Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-27, 01:24
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Kan du tipsa om en stream som är legit? Andra gången jag får reda på att en stream jag följt ett tag är loop/fejk.
Tror denna är på riktigt https://www.youtube.com/watch?v=k8yBajlwRwU
Engelsktalande människor i bakgrunden, det ringde nyss på streamen och någon sa typ ''klockan är snart 02.30 här''. Får känslan att det är journalister som satt upp egen kamera, nummer 6.
Citera
Medlem
5000 ryska soldater sägs göra uppror.

Tjetjensk general död för några timmar sedan - de låter redan som de vill dra sig ur nu

Kina stöttad inte längre Rysslands agerande

Börjar bli jobbigt för ryssjävlarna nu!!
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Jamen självklart är det på sättet. Vilken lysande analys. Onda lokala marionetter som håller lokalbefolkningen gisslan...
Nej Putin. Mängder av döda ryska män har kommit hem till sina mödrar i Ryssland iklädda uniformer med bortsprättade nationstillhörigheter.
Någonstans måste väl för fan vanliga ryssar börja fatta att Putin håller på att dra med dem i sitt fall?
Citera
2022-02-27, 01:25
Medlem
Bledsaters avatar
Kommer Ryssland få det svårt att betala soldaterna nu med sanktionerna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
5000 ryska soldater sägs göra uppror.

Tjetjensk general död för några timmar sedan - de låter redan som de vill dra sig ur nu

Kina stöttad inte längre Rysslands agerande

Börjar bli jobbigt för ryssjävlarna nu!!
Källa på upproret som man kan mata rysstrollen med?
Citera
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Smutsiga ukrainare som inte låter folk av afrikansk härkomst hoppa på tåget.

https://twitter.com/12nnimxo/status/1497688195957460996?s=20&t=ukUKABXs16sK6bIYJ7z95A

Helt rätt, vad negrerna har i Europa att göra är ett mysterium. Kasta av dom från tåget och sätt på första bananbåt hem.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Fyfan igentligen, vem av er trodde för en vecka sedan att vi skulle sitta och titta live på ett krig där flera hundratals/tusentals dödas? Barn civila... Overkligt på ett sätt, hoppas galningen i Kreml bara inte använder sina kärnvapen, vilket jag tror han är kapabel till att göra.
Citera
2022-02-27, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Ryss troll detekted.

Ingen källa och hänvisar att EU är beroende av Putin

Du har i princip på varenda vettig tidning online som visar till vilken grad Europa är beroende av Ryska råvaror. Du kan börja med Financial Times. Men det kanske också är en Rysk tidning?

https://oec.world/en/profile/country/deu
Tyskarna har betydligt fler affärer med Ryssen än med högteknologiska Sverige t.ex.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Eftersom Ryssland inte vill erkänna att de har dödsfall, så tar ukrainska armén på sig jobbet att meddela föräldrarna till ryska soldater. De har nu en hotline dit ryska föräldrar kan ringa för att få info.

https://twitter.com/EuromaidanPress/status/1497624380490358785

Fint. Sådant kan ge verkan helt klart. Familjen får väl som mest veta att de är på uppdrag och utanför radioavstånd. Militären själva klassar dom som MIA. Antingen bara försvunna, deserterat. Eller då krigsfångar eller döda.

När anhöriga börjar fråga blir det besvärligt för militären om det här stämmer med några tusen döda redan.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Jag hörde på hyheterna att gasexporten skulle bli undantaget. Uttalandet koma från Olaf Schulz.
Tyskland behöver dra igång kärnenergin igen.

Möjligtvis kommer det nåt bra ur den här konflikten ändå?

Bäst för Schulz att ryssarna blundar då för sanktioner, swift och tysk vapenexport. Man har ju sagt idag ifrån Kreml att relationerna med väst börjar närma sig en "point of no return". Vad det betyder vet ju jag inte men det låter inte bra.., alls..

Har läst tidigare att det är problem att dra igång den tyska kärnkraften igen. Lättare att köra med kolkraften, tippar att det blir så i det korta loppet.
Citera
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Smutsiga ukrainare som inte låter folk av afrikansk härkomst hoppa på tåget.

https://twitter.com/12nnimxo/status/1497688195957460996?s=20&t=ukUKABXs16sK6bIYJ7z95A
Vet ju inte alls kontexten ur det hela. Kvinnor & barn först, men dessa herrar kan mycket väl bara försökt att tränga sig före.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Källa på upproret som man kan mata rysstrollen med?

Nyhetskanal på instagram och nån post på twitter jag inte har kvar. Men som jag sa, det ”sägs”, märks hur väl detta stämmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in