2022-02-26, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
De är dessutom redan där. Man landsatre ju massvis av trupper nära Odessa, som rullar norrut.

Hur menar du nu? Spelar väl ingen roll om turken stänger sundet, ryssland och ukraina har ju åtkomst till svarta havet. Det är sundet till medelhavet dem vill stänga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Det förstår jag, men personligen känner jag att det är en skör balansgång mellan att vi står neutrala och att vi går med i NATO. Utan medlemskap traskar ryssen in, med ett medlemskap så ber om att ryssen ska traska in.

NATO har tydligt visat att ickemedlemmar inte har mycket till backup att få. Även om vi nu känner oss trygga med det nära samarbetet med NATO så är det enligt mig en falsk trygghet. Vi kan aldrig vara säkra på att NATO backar upp oss som ickemedlemmar.

Vi är inte neutrala, vi valde sida när vi valde att stötta sanktioner..

Sen har du nog helt rätt med att Nato .
Jag skulle inte heller vilja gå in och kriga för ett annat land, och då uttalar jag mig väldigt snällt.
De är vad det är helt enkelt. Sverige är ett litet pyssland och har i princip inte ett jävla skit att säga till om.
Acceptera är det vi kan göra.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Ja. Serbien har inget att skryta om i modern tid. Domstolen i Haag skulle kunna ha tillkommit endast för de, då de fyller i verkligheten upp den på egen hand. De flesta trollen i tråden är serber.

Tack, det sätter ju ett annat ljus på situationen.
Förklarar en hel del, framförallt offermentaliteten.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Radions P1 berättade nyss att Ukraina hittills lyckats försvara flygplatserna borr om Kyev och att Ryska kolonner har svårt att rycka fram p g a kraftig eldgivning mot dem.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av MuntertMongo
Tyskland har inget lärt av historien och är precis som på 40-talet det land som förstör Europa.

Tyskarna är inte undfallna inför Putin för att de är "nazister". De är undfallna inför honom för att dumskallarna fortfarande inte slår på sin kärnkraft igen och slutar köpa billig rysk skitgas och olja. De är så pass nertyngda utav sin egna historia att de är rädda att Putin ska kalla dem nazister ifall de på något meningsfullt vis hjälper Ukraina.

Det är vänsterblivna politiker och Dugin-högern som förstör Europa och enablar Putin. Att skylla allt på Tyskland är vad Putin vill.
Citera
2022-02-26, 14:55
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Det må vara omodernt, men det är effektivt för att undanröja ett existentiellt hot, i detta fall det ukrainska hotet mot Ryssland.

Frågan man måste ställa sig är hur modernt USAs och dess satellitstater har agerat då de ringar in Ryssland så att det blir hotat och därmed skapar en situation där Ryssland med internationell rätt i ryggen måste avvärja detta hot?

Som man bäddar får man ligga.

Ryssland har ingenting med internationell rätt att göra, med kompisar som Syrien och Vitryssland förväntar jag mig inget moraliserande med "internationell rätt". Du har själv sagt att Lukasjenko upprätthåller humanitetens värdegrund och att Vitryssland är en demokrati. Två saker som givetvis är helt fel.

Ukraina har rätten på sin dida, och de slåss för sitt land, sina hem och familjer.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nu verkar till slut även Italien gått med på att släppa fram en SWIFT-blockad mot Ryssland.
Intressant.

Och Turkiet har beslutat stoppa ryska krigsfartyg som försöker lämna Svarta havet.

Snaran dras åt.
Snart har Putin bara kärnvapenknappen kvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Ja, vi håller tummarna. Jag kommer göra en semester i Ukraina då också. Dels för att det vill jag gärna, dels för att sprida lite utomstående pengar.

Mvh

Ja det är nåt med östländerna som tilltalar mig
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
En T72 är en T72 oavsett vilka uppgraderingar den lyckats fått möjligtvis man lyckats installera några vagnar med reactive armour. Sedan är din läsförståelse sämre än en mellanstadie elev. Jag skrev att ukrainska vägar är full av ryska förstörda vagnar ej pansar. Så sent som i morse var det ca 120 förstörda ryskt pansar och ca 500 förstörda fordon från ukrainskt håll som är ukrainska officiella siffror som dock kan ta med en nypa salt men enda mer trovärdigt än ryska 0 . Enda stället du är på är i pojkrummet. Satellitbilder från början av kriget är analyserade för länge sedan av både militär och privata företag.

1) Sanningen är första offret i krig…2) Så du gissar helt enkelt
3) Du kan således från satellitbilder inte urskilja vilken version av t.ex. T-72 det rör sig om4) Stridsvagnar är usla i strid i städer, där gör sig attack helikoptrar sig mycket bättre

Jag är inte intresserad av vidare konversation med dig, då ditt syfte med meningsutbytet tycks vara kompensera för din mikropenis tillkortakommanden. Jag beklagar sorgen.

Vänligen sök någon annan att ge utlopp för dina frustrationer mot.
Adjö!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ibland är det invecklat och ibland är det lätt. I just det här fallet är det mycket lätt. Ryssland har en psykopat till ledare som utan omsvep valde att invadera en europeisk demokrati. Han försökte ju sig inte ens på att hitta på en anledning.

Haha du är rolig du..
Krig är aldrig enkelt.
Citera
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Omvärlden har förståelse för Ryssland position. Både Indien och Kina har det t ex - länder som i FNs säkerhetsråd inte kritiserade Ryssland och länder som vida överstiger Västvärldens befolkning. Alltså delar omvärlden inte din uppfattning, snarare min uppfattning om vad som händer i Ukraina.

Varför försämra sina relationer om man inte måste?, tystnad är inte samma sak som att rättfärdiga och hålla med om att de gör rätt eller hur?
Citera
2022-02-26, 14:56
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Kan ngn förklara detta med Swift? Vad betyder avstängning? Att gemeneryss kan inte använda sitt bankkort? Och staten kan inte få betalt för sina leveranser utomlands eller betala själv för sina köp?
Rätt bra förklaring här:
https://www.cbc.ca/news/world/swift-...aine-1.6365146
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in