Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 22:51
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Polen är ett NATO-land om du missat det? NATO har varit tydliga med att ett angrepp på ett NATO-land innebär att dom kommer ingripa militärt

Artikel 5 är en pappersprodukt och Putin kanske måste visa det för att du skall tro det? Det räcker väl inte med att du läser vad Charles de Gaulle sade om artikel 5 – och sedan skaffade han kärnvapen till Frankrike?
Citera
2022-02-26, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Vad är det för piloter som tänker bomba Kiev? Står dom på Putins sida eller blir dom instängda i något Sibiriskt gulag om don vägrar?

De borde desertera helt klart
Få ny identitet och få ett fredlig liv.
Citera
2022-02-26, 22:52
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHail
Han har haft 5 Natoländerna som grannar under lång tid, Ukraina har aldrig varit aktuellt för medlemskap i Nato och verkligen inte sen 2014 då ett land inte får bli medlem om dom är i konflikt med ett annat land.
Det där snacket snacket om Ukraina och Nato är rysk propaganda, om det nu är som du säger, ligger då Finland och Sverige på tur att bli invaderade av Ryssland, då vi knappast blivit mindre sugna och gå med efter detta, det kommer bli en viktig valfråga.
Jag vill inte gå med då jag inte vill vara i en försvarsallians med Turkiet så länge Erdogan har makten där.
Men då borde NATO kanske inte hållit fram moroten i Ukraina. Man har hävdat principen om självbestämmande som ju är sund och fin, men man har ju också vetat att det är ett rött skynke inte bara för Putin utan för den största delen av de som inom en överskådlig framtid kommer att styra Ryssland.
Nå, det är möjligt att Putin vill lägga under sig land efter land till varje pris, men faktiskt också att normal "intressesfärslogik" gör det omöjligt att acceptera just Ukraina ( eller Georgien) som NATO medlemmar.
Varför då inte verka för att ha ett Ukraina som inte är Nato-medlem om det inte ens från amerikansk sida någonsin kommer att ske att man genomdriver det?
För övrigt är jag för ett svenskt NATO-medlemskap. Åtminstone var jag det för en månad sedan.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Du hatar alltså Putin men inte ryssar. Majoriteten av ryssarna står ju dock bakom Putin. Haltar inte din logik?

Nej jag tror inte majoriteten står bakom honom, de lever i en diktatur. Han är garanterat ännu mindre populär nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Måste säga att detta krig är riktigt surrealistiskt. Man tittar på 2 grannländer som nästan talar samma språk, har samma typ av vapen. Svårt att avgöra vem som är vem, det är ett helvete på jorden just nu.

Jag kan inte heller se skillnad på dem, de har samma pansarbilar och jag ser inte skillnad på uniformerna. Ibland verkar ukrainarna ha lite ner beiga uniformer medans ryssarnas är lite mer gröna.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Major Leonid Schelkin hoppas nog att kriget tar slut snart så han får, förhoppningsvis åka hem.

https://twitter.com/christogrozev/status/1497596359091929096

Gissa hur en bataljonschef blir tillfångatagen. Just det, hela bataljonen åkte på brutalstryk.

Vetifan om han är tillfångatagen eller de bara har tryckt upp hans lik mot en vägg. Hur som helst hoppas jag de behandlar sina krigsfångar väl.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Lägger dom ner är dom en rysk lydstat. Väldigt många kommer därefter att bli arkebuserade inkl presidenten så har de inte gett upp än så fortsätter de nog.
Sverige befinner sig i samma sits som Ukraina enligt Rysslandsexperten Claes Levinsson, prefekt på institutionen för Rysslands- och Eurasienstudier på Uppsala universitet. Han menar att Sverige är i ett "utomordentligt farligt läge" just nu.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/V92O43/ryssland-hotar-sverige-om-att-ga-med-i-nato
Senast redigerad av Karman 2022-02-26 kl. 22:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Agenda-Free TV är live på tuben.

ge mig länk plz
Citera
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
https://pbs.twimg.com/media/FMfWykjXsAQCDQT?format=jpg&name=small
Fin propaganda bild
Synd att den är så fruktansvärt dåligt gjord bara
Citera
Medlem
Tittar på livestream från Kiev nu och trodde flyglarmet gick men det var en man som lät exakt som ett flyglarm, men inget verkar hända så reportern lura oss
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Varför är Putin INTE en nazist?

Diktator - Jajamän
Nationalism - ja absolut.

Ni vänsterliberaler som påstår er hata honom och jämför han med Hitler samt Dugin-högern som blint dyrkar aset är båda ute och cyklar. Ni vet egentligen båda inte ett skit om Putins Ryssland. Eller så spelar ni bara dumma. Ryska nationalister (de ni skulle kalla "nynazister") slänger han i fängelse och förtrycker mycket hårdare och brutalare än länder i väst gör med sina "nynazister". Putin är vad Trudeau önskar han kunde komma undan med att vara.
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-26 kl. 22:56.
Citera
2022-02-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Ja, det sägs att ryssarna ska gå amok i Kiev om några minuter.

Strider i städer är extremt svårt .
Hejar själv starkt på Ukraina
Citera
2022-02-26, 22:53
Medlem
BAB7s avatar
Tyskland stänger luftrummet för all rysk flygtrafik

https://www.aftonbladet.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto