Citat:
Om du nu inte tycker att Ukraina borde kapitulera, vad tycker du då att de ska göra?
Fortsätta kriga tills Kiev ligger i ruiner?
Jag vill bara skona så många ukrainska liv som möjligt, därför anser jag att en villkorslös kapitulation från ukrainas sida är den enda lösningen just nu.
Men har du en annan lösning så får du berätta det.
Fortsätta kriga tills Kiev ligger i ruiner?
Jag vill bara skona så många ukrainska liv som möjligt, därför anser jag att en villkorslös kapitulation från ukrainas sida är den enda lösningen just nu.
Men har du en annan lösning så får du berätta det.
Svarar dig här fast du tilltalar en annan. Hoppas det är okej.
Ja. En kapitulation skulle ju innebära ett slut på krigsinsatsen just nu. Dock tror jag det skulle bli fortsatt gerillakrigföring i åratal.
Och vem ved vad VP gör härnäst om UA lägger ner vapnen. Det verkar ha gått ett antal huvudsäkringar i skallen på honom.
Sen tror jag folket i UA både älskar sin president, sitt land givetvis och dessutom känner de just nu att det går bättre än vad nog någon hade trott.
Och säga vad man vill om VP men ännu har han inte urskillingslöst gett sig på civilbefolkningen. Det är inget folkmord. Några raketer har gått fel här och där dock bevisligen. Men det är ingen regelrätt bombning av civila. Än iallafall.
Vem vet vad som händer om VP möter fortsatta motgångar. Då kan han ge sig på civilbefolkningen kanske för att pressa fram en kapitulation. Fan vet. Men i den situationen blir ju läget ett annat.
Avslutningsvis vill jag säga att Ukraina uppvisar ett enastående mod och en försvarsförmåga jag faktiskt inte väntat mig.
Och jag vet att en kapitulation hade varit det bästa.
Samtidigt är det i grunden fel att en mobbare ska kunna hota sig till det han vill ha.
Kämpa Ukraina! Ni är starka!