2022-02-27, 01:16
Medlem
Uranusismightybigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Och sen säger de att Ukraina och dess försvarare inte är nazister.

På vilket vis är den användarens kommentar representativ för Ukraina och dess befolkning menar du, så att du har fog att hävda att Ukraina och dess försvarare är nazister?

Är det några i detta sammanhanget som är imperialistiskt nazistiska så är det ju alldeles uppenbart för alla att se att det är Ryssland som ständigt ger sig på sina svagare grannländer, samtidigt som dom förtrycker och fängslar sin egen befolkning vid varje form av motstånd.

Det är lustigt med såna som du, ni sitter gärna här på Flashback och försvarar Putin och hans mördande och beskyller allt för att vara västvärldens fel....varför bor ni ens här för dårå? Varför flyttar ni inte till Ryssland för? Där allt är så jävla bra...där man får tala klarspråk och det inte finns nån censur.....tror du ens att ett sånt här forum som Flashback hade fått existerar där....jävla nötter är vad ni är!
Citera
2022-02-27, 01:17
Medlem
pandemonium71s avatar
Självklart ska vi gå med i Nato. Putin kommer att avsättas och försvinna ur historieböckerna.
Citera
2022-02-27, 01:17
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Verkligheten är dock att majoriteten av det ryska folket, trots ert önsketänkande om motsatsen, står bakom Putin. Kanske då hela ryska folket borde fängslas?

Eller varför inte helt enkelt utplånas? Finns massor av "humanister" härinne som skrivit att en atombomb i Ryssland skulle sitta fint. Vet du vem mer som tyckte det? Timoschenko, Carl Bildts ukrainska favoritpresident.
Ja i en diktatur så brukar det låta så att alla älskar diktatorn, dom har liksom inget annat val.
Men visst var han populär för och vara en diktator men hans popularitet har dalat rejält efter det som hänt dom senaste dagarna, tyvärr kan man ju aldrig få exakta siffror från ett land som mördar journalister eller politiska motståndare.

Att Timoschenko sa så under ett privat telefonsamtal när hennes land just blivit invaderat av Ryssland är inte alls speciellt konstigt, självklart var hon arg, Ukraina har ju inga kärnvapen ens.
Det är rätt mycket läskigare när en labil diktator hotar och syftar på kärnvapen i tv till alla som vill hjälpa ett fredligt land som blir invaderat av det land som sitter på flest kärnvapen i hela världen.
Fortsätt du och stödja din ledare som skickar dina bröder i döden för att han och hans kompisar skall ha ännu mer miljarder än vad dom redan har medans dina bröder och systrar svälter, hur jävla blåst kan man bli?
Jag gillar ryssar, tycker synd om er att ni inte förstår att ni blir totalblåsta av era ledare.
Citera
2022-02-27, 01:22
Medlem
Kedoslavs avatar
Fyfan igentligen, vem av er trodde för en vecka sedan att vi skulle sitta och titta live på ett krig där flera hundratals/tusentals dödas? Barn civila... Overkligt på ett sätt, hoppas galningen i Kreml bara inte använder sina kärnvapen.
Citera
2022-02-27, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Fyfan igentligen, vem av er trodde för en vecka sedan att vi skulle sitta och titta live på ett krig där flera hundratals/tusentals dödas? Barn civila... Overkligt på ett sätt, hoppas galningen i Kreml bara inte använder sina kärnvapen.
Det skjuts sprängs rätt bra nu på en stream från Kiev sorglig värld vi lever i
Citera
2022-02-27, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Ja i en diktatur så brukar det låta så att alla älskar diktatorn, dom har liksom inget annat val.
Men visst var han populär för och vara en diktator men hans popularitet har dalat rejält efter det som hänt dom senaste dagarna, tyvärr kan man ju aldrig få exakta siffror från ett land som mördar journalister eller politiska motståndare.

Att Timoschenko sa så under ett privat telefonsamtal när hennes land just blivit invaderat av Ryssland är inte alls speciellt konstigt, självklart var hon arg, Ukraina har ju inga kärnvapen ens.
Det är rätt mycket läskigare när en labil diktator hotar och syftar på kärnvapen i tv till alla som vill hjälpa ett fredligt land som blir invaderat av det land som sitter på flest kärnvapen i hela världen.
Fortsätt du och stödja din ledare som skickar dina bröder i döden för att han och hans kompisar skall ha ännu mer miljarder än vad dom redan har medans dina bröder och systrar svälter, hur jävla blåst kan man bli?
Jag gillar ryssar, tycker synd om er att ni inte förstår att ni blir totalblåsta av era ledare.

