2022-02-26, 21:26
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Yes speciellt hebefilerna. De jag har i åtanke. Låter som du också är till viss mån medlem i NoFap-communityn. Somliga tar det så långt som inget sex alls. Men alla avstår dock från porr. Jag gör också det senare alternativet. Endast vuxenmys med Mattemor. Välkommen tillbaka Beckis btw

Jag är ABSOLUT INTE med i NoFap, jag är alldeles för fritänkande för sekterism.

Jag avstår porrsurf helt för jag blev äcklad av skiten.

Titta bilder på nakna damer (eller herrar) behöver inte vara fel, men nätporren är ju en infekterad bakteriehärd.
Nej tack..
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-02-26 kl. 21:28.
Citera
2022-02-26, 21:30
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Du utgår mycket från dig själv. Det är bra till viss del, men man måste ibland ta ytterliggare ett steg och se saker ur hur andra kan se det. Människan är mycket mer komplicerad än att alla skulle vara Billys bokhylla med precis samma IKEA-manual.

Jag utgår inte från mig själv övht, du ställde en fråga tidigare varvid jag delade med mig av min personliga erfarenhet, men personlig erfarenhet är noll intressant så länge det inte kan backas upp av tex forskning. I detta ämne utgår jag inte från min person utan lutar mig mot min professionella erfarenhet och vad den forskning som finns säger. Givetvis finns alla varianter av lidande men du kan inte angripa detta utifrån ett individuellt perspektiv, det måste ske utifrån ett generellt, och generellt så finns det inget som visar att "lidandet" för barn/anhöriga blir av betydande grad. Därför anser jag att det är irrelevant att kritisera Dumpen utifrån anhörigperspektivet, då blir det mer trovärdigt att kritisera Dumpen utifrån den uthängdes perspektiv, vilken är den som verkligen drabbas riktigt hårt ur precis alla perspektiv.
Citera
2022-02-26, 21:35
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Han såg ju ut som en knarkpundare. Lätt fånget. Under medelmåtta

Som först tänkte dra med sig en polare för att leka med 13-åringen, samt senare en 19-årig tjej, vars underliv han dessutom skickade bild på till 13-åringen?
Citera
2022-02-26, 21:37
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Jag är ABSOLUT INTE med i NoFap, jag är alldeles för fritänkande för sekterism.

Jag avstår porrsurf helt för jag blev äcklad av skiten.

Titta bilder på nakna damer (eller herrar) behöver inte vara fel, men nätporren är ju en infekterad bakteriehärd.
Nej tack..

Hör av dig om du ångrar dig och vill ha tips. Sex i tanke och närhet med enbart den som står närmst är snarlikt något religiöst. Nej nu ska Pastor Hussefar sluta predika något OT.

För att inte vara OT så får man väl tjata än en gång att porr är källan till mycket mindre bra saker. Kanske hade somliga av de uthängda varit beroende av något annat om de inte varit porr-/sexberoende. Klyshan ersätt ett beroende med ett annat finns av en anledning. Många hade säkerligen dock aldrig hamnat på Dumpen. Tänker främst på hebefilerna.
Citera
2022-02-26, 21:43
Medlem
Citat:
Hör av dig om du ångrar dig och vill ha tips. Sex i tanke och närhet med enbart den som står närmst är snarlikt något religiöst. Nej nu ska Pastor Hussefar sluta predika något OT.

För att inte vara OT så får man väl tjata än en gång att porr är källan till mycket mindre bra saker. Kanske hade somliga av de uthängda varit beroende av något annat om de inte varit porr-/sexberoende. Klyshan ersätt ett beroende med ett annat finns av en anledning. Många hade säkerligen dock aldrig hamnat på Dumpen. Tänker främst på hebefilerna.

Fast, är det inte så att mannen ju dyker upp - som är ett gigantiskt problem!?
Att porrskadade surfar, chattar - skriver saker som dom aldrig skulle skriva när kåtheten lagt sig - kan nog mycket väl stämma.
Men, att gå över gränsen...att göra slag i saken...att faktiskt vara villig att omsätta fantasierna i praktik. Begå övergrepp...
Jag tänker att där skiljer sig männen som är porrskadade med männen som är...ja, rovdjur.
Citera
2022-02-26, 21:54
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto--75
Men, att gå över gränsen...att göra slag i saken...att faktiskt vara villig att omsätta fantasierna i praktik. Begå övergrepp...
Jag tänker att där skiljer sig männen som är porrskadade med männen som är...ja, rovdjur.

Porrskada kan utveckla ett rovdjursbeteende. Jag tror tyvärr att den "chansen" tas då den kommer och det ganska ofta om de skulle få chansen. Dessa män är mer eller mindre i ett totalt kåtrus då chatten sker, de märker ju inte ens att bilderna på flickorna är fejk trots att en halvblind skulle kunna se det, så då är man bra dragen.

