Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 18:07
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingDumberThanTammer
Vilka länder? Kazakstan? Armenien? Vad har de för fantastisk levnadsstandard som inte ryssarna har...

Vilka då? Nå till exempel Tyskland, Japan, Sydkorea, Norge, Frankrike, Finland, Ungern, Polen, Tjeckien, Slovakien, Estland, Lettland, Litauen, Grekland, Slovenien och Kroatien. Jämför läget i dessa stater år 1945 (ja, en del av dem var inte självständiga då, men du torde fatta galoppen) och i dag. Du märker att Rysslands "fantastiska" framsteg inte varit någon unik företeelse.

Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Känns bra att stå upp för minoriteter.

Det kan man göra på andra sätt, utan att inleda krig. Putleristernas förmåga att hitta på eufemismer är beundransvärd.
Senast redigerad av Ördög 2022-02-26 kl. 18:17.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Jag tycker inte invasionen är ok. Men jag tycker det är ok att någon står upp för minoriteter.

Mao bör Sverige kunna lägga sig i för att skydda sin minoritetsbefolkning i Ukraina och säkra deras rättigheter
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Den som skapar fred skall förstås bli belönad för detta och Nobels Fredspris sägs ju vara det mest förnäma priset inom området, så då borde Putin alltså få det för hans fredsskapande insatser i Ukraina.
Putler har skänkt 24 miljarder t Ukraina
Citera
2022-02-26, 18:08
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Exakt vad Putin påstår! Det kommer alltid finnas viljelösa människor som följer psykopater och repeterar deras vansinniga idéer. Hitler fick med sig ett helt gäng idioter men resten av världen såg till att Hitler och hans följare hamnade i omärkta gravar. Putin och hans trollfabriker kommer hamna där också. RIP.

Just därför skulle man lugnat ner sig. Nu har vi ett krig istället. Hade aldrig hänt med Trump och ett NATO som inte driver på att utvidgas.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av doctor-potato
Nån rysstalande som kan översätta vad dom säger?

De säger vad de heter och var de kommer ifrån. Ganska uppenbart.
Citera
Medlem
Det är kriget har verkligen blottställt Ryssland, ifall man får kuk av Ukrainska infanterister med AT gevär så kan man ju bara förställa sig hur det hade sett ut mot ett krig mot väst.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Hur känns det att vara det mest hatade landet i världen just nu? Ni kan ju glömma att vara en del av väst eller ta del av alla de fördelar en marknadsdemokrati medför fr o m nu.

Känns bra att stå upp för minoriteter.
Citera
Citat:
Jag befinner mig inte i stridsområdet där har du rätt. Men du är manipulerad av väst.

Du får tycka vad du vill om det. Tycker bara det är sorgligt att du inte inser vad som är fakta men det kommer framtiden att visa när regimen Putin fallit. En diktator blir aldrig långlivad vid makten.
Citera
Medlem
Barbara777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Kamma dig lite, vi har yttrandefrihet.
Även Nordfront.se finns att läsa, om du önskar.
Jojojo. Det finns. Men jag menar officiella medier. Det sitter munkavle på dem i alla länder och Sverige är inget undantag. Ju förr folk börjar förstå detta desto bättre. Kan du föreställa dig en svensk politiker som vågar säga: "det är framförallt usa som bär ansvaret för det som nu händer i Ukraina." ? Det kan inte jag.
En finsk bloggare har häromda'n skrivit på ett forum om alla länder som kommit upp eller fått självständighet tack vare Ryssland. Inlägget försvann efter ett par timmar. Ett bra exempel på yttrandefriheten i det "demokratiskta" Europa.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Hjärntvättad? För att vi inte har samma åsikter och ser konflikten i Ukraina på olika sätt? Väldigt demokratiskt av dig.
Det finns inte olika "åsikter" runt Psykopat-Putins invasion av Ukraina, och det är inte en "konflikt" utan en invasion. Det finns den fega råttan Putin och det Ukrainska folket som blir mördat.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
En annan jag vet inte att jag är i Ukraina ryss.

https://twitter.com/i/status/1497612127359541251.
Om nån I tråden kan bistå med översättningar till såna här videos skulle det uppskattas mycket.

Helvete vad putin verkar hata ryssar..

Mvh
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Den som skapar fred skall förstås bli belönad för detta och Nobels Fredspris sägs ju vara det mest förnäma priset inom området, så då borde Putin alltså få det för hans fredsskapande insatser i Ukraina.

Putin och fred är två ord som inte hör ihop i samma mening, men kul att du fortfarande försöker. Kudos för uthållighet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in