerar man vaccin till leverceller?
Citera
2022-02-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Låt för helsike corona kommissionen ta över vid nästa pandemi.
Dom vet ju hur man ska göra på alla punkter.
Dessvärre kan vi nog hamna i större problem än att en ny pandemi ansluter.
Citera
2022-02-27, 01:35
Medlem
outoftheblues avatar
Nya Zeeland värst i hela världen! Trots vaccin, hård gränskontroll, vaccinmandat, vaccinpass, isolering vid misstänkt smitta mm.
New Zealand currently has one of the highest R values for Omicron in the world, according to the Covid-19 Modeller from Rako Science.

The Reff (effective reproductive number) is a measure of how many people each Covid case is infecting, on average, in a mixed population of susceptible and non-susceptible people.

...

As of Sunday morning, New Zealand's Reff was 3.74, the highest in the world according to the model's calculations.

Other countries with a high Reff included Myanmar (3), China (2.37), Vietnam (2.29), Cambodia (2.25) and South Korea (2.22).
https://www.nzherald.co.nz/nz/covid-19-omicron-outbreak-new-zealands-reproduction-number-highest-in-the-world-model-shows/42IV4CWYYKETV4JEMQAVXM5Q5A/

Grattis vaccinet!
Citera
2022-02-27, 02:35
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Du hade såklart fel som vanligt. Är du så jävla coronapsykostisk att du fortfarande fantiserar om att du vann din interna vadslagning mot FHM. fyfan vad tragikomisk du är... Men sanningen är att du förlorade ordentligt, Tegnell pissade på dig. Om dödstal enligt din analys peakade v7, när peakade då smittan av omikronförkylningen? Omikronsnuvan är i princip bortglömd nu när vi närmar oss månadsbryyytet feb/mars. Nu skulle det enligt dig peaka och allt skulle gå åt helvete. Fattar du verkligen att din pojkgissning blev helt fel?

Tegnell har i princip inte haft ett enda rätt sedan pandemin startade. Han är en clown - en marionettdocka. Han hävdade att smittopeaken skulle vara i mitten av januari. Jag skrev i mitten av feb eller månadsbrytet feb/mars. Att dödstalen peakade vecka 7 är inget jag hittar på, utan det visar ju statistiken enligt officiella källor som jag länkat till. Ja, när peakade smittan? Omikron ger vanligen symtom cirka 2 dagar efter en person utsatts för smittan. Så smittan peakade antagligen under vecka 6 eller vecka 7. Dessutom lär dödstalen fyllas på under vecka 7 så det kan mycket väl vara så att dödstalen under vecka 7 är ungefär lika stora som de under vecka 6.

Jag skulle säga att min analys kring när smittan peakade stämde tämligen väl. Jag hade i vart fall inte +1 månad fel som Tegnell och FHM
Citera
2022-02-27, 02:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag visste det i alla fall, jag skrev om det här redan i januari. Jag kan leta rätt på mitt/mina inlägg om detta, om du inte tror mig.

Vittnesbörd FANNS redan från Kina och Norditalien. Tegnell ville bara inte lyssna, och kanske var hans motsvarighet i andra länder också senfärdiga, men ingen så senfärdig som Tegnell. "försiktighetsprincipen" igen - och detta ansåg ju även Coronakommissionen, att den borde ha tillämpats. I stället för att man står med hängande armar och väntar på att det är BEVISAT att sjukdomen finns och sprider sig, innan man stänger gränserna. Då är det för sent.

De är i händerna på globalister och frihandelsivrare. Någon försiktighetsprincip har aldrig funnits vad gäller svenska corona-strategin. Man har precis som du säger stått med händerna i byxfickorna hela tiden. Extra tydligt i början av pandemin. Allt har präglats av passivitet och en strategi baserat på negativ evidens. "Det är inte konstaterat att smittan sprids från barn till vuxen" kunde FHM säga i början av pandemin. "Det är inte konstaterat att smittan sprids i t-banan". Istället borde man snarare stängt tills man ev konstaterat att det INTE är så. Inte chansa och hoppas på att det inte är så att smittan sprids. Vet man inget, men man fått indikationer på att det KAN vara så bör man rimligen vara försiktig. Inte stoppa händerna i fickorna och låtsas som att det regnar.
Man har medvetet spelat rysk roulett med hela svenska folket, vilket fram till dags datum orsakat över 17 tusen personers död och över 100 tusen som behövt sjukhusvård. Det är siffror som vida överstiger motsvarigheten i våra grannländer. Främst pga att de mer aggressiva varianterna som fanns i början av pandemin tilläts härja fritt och att vi då inte hade något vaccin. Kloka länder som stängde ned och inväntade både forskning och vaccin klarade sig betydligt bättre. De kommer inte alls få lika många döda och svårt sjuka. Aldrig att de kommer "ikapp", som vissa kuksugande FHM-ivrare hävdat. Sveriges corona -strategi som regering och FHM är ytterst ansvariga för är och förblir ett fiasko. Regeringen kapitulerade fullständigt.
Citera
2022-02-27, 02:52
Medlem
Pre 1914s avatar
Antar att jag just haft omikron. Började på riktigt med att jag var trött i måndag efter jobbet. Fick ett kortare uppdrag som jag var i väg på mitt i natten. Hade ont i halsen med värsta sexigaste rösten tisdag onsdag.
Jobbade lite både tisdag och onsdag med leveranser som inte kunnat ändras ändå.
Torsdag tappade jag smak och lukt, annars pigg.
Fredag lite kokt spagetti i benen, annars bra. Men värdelöst att laga mat utan smak och lukt.
Citera
2022-02-27, 08:42
Medlem
Citat:
Tegnell har i princip inte haft ett enda rätt sedan pandemin startade. Han är en clown - en marionettdocka. Han hävdade att smittopeaken skulle vara i mitten av januari. Jag skrev i mitten av feb eller månadsbrytet feb/mars. Att dödstalen peakade vecka 7 är inget jag hittar på, utan det visar ju statistiken enligt officiella källor som jag länkat till. Ja, när peakade smittan? Omikron ger vanligen symtom cirka 2 dagar efter en person utsatts för smittan. Så smittan peakade antagligen under vecka 6 eller vecka 7. Dessutom lär dödstalen fyllas på under vecka 7 så det kan mycket väl vara så att dödstalen under vecka 7 är ungefär lika stora som de under vecka 6.

