Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 00:10
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Ja men frågan är om dom länderna har den teknologin som rysland går miste om, visst Indien har ex biltillverkning och dyligt men är den gångbar utanför Indien.

Kan vi hoppas på utvisning av indier som straff?

man kan alltid drömma.
Citera
Medlem
SS-Panzer-Divisions avatar
Jävla ryssar , nu har dom satt in rullande krematorium som håller håller sig bakom dom ryska trupperna och samlar ihop ryska döda soldater och bränner upp dom på plats. eller ochså så är ryssarna smarta svårt att veta hur många som stupat när man inte skickar hem dom utan bränner upp dom på plats
Citera
Medlem
Amors avatar
Tittar på Fox News sändning, vad var det röda pulserande ljuset för något? I kiev alltså
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
BREAKING:

A very large explosion lit up the night sky to the southwest of Kyiv early on Sunday.

The explosion appeared to be 20 kilometers, or about 12 miles, from the Ukrainian capital's center.

The night sky lit up for several minutes.

https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-news-02-26-22/index.html

20 kilometer från Kiev center? Lyste upp natten i flera minuter? Kan det vara något annat än en kärnvapenattack?

Heliga skit. Finns det någon film på den? Och finns det något konventionellt vapen som skulle kunna orsaka något sådant? Kanske var ett konstant och extra intensivt bombardemang? Kan sånna där thermobaric bombs orsaka detta?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fckmebackwards
5000 ryska soldater i Begorod vägrar strida

https://twitter.com/nexta_tv/status/1497702921521311746

Nu vet jag inte var Begorod ligger exakt men jag tror faktiskt det är så att ryska förband har börjat vägra gå in i Ukraina.

Det sprider sig en röta igenom hela ryska krigsmakten just nu. Det är något som inte stämmer. Senast jag såg en rysk flyggeneral uttala sig var det något konstigt med honom. Han skulle säkert vilja slakta Putin men var tvungen att hålla masken och säga att vid flygplatsen dödades 200 ukrainare.

Vad är det som händer?
Citera
2022-02-27, 00:11
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Helvete vad dom slåss Ukrainarna
Arresterar sabotörer till höger och vänster, spränger tanks och ligger i

Trodde det skulle vara över direkt när Ryssarna förstörde alla flygplatser och helt ägde luftrummet å släppte på på 3 fronter

Ryssland kör inte med sina tyngsta vapen,långt därifrån. Inte på långa vägar.Detta krig är annorlunda för dem.Kanske sjukt att kalla det ett "vänligt " krig.Men dom försöker verkligen gå så varsamt fram som möjligt .
Dom skulle kunna göra detta mkt brutalare.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Låt mig förödmjuka dig igen..

PUTIN har flera gånger sagt att han är nationalist.

https://sites.utu.fi/bre/vladimir-putin-a-russian-nationalist/

Amerikaner är också nationalistiska Presidenter svär eden
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Kaviar, krabba, champagne och vodka. Det är väl det enda de exporterar förutom gas och olja.

Börja att googla ryssland + vete
Citera
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
https://www.youtube.com/watch?v=HIPNVm6lNfM

denna funkar visar 4 olika samtidigt.
Ser lugnt ut än så länge.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Ja men frågan är om dom länderna har den teknologin som rysland går miste om, visst Indien har ex biltillverkning och dyligt men är den gångbar utanför Indien.

Det enda jag kan tänka mig de kommer sakna är modern chiptillverkning och halvledare, men där Taiwan och Kina kommer med i bilden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Tittar på Fox News sändning, vad var det röda pulserande ljuset för något? I kiev alltså
En sprängd oljedepå med följande brand.
Citera
2022-02-27, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Pengar i "sjön". Putin skrattar åt våra försök att få demokrati i Ryssland.

Ja folk demonstrerar mot honom. Om han faller så har det varit ett billigt och lyckat krig för Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in