2022-02-26, 19:38
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Det verkar ju vara något annat. Sen verkar det inte vara Putin som hotat, utan västländernas propagandister som säger detta. Det är en viss skillnad. Men visst kan detta stämma att han kan använda sådana, det är ju inga atombomber.
Fuel air explosives, Wikipedia:
According to a U.S.*Central Intelligence Agency*study,*"the effect of an FAE explosion within confined spaces is immense. Those near the ignition point are obliterated. Those at the fringe are likely to suffer many internal, thus invisible injuries, including burst eardrums and crushed inner ear organs, severe concussions, ruptured lungs and internal organs, and possibly blindness." Another Defense Intelligence Agency document speculates that, because the "shock and pressure waves cause minimal damage to brain tissue*... it is possible that victims of FAEs are not rendered unconscious by the blast, but instead suffer for several seconds or minutes while they suffocate".

https://s24990.pcdn.co/wp-content/up...2018/05/1.jpeg
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2022-02-26 kl. 19:45.
Citera
2022-02-26, 19:46
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948
https://en.wikipedia.org/wiki/Father_of_All_Bombs

7 ton ger tydligen samma effekt som 44 ton TNT
Jämför med Hiroshima 10 000 ton TNT +strålning
Vad vill du ha sagt?
Det är fortfarande inte ett kärnvapen...
Citera
2022-02-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Vad vill du ha sagt?
Det är fortfarande inte ett kärnvapen...

Alla kan läsa länken!
TNT används som referens.
Detta har 44/7 gånger högre sprängkraft
Hiroshima bomben vägde typ 10 ton
med sprängkraften 10 000/10= 1 000 gånger
Citera
2022-02-26, 20:18
Medlem
goofers avatar
Oerhört intressant ämne.
Vad händer om Putin använder kärnvapen?

Kommer väst att gå in med kärnvapen mot den ryska befolkningen eller kommer Putin undan igen?

Vätebomber som "tsar bomba" är ute ur leken, idag använder man små effektivare laddningar i missiler på pinpointade mål.

Jag är inte så säker på att de nationer som har kärnvapen är så sugna på att använda dem för att hämnas Ukraina.

Kärnvapen innebär alltid att civila dör i episka proportioner.

Tyvärr tror jag Putin kommer undan igen även om han smäller av en laddning i Ukraina.

De kommer bara fortsätta att fördömda.
Citera
2022-02-26, 20:23
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Det du läst i romaner skrivna av författare utan kunskaper om kärnvapen och hollywood/bbc filmer är inte fakta.

En MYCKET liten del av världens befolkning skulle dödas ens i ett fullt utbyte, och världen skulle vara åter på en fullt tillfredsställande 60-70 tals nivå på ca 10 år. Att allt elektroniskt skräp slagits ut finner jag bara bra.
Förlåt men det här var fan det dummaste jag läst
på flashback någonsin och det är enorm konkurrens om det.

Bara Rysslands gamla uttjänta Arsenal av kärnvapen komer släcka möjligheten till mänskligt liv här i årtusenden.

Lägg då till USA, England, Frankrike, Israel etc etc så står det klart att inget utom möjligtvis kackerlackorna överlever ett globalt kärnvapenkrig

Det räcker med att radioaktivitet slår ut våra bin så har vi inga pollinerare och ingen mat längre.
Citera
2022-02-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Förlåt men det här var fan det dummaste jag läst
på flashback någonsin och det är enorm konkurrens om det.

Bara Rysslands gamla uttjänta Arsenal av kärnvapen komer släcka möjligheten till mänskligt liv här i årtusenden.

Har du någon källa?

Vad jag läst så blir det inte så allvarligt som du beskriver.

Känns som ditt scenario kräver kobalt-bomber?
Citera
2022-02-26, 20:38
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Har du någon källa?

Vad jag läst så blir det inte så allvarligt som du beskriver.

Känns som ditt scenario kräver kobalt-bomber?
Dagens bomber är mycket starkare (100 till 1000 gånger starkare) än de över Hiroshima och nagasaki.
Du kan ju räkna ut resten själv.

Många kanske överlever själva smällen men hur ska de överleva i en värld utan mat och rent vatten
Citera
2022-02-26, 20:42
Medlem
goofers avatar
Fetman 21 kiloton

Ss18 satan ryskt kärnvapen från 1982 800 kiloton

Och den är säkert förbättrad ned 40 års forskning till.

Ja vi är alla dödsdömda om det blir ett kärnvapenkrig öst mot väst.
Citera
2022-02-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Dagens bomber är mycket starkare (100 till 1000 gånger starkare) än de över Hiroshima och nagasaki.
Du kan ju räkna ut resten själv.

Många kanske överlever själva smällen men hur ska de överleva i en värld utan mat och rent vatten

Jag vet att dagens vätebomber är betydligt kraftigare än de som släpptes över Hiroshima/Nagasaki...

Bomberna över Japan var cirka 10-20 kiloton.

1000 ggr starkare som du säger ger då en bomb på 10-20 MEGA-ton. Varken USA eller Ryssland har så starka vätebomber då det är mer effektivt att släppa ett flertal bomber....... Läs lite fysik så förstår du.

Idiot!

Orkar inte ens bemöta resten av det du skriver. Läs på lite för fan!
Citera
2022-02-26, 20:55
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Jag vet att dagens vätebomber är betydligt kraftigare än de som släpptes över Hiroshima/Nagasaki...

Bomberna över Japan var cirka 10-20 kiloton.

1000 ggr starkare som du säger ger då en bomb på 10-20 MEGA-ton. Varken USA eller Ryssland har så starka vätebomber då det är mer effektivt att släppa ett flertal bomber....... Läs lite fysik så förstår du.

Idiot!

Orkar inte ens bemöta resten av det du skriver. Läs på lite för fan!

För 40 år sedan förfogande ryssarna över en bomb på 800 kiloton
Inte 100 till 1000 gånger starkare nen det här varx40 år sedan och mycket lär de ha förbättrat under tiden.

Behåll dina epitet för dig själv och kom in i matchen
Citera
2022-02-26, 21:11
Medlem
h8mongers avatar
Tsar bomba låg/ligger väl på drygt 50 megaton

Sen hur gick det mer RS28 sarmat "Satan 2"

Dom har nog ganska bra kapacitet ifall det drar sig till sin spets
Citera
2022-02-26, 21:21
Medlem
FriaLandetTibets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Sedan är han väl inte direkt värre än Zelensky som skickar civila män ifrån sitt egna land till sin död emot deras vilja för försvara hans ego.

??!? Det är ju kackerlackan Putin som beordrat unga ryssar rakt in i dödens käftar?

Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Jag är ingen militärexpert, men jag tycker det är egendomligt att man sätter in marktrupper innan man har erövrat luften och har något som liknar luftherravälde.

Beror nog på att Putin inte heller är någon militärexpert.
Senast redigerad av FriaLandetTibet 2022-02-26 kl. 21:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in