Det som stör mig det är våra politikers dubbelmoral trots jag inte tål Putin.
Reinfeldt, Bildt fjäskade som f*n när han kom på statsbesök.
Säg nu att Putin skapar NATO-PUTIN version
Mexiko är med denna allians och Ryssland lägger, låt oss säga 5 kärnvapen spetsar där.
Tror knappast Ann Linde kommer "USA ska inte lägga sig i Mexikos säkerhets politik "
Utan "Mexiko måste dra tillbaka sin arsenal "
Det där med att bestämma om ens "säkerhetspolitik " , kan resultera med konskvenser ...för finns en annan sida som kommer reagera
MA kan skrika sig hes att "vi bestämmer " jag ska komma ihåg det, om vi blir angripna, för då ska hon f*n själv stå i fronten med oss och slåss om man är så stöddig. Hjälm och en AK5.
Kan förstå att Putin inte vill ha NATO knackar på hans dörr... han får välja att bli överkörd av NATOS expansion eller kriga, jag hoppades på det första men Putin är inte Jelstin så kom inte som en chock precis.
Tycker som det finns i MÖ "purple line" etc så båda kan åtminstone leva med det och inte provocera varandra ....måste få ett slut på den biten.
USA har inte vart några änglar heller tror jag...utnyttjar Ukraina men Biden är en Atlant+ Medelhav meter från stridigheterna så enkelt då att gnälla MEDANS riktiga människor som VILL BARA LEVA får betala notan
Citat:
Ursprungligen postat av
Peter77
Jag förstår hur du tänker och i det läget blir utfallet förstås ett annat. Jag syftade mer på en sedvanlig invasion.
Jag tvekar faktiskt på att han skulle göra det. Men man kan såklart aldrig veta.
Läget är mycket farligt just nu. Backar Putin nu så har han inte bara gjort sig ovän med hela världen. Han tappar dessutom ansiktet.
Och går någon nation in och hjälper Ukraina med personal på plats så kan det bli ett världskrig.