2022-02-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Vilken fantasivärld du lever i.
Ryssland är rankad som planetens 2:a mäktigaste armé.
Du har bara sett ett gruskorn av vad Ryssland kan göra i Ukraina.
Han försöker bespara civila liv så gott det går.
Putin hade kunnat jämnat alla stora städer till marken om han så ville.

"Han vill bespara så många civila liv det går"

Du vet om att de bombat både sjukhus och förskolor va?
Precis som de gjorde i Syrien.

Ditt rysstroll. Stick österut om du vill runka dvärgens kuk. Väst hade kunnat släcka Ryssland omgående. Hellre en totalförstörelse och slut på allt jordeliv än att en kommunistiskt dvärg ska få bestämma över mig och min familjs liv.
Citera
2022-02-26, 20:59
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Avsevärt större (om man bortser cubakrisen). Tidigare har kärnvapenmakterna varit överens om att aldrig vara först att ta till kärnvapen. Nu har vi en ledare som säger att han kommer vara först att ta till dom och alla tror honom. Risken är mkt stor- inte med Ukraina men när (inte om) Ryssland angriper baltländerna och då också Sverige

Ja då tycker jag att även vi börja utveckla kärnvapen för han här galningen Putin verkar ju vara förstå hårt mot hårt.
Citera
2022-02-26, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Nu är jag inte så gammal men jag antar vi har en del ifrån kalla kriget eran här inne, hur stor är risken för kärnvapenkrig ? Ser ni den lika stor som kalla kriget eller ännu värre ?
Det är långt ifrån. Var inte orolig den knappen trycks bara när dom sista dagarna närmar sig.
Citera
2022-02-26, 21:03
Medlem
Citat:
Nu är jag inte så gammal men jag antar vi har en del ifrån kalla kriget eran här inne, hur stor är risken för kärnvapenkrig ? Ser ni den lika stor som kalla kriget eller ännu värre ?
Om det nu är så att lill-putin kan sätta igång kärnvapen på egen hand, så visst finns risken. Och Lill-putin har mindervärdeskomplex så det heter duga. Så han försöka ta till fula vapen..
Citera
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Det är långt ifrån. Var inte orolig den knappen trycks bara när dom sista dagarna närmar sig.

Nu tycks vi ha en Putin som har flippat ut efter en lång tid av isolering, då han har basill-skräck.
Han kan ju freaka ut vilken sekund som helst och använda kärnvapen om han känner sig hotad.
Citera
Medlem
Citat:
Om det nu är så att lill-putin kan sätta igång kärnvapen på egen hand, så visst finns risken. Och Lill-putin har mindervärdeskomplex så det heter duga. Så han kan ta till fula vapen ja...
Citera
2022-02-26, 21:04
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nato har uppenbarligen fungerat. Tror du Putin hade varit så försiktig med Esland, Lettland och Litauen om dom inte varit med i Nato? Nato har ett ganska grundmurad skyddsmekanism om garanterad hjälp från medlemmarna sen kan det ju ske på olika sätt. Det existerar bar i Putins fantasi att Nato skulle anfalla Sovj..jag menar Ryssland. OM Ukraina hade varit fullvärdig natomedlem hade detta aldrig inträffat, dom hade kunnat odla sin ekonomi och kultur i frihet.
Jag ska inte säga att jag är någon expert på Ryssland/väst relationen post 1991, för det är jag inte. Men vad jag har läst mig till hittills om händelserna då och hur relationerna såg ut, har jag inte sett att Ryssland på något sätt skulle ha varit ett hot efter att muren föll. Väst hade alla möjligheter att på 90-talet och framåt bygga starka band med Ryssland som en allierad i den västerländska sfären. Det var USSR som var hotet, inget annat.

Som jag ser det har väst misslyckats totalt, och gjort det medvetet. Jag kan inte se att det fanns någon anledning att bygga en försvarsallians mot Ryssland efter att muren föll.
Citera
2022-02-26, 21:06
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Tror det slutar med att Ryssland nöjer sig med en landkorridor mellan Krim och Ryssland.
Nästan uppnått. Plus att de tar Kharkiv, Ukrainas näst största stad, som ligger precis vid gränsen.

Enligt den här kartan så går det trögt. Har dom kommit så långt? . Nu skickar tyskarna luftvärnsrobotar så dom får ännu svårare att hålla luftrummet. Det blir ett dyrbart projekt för att få en tunn landbrygga.

https://www.svt.se/datajournalistik/kartor-om-kriget-i-ukraina/
Citera
2022-02-26, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Hur gick det för Amerika i Vietnam?
Hur gick de för Amerika i Afghanistan?
Du måste ju förstå att krigföring i berg och 50 plusgrader är tufft oavsett ålder på din utrustning.
Presis vad som kommer hända i Ukraina. Gerilla krig. Ryska patrullen kommer åka på pisk av Olga rullator med en kalle. Ni kan inte vinna det finns inga vinnare i detta krig bara förlorare med mardrömar.
Citera
2022-02-26, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Nu tycks vi ha en Putin som har flippat ut efter en lång tid av isolering, då han har basill-skräck.
Han kan ju freaka ut vilken sekund som helst och använda kärnvapen om han känner sig hotad.
Och om jag måste dö så dog jag fri. Kommer aldrig låta idioter styra mitt liv.
Citera
2022-02-26, 21:10
Medlem
Citat:
Ja då tycker jag att även vi börja utveckla kärnvapen för han här galningen Putin verkar ju vara förstå hårt mot hårt.

Han förstår bara hårt mot hårt. Ukraina hade kärnvapen men som enda land i världen gav dom bort dom, till Ryssland som tillsammans med västländerna lovade att skydda och garantera Ukrainas säkerhet. Detta visade sig som vanligt inte bara värt ett skit så antingen är Sverige med i Nato och får skydd eller så är det att klara sig själv
Citera
2022-02-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Och om jag måste dö så dog jag fri. Kommer aldrig låta idioter styra mitt liv.

Bor du utomlands? Sverige har varit styrt av idioter länge och så landsförräderen Reinfeldt som troligen vart på Putins lönelista
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in