Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 17:56
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Är det dessa du menar?: Chechen Special Forces - SOBR Terek - "Akhmat Sila"

Dom tror jag blir minst sagt jobbiga att möta för Azov och andra nasse förband...

Länk: https://www.youtube.com/watch?v=qThWBSIq9pI

Tror inte de har stor chans under verkliga förhållanden i Ukraina. De ser rätt töntiga ut
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Tydligen florerar en massa konspirationsteorier i Ukraina att Zelenskyj flytt till London och att bilderna där han visar sig i Kiev är fejkade med green screen. Har hört detta från en vän som är gift med en ukrainska. Låter som foliehatteri i mina öron.
Enligt ryssen så har han flytt Kiev till Lviv..
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Vi snackar måååååånga döda ryska soldater. Bara i det här fordonet kanske ett halvdussin.

Redan 3500 döda ryska soldater enligt uppgifter, Putin håller på att tappa detta totalt. Idag har hela Rysslands samlade läkar- och sjuksköterskeunion gått ut offentligt att de är emot kriget.

De flesta är emot kriget förutom Putin. Men ryssarna är ett ryggradslöst folk som har haft år på sig att störta sin regering och tagit Putin av daga. Detta har man inte vågat göra eftersom man är ett efterblivet pissfolk. Ju fler döda ryssar desto bättre mår världen.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
rokossovsky, förklara gärna hur du tycker freden har utvecklats de senaste dygnen i Ukraina!

Demilitariseringen av Ukraina går på räls. Ryska militären har skjutit sönder över 800 enheter av militär infrastruktur. Inte fy skam efter bara ett par dagar, vilka dessutom innehöll ett eldupphör av Putin, i avvaktan på att juntaledaren skulle få chansen att inleda diskussioner om kapitulation och neutralitet.
Citera
Medlem
https://www.vlt.se/2022-02-26/arga-ryssar-ville-stoppa-torgmote-om-ukraina--mitt-i-vasteras

Så jävla synd att man inte var där och bråka satan helvete vad jag hade stökat med asen
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Det var ju det där, nästan.
Betänk då att Ryssland kommer från ett fattigt bondesamhälle som lidit under tsarvälde, Stalin och andra envåldshärskare. Putin har lyft landet och folket ur misären, och de flesta ryssar hyser stor tilltro till honom p g a detta.
Citera
2022-02-26, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Demilitariseringen av Ukraina går på räls. Ryska militären har skjutit sönder över 800 enheter av militär infrastruktur. Inte fy skam efter bara ett par dagar, vilka dessutom innehöll ett eldupphör av Putin, i avvaktan på att juntaledaren skulle få chansen att inleda diskussioner om kapitulation och neutralitet.

Källa?
Citera
2022-02-26, 17:58
Medlem
En annan jag vet inte att jag är i Ukraina ryss.

https://twitter.com/i/status/1497612127359541251.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Inga minoriteter skall fötryckas, men det du säger undrar jag om det stämmer. Har du nån källa på att de förtrycks (förutom Rysk stadskontrollerad media)? 17% förtyckt befolkning i Ukraina motsvarar 7,5 miljoner människor. Det är fler människor än hela Finland.

Jag har lika mycket källor som alla andra som älskar hur Parlamentet i Ukraina vill behandla minoriteter.
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
https://youtu.be/UNIU6TRsRzk
What russian assault on ukraine would look like
Caspian report
Rätt så spot on vad som hänt och vad vi kan förvänta oss av konflikten.
Caspian report brukar ha rätt bra koll på området

Nog fan den bästa analys som jag sett så här långt!
Tack för länken!
Citera
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Tydligen florerar en massa konspirationsteorier i Ukraina att Zelenskyj flytt till London och att bilderna där han visar sig i Kiev är fejkade med green screen. Har hört detta från en vän som är gift med en ukrainska. Låter som foliehatteri i mina öron.

Ehh.. Ja!

Han har ju redan filmat utanför radan i Kiev med sina närmaste. Det är väl så mycket man kan göra för att övertyga normalbegåvade individer. Sedan finns det ju alltid idioter som tror på allt möjligt. Har för övrigt kontakt med flertalet ukrainare, håller koll på läget.
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag kan rekommendera att följa Ukraina konflikten via Indiska nyhetskanaler.
Så slipper man den massiva NATO propagandan och försöken att utmåla Putin som skurk.

Man märker tyvärr hur snabbt folk tar till dig NATO narrativet. Man fullkommligen älskar NATO helt plötsligt?! Och har lärt folket att hata Putin.
De flesta får dålig smak i munnen av indisk information eftersom de flesta lärt känna indien genom ett telefonsamtal där de säger "yourrr computerrr have a virrrusss, let mi hilp yui"
Senast redigerad av Trolltestet 2022-02-26 kl. 18:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in