Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gottgodis
Det får du fråga Ukraina.
Finns massor med material här i tråden som visat sig vara fake, allt jag säger är att vara källkritisk och inte lita på allt du läser/ser. Även statsministern gick ut med information att man ska vara vaksam med den informationen man tar del av och att det sprids mycket desinformation.
Jaha och allt rysstrollen länkar är sant menar du?

0 dödsfall.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakalabakala
Fattar inte varför alla tjatar om att det tar lång tid för ryssarna vinna, att de lider enorma förluster m.m. Det har snart gått 4 dagar på kriget. Under det senaste Irak-kriget så tog amerikanarna 3 veckor innan Saddam regimen föll samman, och ännu längre tid innan irakiska armén lade ner sina vapen.

Förlåt. Plus att Ukraina inte är en diktatur med en diktator som är hatad av hela världen.
Den enda personen som vill se honom död är väl du och Putilini.

Otroligt dålig jämförelse. Usch.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Är tejpen runt huvudet nån slags typ av tortyrmetod? Huvudet höll på att spricka som en ballong.
Modern ögonbindel kanske. Lite som militärens användande av buntband istället för handbojor.
Citera
Avslutad
Till skillnad från 99.99% av er keyboardwarriors här så gick jag med i hemvärnet redan i torsdags.

Det gör inte ett skit för rådande konflikt, jag vet.
Men för mig handlar det om att visa solidaritet och att vi har folk i Sverige som är villiga att dö i försvar för vårat sätt att leva och vårt land.

Hur många av er är beredda att göra det samma?
Jag har 2 småbarn och en fru som jag älskar mer än allt, Jag gör detta för att dom evt ska kunna leva fritt i ett fritt land utan förtryck från en evt galen diktator.

Skriv inte tillbaka om ni inte gjort militärtjänst eller kommer göra det inom den närmsta tiden om ni är fega parasiter som bara sitter hemma och gnäller.

Hade jag fått göra det lagligt så hade jag varit i Ukraina redan.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
När jag vaknar imorgon så vill jag höra bra nyheter. Sen antar jag att man behöver bemöta fler av dessa troll.

När når ryssen centrala Kiev?

Jag undrar om man inte kommer försöka intaga Kharkiv först, med tanke på den sanslösa mobilisering ryssarna nu gör mot staden.
Citera
2022-02-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Kommer aldrig att hända. Kina skulle aldrig gå med på det.
Kina stoppa en leverans med Volvos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkmordsbenagen
Tur vi har dig. Men ändock, länka källor eller logga ut.

Länka en källa som förklarar hur stratrgi i krig fungerar? Som förklarar för dig dumfan varför man inte bara flyger in med 30 SU-35 och försöker bomba skiten ur allt? Eller varför det tar tid att flytta kilometervis med konvojer av krigsmateriell?

Lär dig något istället för att sitta på flashback
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Om det blir fullskaligt kärnvapenkrig spelar det ingen roll om man med eller inte. Då dör väl allt mänskligt liv, typ?
Det blir nog värst för de som bor i storstäder, på landsbygden kommer nog många klara sig.
Citera
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geir44
När har du tenkt hålla käften om dessa trollfantasier? Läs på. Västmedia är xtremt pro-nato.

Om du inte ser vem som är troll eller inte är du både blind och döv!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Åh du menar de där rosthögarna med slagsida. Är det hangarfartyget Адмира́л фло́та Сове́тского Сою́за Кузнецо́в som majestätiskt ska bogseras runt under den "fredsbevarande" insatsen eller har man lite ont om bogserbåtar?

Det behövs inget hangarfartyg
för en sådan operation ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Det är krig. Informationen flödar. Trollfabrikerna går på högvarv. Detta i sig är inget nytt. Flashback har drabbats av detta sedan 2007 - en jäkla massa lögner om hur bra Putin och Ryssland är, och hur dåligt Ukraina och USA är. Men just nu är det i alla fall långt fler svenskar som skriver om Ryssland och Ukraina, det var ofta ganska ensamt tidigare.

Det känns ändå som rysstrollen i den här tråden fått fett med smisk. Svenska flashbackare är inte att leka med. Mer envisa människor får man nog leta efter. Titta bara på svensk medias invandringspropaganda för några år sedan flashbackarna stod pall under alla år.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Pröva att skriva på svenska så kanske vi kan förstå vad du menar.

"Pröva". Kasta inte sten i glashus din norrländska afghanbonde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in