Er? Varför tror alla att man är ryss eller får betalt av Putin bara för att man inte önskar ett kärnvapenkrig eller ryska folkets undergång?
Citera
2022-02-27, 01:31
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav

Han kommer, detta kommer eskalera. Putin har tydligt varnat för att andra länder inte ska lägga sig i. Gissa vad länderna gör runt om i Europa, lägger näsan i blöt "likt värsta golaren".
Citera
2022-02-27, 01:33
Medlem
Totalt meningslöst för Sverige att gå med i NATO nu.

Ryssland kommer att vara upptagna med Ukraina de närmaste 10 åren.

Nuvarande NATO har en aggressiv hållning som Ryssland måste förhålla sig till.

Med andra ord:

Hotet mot Sverige är NOLL de kommande 10 åren. Förmodligen längre än så.

Sverige kan kapa försvarsbudgeten med 90 procent och satsa pengarna på något vettigt.
Citera
2022-02-27, 01:36
Medlem
Sverige har väl alltid varit neutralt, varför välja sida nu som kan visa sig vara fel sen. Varför gå med Nato nu. Har inte folket varsin röst om det.
Och varför väljer Sverige att exportera vapen till Ukraina i detta läge, är det så man löser en konflikt? när en står och hotar med ett vapen ger man vapen till den andra och eldar upp konflikten. Det är precis vad Sverige och resten av USAs allierade gör. Putin har Kina, NKorea och stora delar av Mellanöstern på sin sida, den galna delen av världen.

Känns som mannen har hotat öppet och menar det, min erfarenhet säger att under lugna omständigheter hotar man inte utan man bara agerar. Hotar man i en pressad situation som ryss då går man förmodligen all in. Hoppas inte det kommer hända med Putin men just nu provoceras Ryssland.

Ukraina borde ge sig och Sverige kan väl arrendera ut sin ö mot en hygglig avgift om det är vad som krävs för att undvika ett större krig. Ryssen har lika rätt som resten av världens stormakter att vilja ta fler marknadsandelar. Känns som inte helt fel att börja preppa.
Citera
2022-02-27, 01:38
Medlem
Och sedan säger dem att Ukrainas (ej folkvalda) regeringen inte är USA:s knähundar.

De sitter ju och tillsätter Ukrainas ministrar.

https://www.youtube.com/watch?v=jW1WDbDX7wE
Citera
2022-02-27, 01:45
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola.Bella
Frågan är hur du vill bli ihågkommen om du själv fick summera ditt liv. Att du lät ondskans kolportörer ta över. Eller om du stod på den demokratiska frihetens sida i det sista.

Sverige har varit neutralt i över 200 år. Vi har undvikit krig tack vare det. Har det varit nåt fel på det? Har svenskarna som levt under den tiden varit ynkryggar? Under andra världskriget så låg min far i de svenska skogarna. Hur ska jag komma ihåg honom? Som en ynkrygg? För att han inte gick mot djävulen själv - Adolf Hitler? Var svenska folket ynkryggar för att man ej gick mot Själve Fan? Är det så vi skall komma ihåg våra föräldrar?

Nej min far klandrar jag inte för att han inte gjorde nåt. Men storfinansen i Sverige dom gjorde affärer med DJÄVULEN SJÄLV under brinnande krig! Det kan du ge dig FAN på!

När jag är död om 10-15 år max så får du göra vad fan du vill med Sverige. Det skiter jag i. Men jag hade varit tacksam om du väntar till jag är död innan du förstör landet.
Citera
2022-02-27, 01:53
Medlem
Citat:
Er? Varför tror alla att man är ryss eller får betalt av Putin bara för att man inte önskar ett kärnvapenkrig eller ryska folkets undergång?
Du har helt rätt Nova men du talar med människor där dom flesta inte kan tänka en enda självständig tanke. Dom är hjärntvättade fårskallar men har inte intellekt att inse det själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in