Jag skulle säga att min analys kring när smittan peakade stämde tämligen väl. Jag hade i vart fall inte +1 månad fel som Tegnell och FHM

Du menar att smittan peakar nu?
Allt enligt din bunkergissning.
Med tanke på inläggningar och dödsfall, peakade den i slutet av januari.
Men du hävdar ändå att du vann det inofficiella mästerskapet mot Tegnell för att du hade fel med en månad jämfört med Tegnells två veckor (som för övrigt reviderades till att stämma bra)

Ge dig med din damage control nu.
Alla vet att FoHM har haft fel i det mesta, men det gör inte dig till någon stjärn-analytiker..
Du har haft så extremt fel att du nästan kan mäta dig med mästarna på FoHM..
Citera
2022-02-27, 09:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
De är i händerna på globalister och frihandelsivrare. Någon försiktighetsprincip har aldrig funnits vad gäller svenska corona-strategin. Man har precis som du säger stått med händerna i byxfickorna hela tiden. Extra tydligt i början av pandemin. Allt har präglats av passivitet och en strategi baserat på negativ evidens. "Det är inte konstaterat att smittan sprids från barn till vuxen" kunde FHM säga i början av pandemin. "Det är inte konstaterat att smittan sprids i t-banan". Istället borde man snarare stängt tills man ev konstaterat att det INTE är så. Inte chansa och hoppas på att det inte är så att smittan sprids. Vet man inget, men man fått indikationer på att det KAN vara så bör man rimligen vara försiktig. Inte stoppa händerna i fickorna och låtsas som att det regnar.
Man har medvetet spelat rysk roulett med hela svenska folket, vilket fram till dags datum orsakat över 17 tusen personers död och över 100 tusen som behövt sjukhusvård. Det är siffror som vida överstiger motsvarigheten i våra grannländer. Främst pga att de mer aggressiva varianterna som fanns i början av pandemin tilläts härja fritt och att vi då inte hade något vaccin. Kloka länder som stängde ned och inväntade både forskning och vaccin klarade sig betydligt bättre. De kommer inte alls få lika många döda och svårt sjuka. Aldrig att de kommer "ikapp", som vissa kuksugande FHM-ivrare hävdat. Sveriges corona -strategi som regering och FHM är ytterst ansvariga för är och förblir ett fiasko. Regeringen kapitulerade fullständigt.

Exakt. Och Coronakommissionen kom ju också fram till detta. Men nu är både Carlsson och Löfven pensionärer, och Tegnell går också antagligen när som helst. Det finns ingen att straffa, eftersom vi inte har något tjänstemannaansvar. De långtidssjuka, som har fått sina lungor förstörda (och andra skador av att ha legat i respirator så länge), samt de avlidnas anhöriga, kommer inte att få någon upprättelse.
Citera
2022-02-27, 10:44
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Exakt. Och Coronakommissionen kom ju också fram till detta. Men nu är både Carlsson och Löfven pensionärer, och Tegnell går också antagligen när som helst. Det finns ingen att straffa, eftersom vi inte har något tjänstemannaansvar. De långtidssjuka, som har fått sina lungor förstörda (och andra skador av att ha legat i respirator så länge), samt de avlidnas anhöriga, kommer inte att få någon upprättelse.
Fast andra länder med hårdare restriktioner har ju ungefär lika många döda. Se på Tyskland och Italien t ex. Finns ingen anledning att bara jämföra oss med våra pluttiga närmsta grannar.
Citera
2022-02-27, 13:09
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast andra länder med hårdare restriktioner har ju ungefär lika många döda. Se på Tyskland och Italien t ex. Finns ingen anledning att bara jämföra oss med våra pluttiga närmsta grannar.

Du måste jämföra per capita.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in