Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 22:40
Medlem
In och lyssna på streams!!!!!!!!

De ropar ut i högtalare över hela Kiev att inte använda hissar och att söka skydd snarast möjligast.

https://www.youtube.com/watch?v=k8yBajlwRwU&ab_channel=WacMilk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Du gör samma misstag som Väst gjorde innan Ryssland startade den fredsbevarande operationen: underskattar vilken vikt Ryssland fäster vid Ukraina för sin egen säkerhet och vilka åtgärder Ryssland är beredd att vidta.

Polen kan dras in i krig mot Ryssland och då ligger Polen riktigt illa till.

Du är kanske höjdpunkten på denna tråd så jag ser dig gärna fortsätta posta här och inte ge upp.

Dock, och det vet du såklart redan själv, givet hur svag den ryska militären har visat sig vara efter denna kampanj mot Ukraina så är det enda säkra att Ryssland ligger riktigt illa till om de skulle angripa Polen. Världen ser nu hur svagt Ryssland är och respekten, om någon fanns, är som bortblåst. Det är kört för Ryssland för många decennier framåt.
Citera
Medlem
SÅ här får vi ett svar på Tjetjen frågan.
https://twitter.com/AVindman/status/1497685325333905417

Citat:
The feared leader of the Chechen Republic, a constituent of the Russian Federation, say “he does not want to fight against Ukraine.” His forces were considered shock troops and meant to bread terror in Ukraine. He and his forces are out of Russia’s Ukraine war!

Sjukt om han säger detta helt öppet i videon?
Någon som har översättning?

Hittade också denna nyss:
https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1497657772980244483

Citat:
Magomed Tushayev, one of Ramzan Kadyrov’s top warlords, has been killed in action in Hostomel.
🇺🇦Ukraine’s elite Alpha Group is reportedly fighting Chechens in the airfield.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Putin är det fegaste lilla kräk världen skådat. Till och med Joe Biden har större kulor i sin inkontinensblöja och det säger inte lite

Tack för dagens skratt!
Citera
2022-02-26, 22:41
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Det är intressant att Ukraina och Sverige ligger ungefär på samma nivå vad gäller militär styrka. Ukraina är rankat som #22 i världen, och Sverige rankat som #25.

https://www.globalfirepower.com/countries-listing.php

Vi har ungefär samma struktur, en ganska liten stående trupp, men mycket reservister och hemvärn som kan kallas in. Att Ukraina lyckas hålla Ryssland så hårt, så de bara har kommit några kilometer in i landet efter 3 dygn är ganska uppmuntrande.

Sverige skulle antagligen ha en mycket bra chans att slå tillbaka mot ett ryskt angrepp, tack vare all vår skog och ödemark. Om inte Ryssland använder sina kärnvapen, vilket man nu tycks överväga i Ukraina.

Sverige som tränat Ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etttryggareland
Lyssna på Ukrainas folk
De kommer inte låta Putin vinna.

Ryssland kan inte bomba hela landet , det är för stort.

Att vinna kriget och att vinna freden är skiljda saker. USA besegrade Irak och Afghanistan men mötte motstånd i decenium, det kommer kosta mångdubbelt mer än det smakar att besegra Ukraina. Kommande generationer kommer inte se ryssar som ett brödrafolk, de kommer vara hatade precis som i resten av östeuropa. Ukraina kommer tvingas till förhandligsbordet, men att de kommer att bli en del av EU och närmar sig väst är bara en fråga om tid.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serpenttongue
Åk hem till Ryssland, eller du är väl förmodligen redan där.

Skulle Ryssland gå på ett Nato land så skulle Ryssland försvinna från kartan på 5 minuter. Det måste väl ett troll som du till och med förstå, finns ingen nation som kan rå på Natos samlade styrka.

Jo men på dessa 5minuter skulle även USA och övriga jorden försvinna med.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Länkar till en intressant artikel som jag tycker du och alla andra ryss-hatare borde läsa.

https://nyheteridag.se/mathiasson-lat-inte-rysskracken-fa-dig-att-tappa-fattningen/
Jag har ingen ryss-skräck, jag har varit där mer än 10 gånger även om det nu är ganska länge sedan sist. Rundresor i alla jävla avkrokar för att inspektera industrier, those were the days. Däremot hatar jag barnamördare V.Puttin som förhoppningsvis får samma avslutning som Mussolini som misshandlad till döds av sina landsmän och liket blev hängt i en lyktstolpe. Det hade varit passande för snorkråkan i Kreml.
Citera
Medlem
erwynns avatar
Vad är det för meddelande som går ut på gatorna i Kiev nu? Är det att uppsöka shelters? Inte flyglarmet.
Citera
Medlem
Efter bombnigarna i Kharkov.

https://twitter.com/200_zoka/status/1497685263782395904?s=20&t=xx0rgryuH4g8T6NJeQ5kQQ
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Lägg av. Nu är jag på Ukrainas sida i denna konflikten. Men jämför inte Ukraina med terrorister och islamister som vill se sitt grannland förgöras från jordens yta

Men fortsätt inbilla dig Putin är en "nazist" då och att detta inte är ännu ett uttryck utav judiskt (Putin är en krypto) hat mot vita ukrainare. Han avslutar det Stalin och Kaganovich påbörjade. Och Zelenskyj matar själv Putins terrormaskin med lik. Påpassligt av Zelenskyj att evakuera alla judar ur Ukraina till Israel och göra antisemitism olagligt strax innan Putin inledde sin "avnazifiering".

Så länge ni fortfarande ser honom som "Putler" och judar i allmänhet som oskyldiga stackars offer ni känner er skyldiga att tycka synd om så kommer världen fortsätta vara så här galen.

Jag är trött på hela världen. Så trött.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-26 kl. 22:45.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Det stämde inte riktigt, men poängen var att vi än så länge inte skickat några vapen under pågående krig.

Japp du hade fel bra du erkänner.

Kriget har pågått i typ 3 dagar ?! Och du tycker det är märkligt att vi inte hunnit leverera vapen än under denna konflikt?

FYI finns det många filmer nu där man ser NLAW. Vart dom kommit ifrån vet jag inte.

Men flera tusen vapen har lovats levereras av EU-länder + USA.

Så jag fattar inte alls vad du grinar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in