Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 21:40
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Önskedrömmar. Den samlade världen har betydligt mer kärnvapen än Ryssland och skulle blixtsnabbt kunna slå ut varenda rysk större stad. Tror ytterst få ryssar har lust att trycka på knappen som effektivt utraderar deras land och befolkning.

Ett större krig i Europa utmed gränsen mellan Ryssland och andra länder innebär att USA, UK och Frankrike inte kommer att lägga sig i. De önskar inte utplåning så därför håller de distans. Detta är bra att veta nu när läget är känsligt i Europa: artikel 5 gäller inte kärnvapenstater oavsett vad som står på papper.

Så lika bra du kommer in i verkligheten och inser hur denna ser ut då vi diskuterar vad som kan hända om det blir skärmytslingar utmed den ukrainska gränsen och Ryssland är inblandat.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du tänkte Ryssland vackert skulle stå vid sidan av och se på medan de boende i Donbass massakerades av NATO-tränade zionazister?
Det är Ryssland som massakrerat folk i Donbass sedan 2014. Innan Putin invaderade Krim och Donbass var det fredliga områden.
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Jag läste att ukrainska soldater tagit tillbaka Sumy. Försatt att Putins prioritet är att vinna kriget och inte är andra motiv som vi kanske bara kan gissa oss till.
Kommer Ryssland att vinna kriget? Kommer Putin lyckas ta Ukraina och behålla hela landet?

Inte vad ni hoppas, utan vad ni tror blir fallet...
Jag misstänker att Putins mål är att få bort den legitima regeringen och tillsätta någon han vill ha i Ukraina. När det är klart har Putin vunnit, men det blir en kortvarig seger tror jag.
Ingen i Ukraina vill ha en putintrogen regering och framför allt vill de inte ha diktatur.
De har motivation att kriga evigt länge på alla tänkbara vis tror jag.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukrainarna har redan attackerat dem och förstört en konvoj, deras general dog.

Snyggt!
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Det är Putin som dödar barnfamiljer.
Du ska ut ur Sverige äckelparasit.

Ska vi kanske istället koncentrera oss på den militära offensiven?

Klockan 18:42 kom uppgifter på att ryska styrkor totalt lyckats slå ut 211 militära mål.

Ryska styrkor har även kommit över amerikanska pansarvärnsrobotar som väst levererat till Ukraina enligt en militärtalesperson från Moskva.

Här är även en karta över områden som ryska styrkor nu har kontroll över:https://www.merkur.de/politik/ukraine-konflikt-krieg-russland-putin-kiew-news-live-ticker-nato-deutschland-aktuell-zr-91370995.htm l
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
C:a 3700 döda ryssar skall ha bekräftats i Ryssland nu, men den riktiga siffran vet vi förstås först när allt är över.

https://twitter.com/don_bowser/status/1497594786051727362?s=20&t=XpM39e4Yw2qBTnZVUtYRDA

Den enda någorlunda trovärdiga källan till ett sådant påstående är väl Pentagon?

Hur skulle en twitter-nisse fått tag på den uppgiften?
Citera
2022-02-26, 21:41
Medlem
Putin har förmodligen både en plan B och plan C. Vill knappt veta vad han har planerat om det inte går som planerat, men att ryssarna vänder hem är nog dessvärre önsketänkande. Stridsviljan och inte antalet soldater blir nog avgörande för det här kriget. De tillfångatagna ryska soldaterna man ser på Twitter kan inte ens förklara vad de gör i Ukraina. De tycker nog precis som majoriteten att de tvingas slåss mot sina bröder och systrar.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag litar på att det översta militära ledarskapet i Ryssland trycker på stoppknappen i tid.
Det är samtidigt det översta militära ledarskapet i Ryssland som valt att invadera sitt grannland... labila galenpannor.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Jag tror att Ryssland är Kinas slav....

Kina sponsrar Ryssland med miljarder för att få gas osv...

De låter Ryssland testa vattnet så att säga, för att se hur väst reagerar... Går saker ok så invaderar de Taiwan.

En slump att en STOR kinesisk flottövning startar på söndag i sydöstra farvatten (nära Taiwan)? Skulle inte tro det...

Låt Putin ta smällen så får de Taiwan....
Då har Kina och xi fått se nu då att det inte skulle gå så bra att ta Taiwan.
Taiwan är redan en modern militär dessutom, med understöd av den fria världen så skulle det kosta för mycket för Kina. Som jag ser det.

Mvh
Citera
2022-02-26, 21:42
Medlem
Mi-Mas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Jag vore glad om någon kunde posta en länk till en tidigare uppladdning så det inte bara är en trådsanning.

Jag har tyvärr inga konkreta källor på det, så jag kan faktiskt ha fel. Dock utifrån vad jag har hört så ska Azov ha blivit sönderslaget inom de första timmarna av invasionen - det kan lika gärna vara desertörer som tagit saken i egna händer, såväl som ryska operatörer i beslagtagna uniformer.

Ingen av oss tangentbordskrigare här i Sverige vet väl egentligen hur det är på marken?

Propagandamaskinerna i öst och väst jobbar på högvarv.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Putin kan inte förlora ansiktet. Han kommer se till att han vinner på något sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Det kallas för propaganda.

2. Ryssarna brukar ha press release 1-2 dagar efter att något händer istället, på det viset vinner alltid Ryssarna propagandakriget i slutändan, så länge som de även vinner på riktigt.

3. En effekt av den press-modellen i tidigare kriget var att förtroendet för Ukrainas propaganda gick i småsmulor efter ett tag och att det inte gick att reparera.

4. Nu är det färdigflashbackat!

Hahaha
Ryssland har aldrig någonsin vunnit något propagandakrig. Och det finns inte något sätt att de kommer gå segrande ur det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in