2022-02-26, 15:22
Medlem
Hårda strider i utkanten av Charkiv just nu
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Han vill väl undvika kärnvapenkrig. Möjligtvis så skulle NATO, på Ukrainas begäran, kunna upprätthålla en "no flying zon", men även det skulle kunna vara riskfyllt, då NATO, säkert kommer att behöva skjuta ner ett antal ryska stridsflygplan och helikoptrar. Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om den ryska militären avsatt den galna Putler inom några månader.
Kommer gå betydligt fortare än ngr månader för ju längre Ukrainska militärerna håller Ryska Armén stången så kommer Putin krackelera mer och mer som den store ledaren, Det pyr redan i leden som vill få bort han så detta krig el invasion ses inte med blida ögon precis för ju längre klockan tickar & folk hem i bodybags då sitt lugnt se hans för fall!
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaiaa5
https://www.reddit.com/r/CombatFoota...m_source=share

Tjetjenien soldat fått arslet bortsprängd

Åh så fruktansvärt hemskt, jag skulle inte ha tittat på det där! (Inte ditt fel, du skrev ju vad det var.)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Vy nepravy!

NATO-lakejen och hans gäng gömmer sina vapen i bostadshus och lekplatser, vilket gör dem till legitima mål.

Men slutattacken närmar sig så det är bara att njuta.
Ryssland förfogar bara av småraketer som bara gör hål i bostadshus, de klarar inte ens av att spränga dem i luften. Vilket underutvecklat vapensysten Ryssland har. Vilka fega uslingar ryssar är som dödar civila som mammor och barn. Skjuter ett spädbarn i en barnvagn och mamman bredvid. Ryssar kallar sig björnar men har visat sig bara vara tokiga rabiessmittade byrackor. Som en ukrainsk man på gatan sa: Fy f-n Putin, hoppas att du skiter på dig!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
https://www.reddit.com/r/ukraine/com...fence_website/

Osäker på äktheten.

Såg om den läckan tidigare, verkar stämma. Mycket trevligt.. men vill ha mycket mer.

Kanske kan Israelerna lirka in lite stuxnet här o där?
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Goda nyheter tackar.
Att sanktionera Putins matbudget är bara larvigt.
Att utestänga Ryssland från Swift är en ekonomisk atombomb. Det kommer bli kaos i Duman.

Ryssland är förberedda. Värre är det i EU.

Det blir nog många pensionärer och övriga fondsparare som förlorar sitt kapital då det fryses in i Ryssland. Sedan blir det oerhörda problem att betala för saker som gas och olja. Politikerna i Väst vill låssas vara hjältar, men det kommer inte att påverka Moskvas poistion VS Ukriana, dock våra egna ekonomier som riskerar att gå ned i depression.

Ryssland har ganska starka motvapen, inte bara olja och gas. Det har enorma tillgångar av mineraler som skall in i bilproduktionen och om Ryssland stoppar det, så blir det också avsevärda problem med att tillverka de bilar som Västvärlden just nu vill ha. Priset på bl a Nickel har ju redan skjutit i höjden.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Problemet man ser vilka det är och hur dem skriver också så jäkla genomskinligt och dem fattar inte dem är synade in på arslet, Man orkar inte svara dem ens för den skev bild de har är så indoktrinerad hur stor deras ledare är likt den lille mannen från NK!
Jag tror att det är rätt att fortsätta att bemöta dem. Det är inte osannolikt att flera av dem verkligen börjar ifrågasätta om det är rätt att stödja deras psykopatiske ledare i hans invasion av grannlandet. De vet naturligtvis att det är lögner de sprider och vi vet av historien att dessa krigs-män med sin grandiosa självbild i slutänden alltid förlorar. Men det vanliga ryssar kan göra nu är att ställa sig upp emot Putin för att minska det ryska folkets lidande.
Citera
2022-02-26, 15:23
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Mycket bra bildreportage från kriget i Kiev, och flyktingmottagningen i Polen och Ungern (på tyska, men går att titta på bara för de stora, fina bilderna om man inte kan läsa tyska):

https://www.sueddeutsche.de/projekte...krieg-e558052/

Bra länk, Ryss svinen kan fan inte sikta så jävla dåligt att de "råkade" träffa det bostadshuset av misstag.
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Han vill väl undvika kärnvapenkrig. Möjligtvis så skulle NATO, på Ukrainas begäran, kunna upprätthålla en "no flying zon", men även det skulle kunna vara riskfyllt, då NATO, säkert kommer att behöva skjuta ner ett antal ryska stridsflygplan och helikoptrar. Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om den ryska militären avsatt den galna Putler inom några månader.
Instämmer håller tummarna för det + att dom slänger in Putin i samma cell som Navalnyj innan han släpps
Chansen att det blir uppror mot Putin är uppenbar.
Citera
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
1) NATO har för första gången i NATO's historia skickat 'backup'-trupp till NATO länder gränsande till Ukraina efter 2 dagars stridigheter! Ditt fetade påstående ovan är således ren nonsens.

2) Vem fan har pratat om tvåfrontskrig. Håll dina halmgubbar för dig själv. Man tar givetvis balticum EFTER Ukraina är säkrad. (Se t.ex. Sudetenland usw)

3) Det finns inte en chans att NATO kan stoppa ett övertagande av Balticum om Ryssland har bestämt sig kosta vad kosta det vill, annat än om NATO gör en massiv kraftsamling i området, vilket i sin tur kan utlösa ett tredje världskrig i sig själv innan Ryssland invaderar. Det finns en jävligt god anledning att stormakterna, med vissa undantag, försöker hålla behörigt avstånd till varandra för att inte av misstag hamna öppna stridigheter.
4) Du begrep fortfarande mina referenser, så vänligen fortsätt din diskussion med de andra obildade idioterna här inne. Jag kommer inte svara på dina fria fantasier från Call of Duty längre.
Adjö!

Som jag sa. Du är väldigt rörig.
Frågan var om Ryssland kunde ta Baltikum på en dag givet dagens situation.
Du babblar en massa annat skit.
Citera
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaiaa5
https://www.reddit.com/r/CombatFoota...m_source=share

Tjetjenien soldat fått arslet bortsprängd
Inte lätt när man får en riktigt fiende att slåss mot...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan
Jag funderar på en sak som säkert fler av er gör och någon säkert kan besvara.

Varför är Ryssarnas attack så ineffektiv än så länge? Har inte Ryssland militärkapacitet att bomba skiten ur Ukraina / gå in med massiva styrkor och få det överstökat på "nolltid"?
Blir lite förvånad, ryssarna verkar ha lidit svåra förluster och stött på hårdare motstånd än de räknat med.

Har de skickat in sina sämsta soldater som förtrupper för att nöta ut det initiala motståndet och sedan skicka in "elitstyrkor"?

Jag såg den här, och om den stämmer så gör de ryska styrkorna så mycket som möjligt för att inte beskjuta civila mål

https://media.gab.com/system/media_a...06ca4437c6.mp4

Vet som sagt inte om det stämmer eller inte, men om så är fallet och ryssarna faktiskt försöker ta hänsyn till de civila så är det ju svårare att bara plöja på och jämna allt med marken framför sig.

Samtidigt har jag sett andra filmer där det bokstavligt talat ligger en hjärna från en Ukrainsk soldat utsmetad i bakluckan på en bil och andra där Ukrainska soldater ligger och brinner efter vad som verkar vara ett överfall... nasty stuff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in