Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-02-27, 04:11
Medlem
Varför bombar Putin inte bara sönder hela Kiev först och främst?
Citera
2022-02-27, 04:12
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Det kanske inte passar in i din världsbild men min mening är att det är just så det ligger till. Är din uppfattning att det ryska folket inte tror det ägt rum något folkmord? Utveckla gärna i stället för att förolämpa.

Min uppfattning är att erat fiktiva folkmord i Donbass är det Putin själv vill utsätta Ukraina för. Anklaga offret i förväg för samma skit hans stalinistiska och islamistiska horder själva tänker göra mot offret. Klassiska bolsjevikfasoner. Putin vill avsluta det Stalin och Kaganovich påbörjade.

Sen får ju du fabulera och låtsas att ryska folket är en monolit som tänker i exakt samma skadade banor som lillefar i Kreml gör bäst fan du vill. Jag vill ändå fortfarande tro bättre om det ryska folket i sig.
Citera
2022-02-27, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Det är just därför jag tror att han skulle bomba Stockholm till ruiner. Han inser att normal krigföring mot Sverige inte kommer funka. Det skulle kosta honom för många soldater. Därför tror jag att han enbart skulle anfalla Sverige med kärnvapen eller snudd på kärnvapen som skulle utplåna Stockholm.

Det hade ju inte gett honom något, inte ens putte tror han kan jämna ett lands huvudstad med marken som inte gjort han något och inte tro att hela världen gått emot honom inklusive kina/vitryssland. Tror inte lukasheno (obs stavning) är sugen o se Minsk nukat för att Biden hade tråkigt. Om länder plötsligt kan göra sånt, va hindrar USA eller vilket annat land som helst att föra icke konventionell krigföring i framtiden. Iof så är rubeln värld 0kr på måndag, så vi pratar ändå om saker som aldrig kommer ske.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Sveriges försvar är verkligen patetiskt dock, det hade tagit Ryssland sisådär 5 dygn att ta landet

Tidigare har det alltid sagts att det skulle ta 30 minuter för Ryssland att ta landet Sverige. Nu är det helt plötsligt 5 dygn.

I och med Ryssland misslyckande nere i Ukraina betvivlar jag faktiskt att Ryssland skulle ha någon chans vid anfall mot Sverige.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Sveriges försvar är verkligen patetiskt dock, det hade tagit Ryssland sisådär 5 dygn att ta landet

Hur då hade du tänkt? genom ett landanfall på ännu mindre yta och genom betydligt mycket djävligare och lättförsvarad terräng... som vi skulle kunna minera ända ner till skåne, eller genom en sjöinvasion? där våra gotland ubåtar i lugn o ro kan sänka ryska båtar.

Det hade tagit lite längre än 5dagar för Ryssen att ta Sverige... lite svårare att invadera en halvö
Citera
2022-02-27, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det finns inga reella problem med att Ukraina blir ett NATO-land, utan handlar bara om den ryska ledningens känslor.

Man kan inte heller säga att invasionen tyder på att han försökte undvika en konflikt.

Tror inte många speciellt inte i Ryssland håller med om din tolkning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Därför att Staden är full av släkt och vänner till ryssarna, och denna invasion har redan gjort Putin tillräckligt impopulär bland sitt folk som det är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Det vore ju bra med lite aktuella uppdateringar om hur lägesbilden är nere i Ukraina.

Hur långt har Ryssland kommit i sina försök att belägra Kiev, Kharkiv och Odessa?

Det sista jag läste va att Ryssarna har bombat en oljedepå strax utanför Kiev och att allt drivmedel är tvärslut runt Kiev.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2

Till vilken nytta då? Vad uppnår det?
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det är du som babblar på om globalistprojeketet Ukraina... som att det vore något nytt när Ukraina har funnits bra mycket längre än Ryssland...

Nu börjar du babbla på om annat jävla trams istället... håll dig till en sak.

Ja vad är det du inte förstår? Kievriket och Ruthenska riket är ju något helt annat än dagens Ukraina vars gränser inte har något med det historiska att göra. Det borde även du veta och också säga dig att Ukraina, Belarus och Ryssland historiskt har varit ett och samma rike. Putin tog även upp det här i sitt tal att de är ett och samma folk. Finns även bloggar från Putin att läsa i ämnet.
Senast redigerad av twoeggs 2022-02-27 kl. 04:18.
Citera
2022-02-27, 04:17
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Varför? De säger inte vart de ska och snubben erbjöd hjälp om än med glimten i ögat.

Dessutom talade han ryska. Ingen västukrainare.

Det spelar ingen roll vilken typ av ukrainare han är, men det roliga för dig är att han i så fall skulle vara av samma folk som separatisterna, men ändå narras han med de ryska soldaterna.

Och det säger sig självt att det inte kan vara roligt att ha soppatorsk och få veta att folk skrattar åt en.
Citera
2022-02-27, 04:17
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag vet inte helt ärligt hur det skulle gå men känns ju som att det kommer bli ett dyrköpt luftherravälde för Ryssland.
De får väl anfalla på långfredagen när alla har gått hem för dagen.

Citat:
En rysk flygstyrka med tunga bombplan övade under påskhelgen mot attackmål i Sverige. Ryssarna kom överraskande mitt i natten när Sverige saknade beredskap. Nato reagerade däremot och sände upp sitt jaktflyg.
https://www.svd.se/ryskt-flyg-ovade-anfall-mot-sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in