Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Här är lite officiell information. Ta det för vad det är:

ASB News / MILITARY〽️
@ASBMilitary
STATEMENT Russia MoD: "To date, the Russian Armed Forces have hit 975 objects of the military infrastructure of Ukraine. Among them: 23 control points and communication centers of the Armed Forces of Ukraine, 3 radar posts, 31x S-300, Buk M-1 and Osa AA missile systems --
-- and 48 ​​radar stations. Shot down: 8 combat aircraft and 7 helicopters, 11 drones, two Tochka-U tactical missiles.
223 tanks and other armored combat vehicles, 28 aircraft (on the ground), 39 MLRS, 86 field artillery pieces and mortars, 143 units of special military vehicles"
https://twitter.com/ASBMilitary/status/1497820795061653505?s=20&t=-0s09YEiJoDE41HSxP2FKA

Bra konto förresten även om det är klart pro-ryskt.

Alla konton är ju PRO något. Men kul med lite ryska uppdateringar.
Citera
2022-02-27, 07:42
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Så är det inte Karlsoon. De fjuniga soldaterna i den ryska armén vill inte dö i krig mot ett broderland, och säkerligen visste de flesta inte ens att det skulle bli krig och nu vill de helst åka hem igen.

Gemene ryss är inte avskärmad från omvärlden och vet att det finns stora problem i Ryssland.

Det är inte de som är den riktiga fienden, utan det ryska samhällssystemet och dess styrande skikt.

Det bästa som jag ser det är om Putin kunde bli kuppad, men för att det skall hända måste nog motgångarna bli större. Generalerna mister ju livet om en kupp misslyckas.

Hm okej.
Får hoppas han kan bli kuppad då. Då kanske det finns lite förhoppning trots allt om det är som du säger att ryska soldater helst inte vill kriga mot Ukraina.
Citera
2022-02-27, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ryssland har ingen som helst anledning att ge sig på oskyldiga Ukraina. Så länge inte ryssarna börjar kriga mot sitt eget land så visar dom att dom stödjer och sympatiserar. Att ge sig på oskyldiga är det vedervärdigaste som finns och då förtjänar man att dö.
Du förstår inte hur vidrigt det är att ge sig på oskyldiga. Men det kan inte du förstå..

Du kallar till och med mig för nazizt trots att jag är så långt borta från rasist man kan bli...
Ja det är sant forumet, dåren kallar mig för nazizt

Du är lika dålig som Putin. Ge sig på oskyldiga är melodin för dig.

Mår du bra? Ge sig på oskyldiga? Vad pratar du om? Du vill ju att alla ryssar ska dö. Alla och det innebär 99% som är oskyldiga. Förresten vad tycker du om alla oskyldiga civila som dött i Donbass sedan 2014? Nä just det. Det är skillnad på oskyldiga och oskyldiga. Alla människor är ju inte lika mycket värda för dig.
Citera
2022-02-27, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Svenskar ett folk utan heder, om Ryssen kom till Sverige hade majoriteten av Svenskarna dragit ner byxorna och bett om att bli körda i röven istället för att stå upp för sitt land som Ukrainarna har gjort.

Svenskar är ett skämt bara kolla försvarmakten hur de springer runt med prideparad och massa jävla skit.

Du har suttit härinne med din ryska hat sen dag ett för att de gör något åt saken medans ni svenskar suttit och klagat på invandring i 10 år utan att göra något åt saken.

Din jävla loser.

Det beror på vad man menar med heder. Du syftar på att Svenskar inte är villig att försvara sig själva vid personlig attack, vid krig vet vi ännu inte om svenskar är lika fega som Mellanöstern folket.

Människor från Mellanöstern har ingen heder heller som flydde sitt eget land så fega var dom, eller inte kan bete sig, våldtar och lever på bidrag, det är ingen heder det heller.

Du vet inte så mycket om svenska försvaret, det hörs tydligt.
Svenskar har en extremt liten arme, jämfört med en gigant som Ryssland men Sveriges vapen, utrustning och utbildning är betydligt bättre än Ryssen.
Ryssland har stora vapen och mer soldater, det är det enda.

Håller med att militären i Priden är pinsam.

