Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 23:21
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Om du nu inte tycker att Ukraina borde kapitulera, vad tycker du då att de ska göra?

Fortsätta kriga tills Kiev ligger i ruiner?

Jag vill bara skona så många ukrainska liv som möjligt, därför anser jag att en villkorslös kapitulation från ukrainas sida är den enda lösningen just nu.

Men har du en annan lösning så får du berätta det.

Svarar dig här fast du tilltalar en annan. Hoppas det är okej.
Ja. En kapitulation skulle ju innebära ett slut på krigsinsatsen just nu. Dock tror jag det skulle bli fortsatt gerillakrigföring i åratal.

Och vem ved vad VP gör härnäst om UA lägger ner vapnen. Det verkar ha gått ett antal huvudsäkringar i skallen på honom.

Sen tror jag folket i UA både älskar sin president, sitt land givetvis och dessutom känner de just nu att det går bättre än vad nog någon hade trott.

Och säga vad man vill om VP men ännu har han inte urskillingslöst gett sig på civilbefolkningen. Det är inget folkmord. Några raketer har gått fel här och där dock bevisligen. Men det är ingen regelrätt bombning av civila. Än iallafall.

Vem vet vad som händer om VP möter fortsatta motgångar. Då kan han ge sig på civilbefolkningen kanske för att pressa fram en kapitulation. Fan vet. Men i den situationen blir ju läget ett annat.

Avslutningsvis vill jag säga att Ukraina uppvisar ett enastående mod och en försvarsförmåga jag faktiskt inte väntat mig.

Och jag vet att en kapitulation hade varit det bästa.

Samtidigt är det i grunden fel att en mobbare ska kunna hota sig till det han vill ha.

Kämpa Ukraina! Ni är starka!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Okej. Det är noterat. Alla i Ukraina är nazister nu. Ska jag bortse från alla som säger att de är judar? Eller är Ukrainarna både judar och nazister? Du får förlåta mig men det är så himla oklart det här!
Judar varannan månad och nazister varannan månad. Frågor på det ? Bara de själva har koll på vilken månad det är , så är allt lugnt. Antingen Kippa på huvudet, eller stövlar på fötterna.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Då lägger vi ned Bitcoin. Handuppräckning ?
Om det nu ändå var så enkelt.
Hela konceptet med Bitcoin är ju att transaktionerna inte går igenom myndigheter.
Citera
2022-02-26, 23:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Förlåt har inte så bra koll. Vad är Swift? Och på vilket sätt straffas Ryssland?
HELT
Blir svårt för tex tyskland att betala för gasen de köper från ryssland. Så innebörden kommer att bli att tyskland kan inte köpa gas ifrån ryssland..

(och detta blir problem till nästa vinter, och jag låter dig tänka vad det gör för el-priserna då i europa och alla konsekvenser det ger)

Detta då om tyskland/eu stänger HELT swift-betalningarna. Jag har läst inte det.., bara att man skall delvis stänga swift-betalning.
Citera
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neret
Jag är inte orolig över en potentiell rysk invasion av Sverige. Min enda oro är kärnvapen. Vi är närmare en sådan eskalering än någonsin tidigare.

Inget vi kan påverka ändå. Även om Putin beordrat det så vette fan om någon lyder en sådan order.

Det blir slutet för ryssland också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Yes! Helt underbart

Ju mer man skär av Ryssland från västvärlden, ju mer kommer det stärka exempelvis BRICS som med tiden kommer skapa ett separat system för handel mellan Kina, Ryssland, Indien m.fl.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Haha, där ser man exakt hur din typ argumenterar. Sakliga fakta som ni absolut inte kan eller vill bemöta..

På med dräggstilen istället så slipper man - samtidigt som du lurar dig själv att du har rätt.

Ja, jag ska absolut flytta ifrån det här landet, kanske till Ryssland. Du kanske kommer dit som flykting sen när USA gnetat igång nästa stora krig.
Jag anser det väldigt sakligt att be dig flytta med tanke på hur du beter dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Ryska försvarministeriet ska rapporterat till Putin i eftermiddags om exakt antal dödade ryska soldater. Det handlade då om 3 741 döda fram till i morse (26/2). Det stämmer med de av Ukraina angivna avrundade 3 800.

https://twitter.com/don_bowser/status/1497594786051727362?s=20&t=XpM39e4Yw2qBTnZVUtYRDA

Och 400 Ukrainska?
Citera
” Ett efter ett har EU-länderna som var tveksamma till att skära av Ryssland från banksystemet Swift nu ändrat sig – och unionen var på lördagen mycket nära en överenskommelse. Åtgärden innebär i princip ett stopp för internationell handel för Ryssland, men slår också tillbaka mot EU-länderna, som inte kan få betalt för lån eller betala för ryska leveranser av gas.”

betalartikel

https://www.dn.se/ekonomi/eu-nara-utesluta-ryssland-fran-banksystemet-swift/
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dmkqt
Använder man verkligen soldater med fallskärm i stadsmiljö i fiendeland i detta läge? Och så få? Har bara sett en enda bild på detta och frågan är vad vi ser egentligen. Rök?

Tycker också det verkar konstigt, de har ju redan trupper där så verkar helt knäppt att hoppa ner helt utspritt över en stad.
Citera
Medlem
Hej stollar.

Vad tycker ni om denna analys? Klarar ni av att följa en diskussion i 44 minuter eller är det för mycket begärt med tanke på er intellektuella kapacitet?

https://swebbtv.se/w/6HgiScG5VY4CToDkYv6tza
Citera
Medlem
Någon som har en länk till en fungerande Maidan kamera ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in