Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 19:21
Medlem
villass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Stod i aftonhorans liverapportering.
Läste det också, de var snabba med att ändra uppgifterna.
Citera
2022-02-26, 19:22
Medlem
crusades avatar
Intressant att se nyhetssändningen på TV4.
De visar flyktingströmmen från Ukraina in i Polen.
Man ser enbart kvinnor och barn som flyr, däremot såg man unga män som gick in i Ukraina för att slåss på Ukrainas sida.

Man kan inte undgå att jämföra med de horder av muslimska män som flydde mot väst tidigare…
Citera
Medlem
Hakalabakalas avatar
Fattar inte varför alla tjatar om att det tar lång tid för ryssarna vinna, att de lider enorma förluster m.m. Det har snart gått 4 dagar på kriget. Under det senaste Irak-kriget så tog amerikanarna 3 veckor innan Saddam regimen föll samman, och ännu längre tid innan irakiska armén lade ner sina vapen.
Citera
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Nej.

https://www.nrk.no/nyheter/ukraina-1.11480927

Det är INTE vad det står. Det handlar inte om några soldater.

Visst jag tror att rysstroll är en verklighet. Men fan det är precis likadant på andra sidan.....

Jag har funderat sen dag ett på hur faaan alla kan ha såna exakta siffror på dödade ryssar men inte ett ord om ukrainas soldater. Man får inte ens svar när man frågar. ÄR DET NÅN SOM VET HUR MÅNGA UKRAINARE SOM DÖTT I INVASIONEN????
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Hoppas Putin gör slut på Ukraniarna med det snaraste. Det är aldrig roligt med krig, med tanke på affärerna.
Ryssar kan bara drömma om affärer under de kommande decennierna. De skärs av från internationell handel och isoleras i fattigdom och svält. Det finns fortfarande en liten chans för Ryssland att återgå till någon form av normalitet om de slutar invadera Ukraina och avsätter psykopat-diktatorn Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulslickare
Det har inte alls med frågan att göra, vilket är ganska tydligt. Sen kan jag inte påstå att jag "älskar" vår ledare Magdalena eller Bernadotte. Men det kanske du gör, det är helt upp till dig. Med din argumentation och kärlek till nazism så kunde jag tro du stod närmre NMR.

Det har absolut med frågan att göra om du skulle stödja din ledare Putin om han anföll Sverige. Troligen skulle du göra det att döma av din retorik.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Var bor Anonymous ? USA ?

Det är inte en person. Och vem vet, känn efter med det namnet.
Citera
2022-02-26, 19:23
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Now we are talking!
Krävs inte Nato godkännande?

Det verkar som det handlar om militärt materiel.

https://www.nrk.no/norge/norge-vurderer-a-sende-militaert-utstyr-til-ukraina-1.15871251
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Stod i aftonhorans liverapportering.

Norge överväger att skicka militär utrustning till Ukraina, rapporterar NRK.

Det hittade jag i deras liverapportering. Så det handlar om militär utrustning, inte soldater.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Varför attackerar inte ryssarna från luften?

Ryssarna försöker hålla nere antalet civila förluster. Därav bombar de inte likt NATO med USA i spetsen. Jag är även ganska säker på att ryssarna inte använder utarmat uran i dess ammunition, som USA gjorde i balkan, irak och andra ställen de invaderat.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
För att, hur mycket man än hatar Putin, så ska man inte beskylla honom med osanningar. Det är ammunition i hans ficka och inte våran.
Dagis som bombats av Putin: https://t.me/voynareal/9893
Det finns ingen anledning att försvara Putin.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Norge överväger att skicka soldater till Ukraina, rapporterar NRK.
Nej, militär utrustning.
https://www.nrk.no/norge/norge-vurderer-a-sende-militaert-utstyr-til-ukraina-1.15871251
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in