Gör inte saken mindre allvarligt såklart, men det är en förklaring.
Citera
2022-02-26, 21:55
Avslutad
Jag erkänner att jag är fördomsfull och dömer hunden efter håren men är inte den senaste fångsten ovanligt sunkig? Stirrig seriemördarblick, dålig tandhälsa och härjat ansikte. Underbart att han fick komma in och hälsa på polisen, hoppas de tar urinprov för han ser skapligt pundig ut den jävla idioten.
Citera
2022-02-26, 21:57
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto--75
En tanke...

Det vore väl rätt enkelt för mannen, i de fall där en mor ligger på om att ta med barn, att bara vända på steken - vid konfrontationen.
Dvs, själv ta fram mobilen, börja filma och hänvisa till att han ville sätta dit en pedofilmamma...och av den anledningen spelade med!? Eller...

Är man ”journalist” liksom Patrik och Sara funkar det kanske. Nu är de dock inte intresserade av dialog så det lär kvitta, deras affärsidé är att hänga ut högst tvivelaktiga personer som pedofiler för att locka folk till sidan.
Citera
2022-02-26, 21:59
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Ja, självklart är det tyckande. Och självklart gör Patrik inget olagligt (gällande att ha förhållandet)
Nej, den gode Patrik gör inget olagligt här varför det i sammanhanget är en ickefråga. Eller menar du att det är en frågeställning som är värd att ta upp, varför i så fall?

Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
det blir dock svårt att begripa hur man som närmare 60 kan tända på någon som precis slutat högskolan. Gissar att det beror på min omgivning där ”barnen” är 20-25år, det är möjligtvis de som närmar sig 25 jag kan se som vuxna oavsett vad lagen säger.
På vilket sätt har du svårt att begripa? Är det så att dina egna preferenser skiljer sig betydligt från dessa män som gillar skolungdom?
Citera
2022-02-26, 22:00
Medlem
Citat:
Porrskada kan utveckla ett rovdjursbeteende. Jag tror tyvärr att den "chansen" tas då den kommer och det ganska ofta om de skulle få chansen. Dessa män är mer eller mindre i ett totalt kåtrus då chatten sker, de märker ju inte ens att bilderna på flickorna är fejk trots att en halvblind skulle kunna se det, så då är man bra dragen.

Gör inte saken mindre allvarligt såklart, men det är en förklaring.

Jag är benägen att hålla med - nån form av primal reprilhjärna styr under chatten. Men - om det "bara" beror på kåtrus så borde man ju inte fullfölja!?
Citera
2022-02-26, 22:02
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Jag erkänner att jag är fördomsfull och dömer hunden efter håren men är inte den senaste fångsten ovanligt sunkig? Stirrig seriemördarblick, dålig tandhälsa och härjat ansikte. Underbart att han fick komma in och hälsa på polisen, hoppas de tar urinprov för han ser skapligt pundig ut den jävla idioten.
Inte en seriemördare. Men en narkotikamissbrukare.
Citera
2022-02-26, 22:05
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jag utgår inte från mig själv övht, du ställde en fråga tidigare varvid jag delade med mig av min personliga erfarenhet, men personlig erfarenhet är noll intressant så länge det inte kan backas upp av tex forskning. I detta ämne utgår jag inte från min person utan lutar mig mot min professionella erfarenhet och vad den forskning som finns säger. Givetvis finns alla varianter av lidande men du kan inte angripa detta utifrån ett individuellt perspektiv, det måste ske utifrån ett generellt, och generellt så finns det inget som visar att "lidandet" för barn/anhöriga blir av betydande grad. Därför anser jag att det är irrelevant att kritisera Dumpen utifrån anhörigperspektivet, då blir det mer trovärdigt att kritisera Dumpen utifrån den uthängdes perspektiv, vilken är den som verkligen drabbas riktigt hårt ur precis alla perspektiv.

Har du någon forskning att dela med dig då utav? Du har inte varit direkt särskilt givmild på den fronten. Klart man kan angripa det både från ett individuellt perspektiv som generellt. Gör du inte det förstnämda så riskerar du att förlora sympati för varje enskild person och då att kunna se problemet i sig bli omöjligt. Närstående? Äsch varför skulle man bry sig när det inte bekommer mig?

Hurvida den uthängde drabbas hårdare än anhöriga är säkert sanning i de flesta fall. Men det tar fortfarande inte bort att närstående blir drabbade av varje uthängning. För det var det vi diskuterade från början. En del i ekvationen av pros och cons ala Dumpen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in