2022-02-27, 00:41
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Om han varnar Sverige om att gå med i NATO så känns det i nuläget som att vi inte bör göra det heller.
Det just därför vi ska gå med.
Kill Putin.
Citera
2022-02-27, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
En sak är ju iaf klar: Ryssland blir aldrig nöjda. De är världens överlägset största land till ytan med enorma naturresurser, men de vill alltid ha mer land. Istället för att försöka utveckla det enorma land de redan har, så suktar de hela tiden västerut. Ryssland kan känna sig hur hotade de vill, att deras grannländer går med i allianser och rustar upp är deras eget fel med tanke på deras historik av aggression. Vad grannländer gör har inte de med att göra, så enkelt är det. Jag vill inte gå med i NATO, men det har inget att göra med vad Ryssland tycker eller hotar med. Tycker Sverige och Finland ska ingå i en militärallians, samtidigt som båda länder kraftigt ökar sina militärutgifter.

Denna invasion handlar inte om land
Citera
2022-02-27, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Att utrota kackerlackor är inte inhumant. En död ryss är en bra ryss

Och sen säger de att Ukraina och dess försvarare inte är nazister.
Citera
2022-02-27, 00:47
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svärje
Det just därför vi ska gå med.
Kill Putin.

OM vi ska gå med (vilket jag fortfarande inte tycker att vi ska oavsett vad) så ska vi gå med när han inte är mitt uppe i ett psykbryt.
Citera
2022-02-27, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jorban
Denna invasion handlar inte om land

Du har ingen aning om vad som försiggår i den ryska ledningens huvuden. Vad man däremot vet är att de fortfarande är sura/bittra över Sovjetunionens fall och förlusten av gamla Sovjetrepubliker, inklusive Ukraina. Därför de blir extra lacka över att Ukraina närmar sig väst, ett land som de tidigare betraktat som en del av sitt land/maktområde. Istället för att acceptera att Sovjet inte längre existerar och låta de forna Sovjetrepublikerna gå sin egen väg vilket inkluderar närmande till väst så håller de på och kräver ditten och datten. Vad sägs om att istället fokusera på sitt eget extremt stora outvecklade land som de faktiskt har? Nej istället håller de på och lägger sig i Ukrainas, Finlands och Sveriges angelägenheter.
Senast redigerad av Patch1 2022-02-27 kl. 00:56.
Citera
2022-02-27, 00:49
Medlem
https://www.hbl.fi/artikel/sauli-niinisto-efter-natomotet-stor-enighet-inga-stroroster/

lugna. gammal skräpmat
Citera
2022-02-27, 00:56
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V92O43/ryssland-hotar-sverige-om-att-ga-med-i-nato

Vi är i samma sits som Ukraina enligt experter.
Citera
2022-02-27, 00:58
Medlem
Tuors avatar
Om Ukraina står emot tillräckligt bra så kommer Ryssland troligtvis ändå inte försöka invadera något nytt land på ett bra tag.

Kriget i Ukraina verkar som sagt bli en väldigt kostsam historia för Putin.
Citera
2022-02-27, 01:02
Medlem
R5As avatar
Känns ändå som Putin avslöjat att hans militär suger, detta kan kosta honom mycket mer långsiktigt. Jag gissar på en statskupp snart.
Citera
2022-02-27, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Känns ändå som Putin avslöjat att hans militär suger, detta kan kosta honom mycket mer långsiktigt. Jag gissar på en statskupp snart.

Hur tänker du nu? Hans militär har avancerat snabbt i ett stort land och har ett strypgrepp om huvudstaden, på vilket sätt suger ryska armén?
Citera
2022-02-27, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Och det betyder?

att putin är en hora
Citera
2022-02-27, 01:14
Medlem
Scamps avatar
Citat: