2022-02-25, 23:14
Medlem
rainbowias avatar
Jonna åker sagolikt vackert! Hon är en blyg viol fast i spåret så brinner det eldar som kan smälta vilken glaciär som helst.

Vad tror ni om Jonnas potential kommande säsonger? Kan hon hålla en jämnhet över en hel vinter och kunna kämpa om totalen eller är hon en så kallad mästerskapslöpare?
Citera
2022-02-25, 23:19
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Jonna åker sagolikt vackert! Hon är en blyg viol fast i spåret så brinner det eldar som kan smälta vilken glaciär som helst.

Vad tror ni om Jonnas potential kommande säsonger? Kan hon hålla en jämnhet över en hel vinter och kunna kämpa om totalen eller är hon en så kallad mästerskapslöpare?
Det är Jonna som kommer göra det jag trodde Stina skulle göra! Totalen nästa!
Citera
2022-02-25, 23:57
Medlem
Shane21s avatar
Citat:

Jonna har haft en fenomenal förmåga att hålla sig i form under lång tid på våren sedan 2018 kan inte se något annat än att hon kommer att dominera från slutet av januari till april under många år! Mer osäker på hur hon kommer att prestera november till januari???
Citera
2022-02-26, 15:12
Medlem
MuscleSharks avatar
Skulle nog våga mig på och säga att jag aldrig sett sådan dominans i sprint som nu.
Jonna fullkomligt krossar alla. Ingen varken vågar eller orkar riktigt gå med när hon sätter fart.
Imponerande.
Citera
2022-02-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Skulle nog våga mig på och säga att jag aldrig sett sådan dominans i sprint som nu.
Jonna fullkomligt krossar alla. Ingen varken vågar eller orkar riktigt gå med när hon sätter fart.
Imponerande.
Håller med, har sett långt ifrån alla sprinttävlingar nånsin men VM guldet, OS guldet och dagens seger va sinnessjukt överlägsna segrar för Jonna!
Maja lär vinna sprintcupen, men det känns nästan som man borde ha en asterisk där.
Jonna är tveklöst #1
Citera
2022-02-26, 16:29
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Imponerande.

Jonna har verkligen tävlat i en egen division de senaste veckorna. Dock bör det väl påpekas att det ännu bara handlar om två tävlingar på högsta nivå. Tiden får utvisa om den här dominansen håller i sig.
Citera
2022-02-26, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Jonna har verkligen tävlat i en egen division de senaste veckorna. Dock bör det väl påpekas att det ännu bara handlar om två tävlingar på högsta nivå. Tiden får utvisa om den här dominansen håller i sig.
I VM-finalen var hon ju också totalt överlägsen.
Citera
2022-02-26, 16:46
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
I VM-finalen var hon ju också totalt överlägsen.

Absolut, jag menar bara att riktig dominans är något som håller i sig över tid och inte bara slår till i vissa tävlingar.
Citera
2022-02-26, 16:54
Medlem
rainbowias avatar
Citat:

Har någon gjort det någonsin? Beror på hur man räknar. Randell var grymt överlägsen i ett par lopp, Björn Lind likaså (Otepää), Kowa i klassiska sprintar och Kläbo, Björgen, Falla och Stina har visat sig överlägsna vid tillfällen. Går lite i cykler om max 2-3 år när man kan hävda att man är världens bästa sprinter, kanske Kläbo undantaget.
Citera
2022-02-26, 17:16
Medlem
Citat:
Absolut, jag menar bara att riktig dominans är något som håller i sig över tid och inte bara slår till i vissa tävlingar.
Jag kunde inte låta bli att titta på Jonnas resultat i sprint dom senaste åren..............
Det är remarkabla siffror!

Hon har några plumpar i raden men då har det hänt något eller som i TDS i fjol då hon inte var anpassad till höjden.
Citera
2022-02-26, 19:06
Medlem
Citat:

Jag tror faktiskt Jonna knäckt koden nu. Hon kommer nog hålla den här nivån några säsonger framöver, och så år vi se hur pass övriga åkare höjer sig och hur styrkeförhållandena kommer se ut mot Linn när hon är tillbaka. Hon blir någon slags Falla-konstant i tävlingarna spår jag.

I distans tror jag däremot fortsatt det mest kommer handla om mästerskap och tourlopp.
Citera
2022-02-26, 19:23
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jag tror faktiskt Jonna knäckt koden nu. Hon kommer nog hålla den här nivån några säsonger framöver, och så år vi se hur pass övriga åkare höjer sig och hur styrkeförhållandena kommer se ut mot Linn när hon är tillbaka. Hon blir någon slags Falla-konstant i tävlingarna spår jag.

I distans tror jag däremot fortsatt det mest kommer handla om mästerskap och tourlopp.

Blir spännande att se. Kanske lite jävig fast tror att potentialen finns för att gå ett steg längre i allroundförmågan än Stina Nilsson gjorde utan att för den skull komma upp till Björgenklass (nödvändigtvis).

Imorgon tippar jag på en plats 8-12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in