2022-02-26, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Var det TOS-1orna som rök nu då?

https://t.me/nexta_live/17775

Ytterligare film från den bombade konvojen.

Jag undrar ju dock vem som gjort detta.... 3ftersom det inte riktigt går att flyga med konventionella flygplan.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junktown
Vad är det komiska i det hela? Han får själv lämna ett indirekt dödsbud till föräldrarna. Tänker att man måste vara en ganska avtrubbad sadistisk individ för att se någon komik i det där.
I och för sig kanske det var lite kul med tejpen som gasbinda, blir som nidbilden av Ryssland typ Kreml High av Varan-TV.

Fy fan, ibland ogillar jag mig själv alltså.

Han lämnar inte direkt ett dödsbud utan mer information att han är fånge, ju fler krigsfångar Ukraina tar desto mer har de att förhandla med ryssen om.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Putin kanske har rätt, Zelensky är en drogmissbrukare – att döma av alla knäppa och fantasifulla tweets han kommer med.

Nått måsta han gå på, blir nog inte heller mycket sömn i den där bunkern.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Vi vet inte det. Du kanske ska prova att byta ut ordet politiker till diktatorer.

Jo, det vet vi.
Sen att du inte vet det köper jag till 100%
Citera
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Dags att släppa in Ukraina i EU just nu, tycker juntaledaren där han sitter i sin bunker.
Bra timing!

"It is a crucial moment to close the long-standing discussion once and for all and decide on Ukraine's membership in the #EU. Discussed with @eucopresident further effective assistance and the heroic struggle of Ukrainians for their free future."
https://twitter.com/ZelenskyyUa/stat...69956686028804

Kasta inte sten i glashus, vad vi hört har ju ryssjäveln och idioten Putin också gömt sig i sin bunker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
Fox news.

Men enligt putler så har de 0 dödsfall

Exakt. 0 döda. Fått en eller två punkteringar och en soldat tappade bort ett par handskar. Det är Putlers förluster hittills.
Citera
2022-02-26, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av livefree3344
Fel!
det är bankerna som startat detta krig, precis som alla andra stora krig.
allt styrs av ett gäng stenrika personer som styr nästan alla länder på jorden.
Allt handlar om makt och suga ur varenda krona ur folket.

Jaså?

Citat:
Över 100 brittiska elitsoldater skickade till Ukraina av rädsla för en förestående rysk invasion - World News - Mirror Online

https://www.mirror.co.uk/news/world-...roops-26150282
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Intressant perspektiv där faktiskt. Tyskarna kanske känner en slags moralisk skuld till Ryssen efter världskriget. Jag tror helt klart det kan ligga något bakom det, flera av de som sitter vid rodret är ju trotts allt uppväxta i DDR tex, så det kan helt klart ligga något där under ytan!

Klockren analys!

Tyskland har en moralisk skuld till hela världen, inte just Ryssland, och det genomsyrar stora delar av deras politik.

Det finns som du säger även mängder av Putin och Sovjet anhängare som har stort inflytande i Tyskland.
Inte för inte som Obama avlyssnade Merkel tex.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Det läskiga är att det finns en gammal profetia av en grekisk munk om att WW3 börjar med att Turkiet stänger passagen till Svartahavet för Ryssland och det slutar med att Turkiet slutar existera som land och att Grekerna får tillbaka Konstantinopel eftersom dom som enda land i europa som inte deltog i världskriget mot Ryssarna.

Kusligt...

Och i min kaffesump i morse kunde jag utläsa att det hela slutar med att Putin skjuter sig i huvudet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosa Luxemburg
Kadyrovs soldater tränas regelbundet i arktiska förhållanden, Murmansk och norra delen av Frans Josefs land. Sen Kadyrovs mentalitet ovanpå det.

Ryktas nu att det är helt fake news.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junktown
Vad är det komiska i det hela? Han får själv lämna ett indirekt dödsbud till föräldrarna. Tänker att man måste vara en ganska avtrubbad sadistisk individ för att se någon komik i det där.
I och för sig kanske det var lite kul med tejpen som gasbinda, blir som nidbilden av Ryssland typ Kreml High av Varan-TV.

Fy fan, ibland ogillar jag mig själv alltså.
Var just därför jag skrev tragikomiskt.
Det är tragiskt hur vidrigt putin behandlar ryssar som skickas in helt ovetande om vad som händer.

Jag tror att han kommer hållas som krigsfånge. Ukraina vill inte vara ett skitland som Ryssland som struntar i människoliv.
Dessutom är det putins ansvar, inte ditt, inte mitt, inte Ukrainas. De ville inte ha honom där. Allt ryskt och ukrainskt blod är på putins händer.

Videon det handlar om för övriga:

https://www.reddit.com/r/PublicFreak...ve_soldier_to/

Mvh
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Rätt intressant då man bemöter dessa propaganda konton med sanningen så klarar man inte av att svara , Det är svårt att svara på sanningen ser man klart och tydligt!
Precis så är det. Jag tror ändå det är värt att förklara hur det ligger till. Det är bara ryssarna som kan störta sin diktator – de här chatt-trollen behöver vända sig mot sin psykopatiske ledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in