2022-02-26, 19:32
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Putin är Rysslands räddning
Klassisk räddare som invaderar ett annat land och mördar kvinnor och barn. Andra stora "räddare" i historien är Hitler och Mussolini. Det brukar alltid vara populärt att rädda folk genom att mörda dem.
Citera
2022-02-26, 19:33
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Nej Putins , det skulle vara ett blitz krig det här.
En enkel militär operation att byta ut presidenten.

Har du källor på detta? Det verkar som du bara hittar på en massa...
Citera
Medlem
rotesaus avatar
AFP rapporterar att Tyskland beslutat skicka 1000st pansarvapen och 500 missiler till Ukraina.
Genom Estland skall man även skicka Haubitsar.

Nu måste väl ändå Sverige också agera med sådant här.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheBell
Har tittat någon minut nu. Vad tänker du på?

Gick precis in på den men tiduret står stilla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Kom och möt mig din kuksugare, skriv pm finns is sthlm
Nej du sitter i Moskva
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Ingen har sagt något om någon övning, vad fan svamlar du om din efterblivne? Putins plan var att ta över Ukraina och det har jag sagt ifrån början. Du har ju trots allt läst mina inlägg tidigare och lade väldigt mycket energi vid dem så du borde ju komma ihåg.

Nämen. Har du sagt det. Ledsen om jag aldrig sett dig förut, och välkommen till Flashback.

Putins utsagor in absurdum var ju att Ryssland och Vitryssland endast övade intill Ukrainas gräns. Har du missat det?

Alla fattade ju att det var förberedelser för en invasion, vilket USA varnade för flera gånger, men Ryssland och åtskilliga på detta forum försäkrade det endast var övning.
Citera
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Ja och ryssarna planerade att kiev skulle falla inom 48h.
Detta går inte som planerat och om du blir besviken över det så får det stå för dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Hakalabakala
Ok. Har du någon källa på det?
Troligen ännu kortare tid.
Nu står man längs vägarna med soppatorsk eftersom framryckningen går för sakta.
Motorerna måste vara igång även när ingen framryckning sker. Ingen vill bli en sitting duck och dessutom krävs ju att motorer är igång för att diverse utrustning ska vara i drift kontinuerligt.
Räkna med att tyngre stridsfordon förbrukar 5 - 10 liter bränsle i timmen på tomgång (om jag inte minns fel).
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Källor? Jag vet hur man för krig och hur militär krigsmakt fungerar. Läs gärna mina tidigare poster i ämnet.

Tur vi har dig. Men ändock, länka källor eller logga ut.
Citera
2022-02-26, 19:34
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Ni som klagar på att Ryssland ännu inte tagit över hela Ukraina efter bara 3 dagars krig.

Det tog Tyskland hela 35 dagar att ta Polen vid starten av Andra Världskriget. 16 tusen tyska soldater dog under Blietzkrieget mot Polen.

Polens arme bestod i prinicip av en 1800-tals arme med kavallari. Mot dåtidens mest tekniskt avancerade arme Tyskland.

Så chilla!
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Tycker du det?

I västmedia var det helt ok att bomba Serbien utan FN mandat och när samma sak händer ett blivande natoland så skriker västmedia som en stucken gris...

Jag tog det serbiska perspektivet: de blev bombade 1999, men bryr sig inte om Ukraina som blir bombat 2022. Det är det jag talar om.

Och det stor serbiska hjärnsläppet: serberna ser upp till Ryssland, men Ryssland gjorde inget för att stoppa bombningarna 1999. Ett veto i säkerhetsrådet, sedan inget. Så är det med att ha Ryssland som kompis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrodanStropp
Varför skulle Ukraina vilja fejka detta?
Förlorar dom ju på. Riskerar att ge empati för soldaterna.

Det får du fråga Ukraina.
Finns massor med material här i tråden som visat sig vara fake, allt jag säger är att vara källkritisk och inte lita på allt du läser/ser. Även statsministern gick ut med information att man ska vara vaksam med den informationen man tar del av och att det sprids mycket desinformation.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheBell
Har tittat någon minut nu. Vad tänker du på?

Nvm funkade nu. Såg en stadsbuss rulla... Märkligt.... XD fullskaligt krig på dem kameran
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in