Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Svinisen kändes aldrig lika oroande. Den gick faktiskt förbi mig nästan helt. Det fanns t.ex. inga skräckreportage från överfyllda IVA-avdelningar, varken i Sverige eller utomlands. (Som jag minns det.)
Precis. Men OM din TV hade visat sådana skräckreportage, då hade du fått extrempanik.
Citat:
Det hemska var ju att TROTS de hemska reportagen från sjukhusen i Norditalien, så hände - inget. Inget gjordes för att sätta de gamla och sjukliga och de med nedsatt immunförsvar i säkerhet, heller. INGET gjordes.
Åh nej, TROTS att din TV visade hemska reportage från Italien så gjordes inget
Tegnell förstod väl som alla tänkande människor att det var fejkad skräckpropaganda. Men det gjorde inte du eftersom du inte är en lugn och tänkande människa utan istället en extremt lättpåverkad och panikbenägen människa. Tack och lov att vi inte hade en sån som dig som stadsepidemiolog.
Är man gammal och sjuklig och har nedsatt immunförsvar är man för övrigt aldrig i säkerhet.
Citat:
Och som sagt - jag har Coronakommisionen med mig nu! De tycker precis som jag - och några till här - har gjort hela tiden.
Coronakommisionen
Ett gäng sängvätare i kostym. De begriper givetvis ingenting. Hade vettiga människor suttit i Coronakommisionen hade de ju tyckt precis tvärtemot vad du tycker.
Citat:
TÄNK om det hade visat sig komma ännu värre eftereffekter, t.ex.! Och vi har inte sett allt än, heller. Många som överlevde kommer aldrig att bli så friska och starka som innan, för att för mycket av deras lungvävnad är ärrad. DET är alltid en risk med lungsjukdomar, och att denna lungsjukdom gick DJUPT ner i lungorna fick vi veta redan ifrån Norditalien i februari.
Åh TÄNK, TÄNK, TÄÄÄÄÄNK!!
Tänk om du kunde slänga ut din TV så slapp du ha totalpanik varje dag från att du vaknar till att du går och lägger dig. Denna ständiga stress du uppvisar har betydligt mer potential att förkorta ditt liv än vad förkylningsviruset från Kina har. Eller vad ett krig i Ukraina har. Eller vad "klimatet" har. Och så vidare.