2022-02-26, 19:38
Medlem
Med tanke på de grymheter Ryssland gjorde med befolkningen i Groznyj i Tjetjenien
så fruktar man det värsta med vad som nu är på väg att hända med Kiev i Ukraina.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Länka en källa som förklarar hur stratrgi i krig fungerar? Som förklarar för dig dumfan varför man inte bara flyger in med 30 SU-35 och försöker bomba skiten ur allt? Eller varför det tar tid att flytta kilometervis med konvojer av krigsmateriell?

Lär dig något istället för att sitta på flashback

Åk ner till Ukraina med dina klockrena analyser och kunskap istället för att sitta som ett värdelöst fetto framför datorn utan källor.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Sverige har skickat robot 57 som dem spränger ryska pansarvagnar med as we speak

Sverige har inte skickat något sedan invasionen startade.
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
https://mobile.twitter.com/JustinPulitzer/status/1496709662602932224?

Det här var ett väldigt intressant klipp från när Trump var president och diskuterar med NATO hur farligt det är att göra sig beroende av gas och olja från Ryssland.

Man kan tycka vad man vill om honom, men hans utrikespolitik var det bästa som hänt väst på länge.

Vet inte om våra ledare är inkompetenta, arroganta, korrupta eller alla 3 kombinerat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Nej, avslöja inget.
Skämt åsido, när Anonymous har valt sida är dvärgen snart en fläck på asfalten.
Är gruppen så stark ?
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
Åter igen, vad har detta med dåren Putins invasion av Ukraina att göra?
Ingenting!!

Nordkorea bör man hjälpa genom politiska medel. Inte krig. Ditt idiotiska rysstroll.
Så först när Nordkorea invaderar Sydkorea då ska man reagera? Du är så förd bakom ljuset så man blir livrädd.
Citera
2022-02-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Du verkar ha erfarenhet av ukrainska flyktingar.
Nej men ukrainare har jag erfarenhet av, går inte ens att jämföra med de passiva somalierna vi är fast med.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Det behövs inget hangarfartyg
för en sådan operation ...

Vad ska man med Gotland till? Bornholm ligger väl bättre till strategiskt?
-(Jaha, inga nöjesfält där. )
Citera
Medlem
USA har erbjudit Zelenskyj och hans familj en väg ut ur Ukraina men fick tydligen till svar ”jag behöver ammunition inte skjuts”.

Tänk vilken ljus framtid Ryssland hade haft med en sådan president i Kreml istället för den fjollige lilla Putin med längdkomplex och storhetsvansinne.
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
När jag vaknar imorgon så vill jag höra bra nyheter. Sen antar jag att man behöver bemöta fler av dessa troll.

När når ryssen centrala Kiev?
Tveksamt om det kommer att hända. Strid i bebyggelse funkar dåligt med enbart stridsfordon och några skyttesoldater har man ju inte sett till ännu vad jag vet.

Enstaka styrkor kan naturligtvis nå centrum, men frågan är vad de kan uträtta.
Citera
Medlem
Det här är ju inte klokt. Kriga med Swift. Gud så töntigt. Så nu ska Sverige och Finland gå med i NATO bara för att visa Ryssland vad duktiga de är. Så barnsligt och så olustigt! Bara de får visa sig på stuva linan så skiter de i folket. De sitter väl i Bryssel i tryggt förvar. Aldrig att de är i Sverige. Det törs de inte! Finns det inga vuxna och ansvarsfulla politiker i Europa?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Sverige har skickat robot 57 som dem spränger ryska pansarvagnar med as we speak

Källa på det det är väl England som skickat massor av sådana till Ukraina?

Jösses vad Ivan kommer få ont framöver.

Stinger fick dem att kämna Afghanistan när deras helikoptrar började se ut som raketer på nyårsafton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in