2022-02-27, 05:43
Medlem
Känns som Putin redan förlorat efter alla sanktioner, allt hat osv.
Visst han kanske kör över Ukraina men han kommer ändå framstå som en förlorare. Han kör sitt land i botten nu
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Haha, hur kassa är ryssarna på att kriga egentligen?

Att bomba radioaktivt material låter som en bra taktik tycker du? Självklart är det ren propaganda för att skrämma upp folk. Finns ingen sanning i det hela.
Senast redigerad av twoeggs 2022-02-27 kl. 05:46.
Citera
Avslutad
Citat:
Men har de gjort detta då? Allt känns ju så oorganiserat.
Nej de har det inte gjort mig veterligen. Det är konstigt. Varför? Hur tänkte dom innan anfallet?
Det är det som får mig att tro att det måste finnas en annan agenda som vi inte förstår särskilt när dom hade precision, tillfälle och kraft nog att göra precis allt det. Varför vinner dom inte?
Citera
2022-02-27, 05:44
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicie
Det finns nog en anledning till att han vill dra ut på det hela. Hade räckt med en enkel skenmanöver från ryska gränsen, sen skicka in allt man har från Vitryska gränsen och man hade haft Kiev på en 1h.

Appear weak when you are strong, and strong when you are weak. Det här är bara början.

Hans tal om oerhörda konsekvenser för de som lägger sig i måste man tolka på det sättet och alltså är Ryssland i sin helhet svagt.
Citera
2022-02-27, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delight
Känns som Putin redan förlorat efter alla sanktioner, allt hat osv.
Visst han kanske kör över Ukraina men han kommer ändå framstå som en förlorare. Han kör sitt land i botten nu

Han bryr sig nog inte ett piss längre. Han har gått helt bananas. Kanske använder han droger bakom de stängda dörrarna för att avtrubba sig. Vi får hoppas att han gör en Hitler om nu Ryssland trots all tvingas lägga ner hela jävla projektet, men jag tvivlar på det. En sådan här grej drar man sig bara inte ur när man väl påbörjat.
Citera
2022-02-27, 05:47
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Zelensky har judisk påbrå. Många judar har flytt landet. De som dör är kristna ukrainer.

Vilka Judar har flytt landet?
Citera
2022-02-27, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Att bomba radioaktivt material låter som en bra taktik tycker du? Självklart är det ren propaganda för att skrämma upp folk. Finns ingen sanning i det hela.

Låter väl inte helt fel att visa att de menar allvar, och att de ska ge upp direkt. Att ett område sen blir ett nytt chernobyl bör väl inte spela särskilt stor roll i detta läge.
Citera
2022-02-27, 05:50
Medlem
Har Ukraina några vapen för att kunna anfalla utvalda mål i Ryssland på distans?
Citera
2022-02-27, 05:51
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det är naturligtvis en komplex situation vi har hamnat i, men i detta läget anser jag att Ukraina måste agera för sitt folks bästa genom att visa flexibilitet och pragmatism.

De måste inse att de inte kan vinna kriget, därmed ligger nu det fulla ansvaret på den ukrainska regeringen att avsluta kriget genom att erkänna sig besegrade och kapitulera omedelbart.

Ju längre Ukraina drar ut på kriget desto fler oskyldiga civila kommer att dö.
Ansvaret för detta utdragna och fruktansvärda lidande ligger nu fullt ut på Ukraina och dess regering.

Det kan tyckas vara hårt, men så är det.

Min uppmaning till Zelenskyj är: ta ditt förnuft till fånga, kapitulera omedelbart och skona ditt folks lidande nu!
Det sista du skrev: Jag vänder på det. Min uppmaning till Putin är att han skonar sitt eget folks lidande.
Att han utsätter den ryska befolkningen för följderna av hans agerande får mig att misstänka att han och hans närmaste rådgivare inte är mentalt friska.
Tyvärr kommer varken Zelenskyj eller Putin att lyssna på oss.
Citera
2022-02-27, 05:51
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Låter väl inte helt fel att visa att de menar allvar, och att de ska ge upp direkt. Att ett område sen blir ett nytt chernobyl bör väl inte spela särskilt stor roll i detta läge.

Tyvärr rena fantasier och russofobpropaganda. Skulle ju få ryssen att framstå som riktigt ond om man enbart ger sig på något som drabbar civilbefolkningen. Dessutom överskattas viljan att delta i krig hos vanligt folk. Självklart är det militära mål som man riktar in sig på och inget annat.
Citera
2022-02-27, 05:52
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Hjälper EU och andra till att evakuera civila från populationscenter i Ukraina just nu? Om inte bör de fantamej börja direkt.
Citera
2022-02-27, 05:53
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det bor 15 miljoner ryssar i Ukriana.

Förmodligen är de under åtta miljoner. Däremot är mängden rysktalande större.

https://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Ukraine#Ethnic_groups
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in