Vad har du själv gjort för Sverige eftersom du kallar svenskar fega så antar att jag att du syftar på dig själv?
Citera
2022-02-27, 07:44
Medlem
neiges avatar
Man kunde pratat och gjort en bra deal att Krim, Luhansk och Donetsk ska gå till Ryssland för pengar, gas och bra diplomati mellan länderna, alla vinner förutom typerna som John McCain som ändå är död.
Citera
2022-02-27, 07:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Fast det stämmer ju inte. Folk är ute i Kharakiv just nu och inspekterar skador tillsammans med Ukrainska trupper. Jag ser det postas på telegram hela tiden i detta nu.
Jo, allt på Telegram är sanning. Särskilt från den ukrainska sidan.

#GhostofKiev

Collins Iorchir
@iceolowo
Pilot who shot down six enemy planes, he was nicknamed "The Ghost of Kiev".
Big honour. Hero of Ukraine.
#hero #ukraine #stopwar
#UkraineRussia #Ukraina #Ukrainian #WorldWarIII #UkraineWar #Putin #NoWar
https://twitter.com/iceolowo/status/1497310705485115393?s=20&t=bN73Bk6suioNkD8TdqwNqg

Citera
2022-02-27, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Nemen va är det sant?
Alltså jag tror inte du trollar. Men kommer det från seriösa källor och inte ryssarna själva att soldaterna blev "lurade"?

Kommer från ukrainska videos på dessa ryssar som gett upp. Om nu ryssarna ljuger är ju en annan sak eller ihopsatt av ukrainska armén.
Citera
2022-02-27, 07:45
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
Alla konton är ju PRO något. Men kul med lite ryska uppdateringar.
Han verkar anstränga sig för att kolla upp saker.
Citera
2022-02-27, 07:47
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Njae det tror jag faktiskt inte Det är så mycket ovidkommande i tråden och störrt omöjligt att få ett samlat grepp om det som skrivs. Men kortfattat så har Putin helt missbedömt läget och om det är rådgivarnas medvetna val eller inte låter jag vara osakt.

Ja om du läser tråden så har han mött större motstånd. Men det är FB hur verkligheten är vet vi inte. Finns de som påstår att ryssarna tar det lugnt då de ej vill göra UA till ruiner eller orsaka onödigt stor inverkan på folket där.
UA har tillhört tsar Ryssland sen 1600 talet, Sovjet från 1922 till kommunismens fall 1991.
UA är betydligt mer "Rysskt" än europeiskt historiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Han verkar anstränga sig för att kolla upp saker.

Om ändå alla försökte anstränga sig för att kolla upp saker hade denna tråd sätt annorlunda ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Tror det hela kommer sluta i att Ryssland delar landet och tar över de rysktalande områdena vilket innebär ca en tredjedel av landet, hela kustområdet. Det är förstår väldigt tråkigt men nödvändigt på sikt för att få lugn och ro. Extremisterna i Kiev får skylla sig själva. Kan man inte respektera minoriteter är det bättre det blir så här. Sedan 2014 har de jävlats med de etniska ryssarna och dödat ca 23000 civila.

Vi får hoppas det inte blir ett utdraget krig men det beror också till stor del på Europa och USA som pumpar in vapen till mestadels nazistiska enheter då den reguljära ukrainska armen verkar ha upplösts av vad jag hör. Ska bli intressant att se hur väst i framtiden ska bortförklara att de stöttande extremister.

Tror, hoppas, har hört..... Lycka till själv med hedern i framtiden. 😄
Citera
2022-02-27, 07:48
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jag skulle naturligtvis ha koncentrerat attacken till ett färre antal mål. Ett par större och kraftfullare framstötar mot de viktigaste städerna. Ryssarna har gjort för många och får svaga framstötar från för många olika håll och fastnat i strider kring varenda stad. De har inte tillräckligt starka styrkor på plats för att det ska funka. Dessutom blir det extremt svårt att sköta underhåll för trupper som är spridda över hela Ukraina. De borde ta lärdom av sin egen historia. Mot slutet av andra världskriget hade de lärt sig hur man bedriver offensiv krigföring när de piskade Nazityskland, men det verkar ha fallit i glömska.

Deras offensiva taktik gick ut på att först skjuta sönder städer med artilleri och skicka fram unga soldater som kanonmat. Visst, ryssarna vann mot tyskarna men de led enorma förluster. Enormt dum taktik att använda i detta läge mot Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in