Det är det visst! Det är förbjudet att prata ryska i Ukraina. Googla på det!
Det är väl inte förbjudet att prata Ryska? Däremot finns det väl krav på kunskaper i ukrainska, vilket är lite skevt. Det kan jag hålla med om. Men det berättigar inte till ett fullskaligt krig.
Ja, jag har sett den men tackar så mycket.
Ser gärna fler med översättningar.
Jag tror inte det ingår i en manual för dessa unga pojkar att ge missvisande information när de säger att de inte vet att de är i Ukraina.
Putin är ju minsann där i fredsbevarande syfte så då skulle väl alla säga det istället?
Fast läser man kommenterarna på twitter så verkar videon visa döda män i Ukrainska uniformer samt sönderskjutna lastbilar med Ukrainska reg-plåtar.
Är det inte sådana som låtsas vara ukrainare? Dvs Spetnaz som försöker komma in genom att klä ut sig i Ukrainska uniformer och använda Ukrainska fordon.
DANSKA JOURNALISTER BESKJUTNA OCH SÅRADE I UKRAINA
Ekstrabladet rapporterar att två av deras journalister har blivit beskjutna och skottskadade i Ukraina.
Journalisterna ska inte ha livshotande skador.
Det rör sig om reportern Stefan Weichert och fotografen Emil Filtenborg Mikkelsen och de befann sig i östra Ukraina då de blev beskjutna
Nu har Ryssland attackerat natomedlemmar.
Nu är putler död inom 24 h
Det är på tiden att den galningen ryker. Han har skapat ett helvete i Ukraina. Men många vanliga Ukrainare är rädda att Nato blandar sig i. Med tanke på att ryske diktatorn är galen, kan straffa dom och har kärnvapen.