Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 13:55
Medlem
Kan man inte bara gå ihop alla länder och ge ryssen smisk sparka ut den ur Ukraina döda potin sen sätta sig ner vid ett bord "så nu bestämmer vi"?
Citera
Medlem
Så nu har det gått ett par dagar. ryssland har framgångar i östra ukraina, man har omringat kiev, och rent militärt har man övertaget. Men, man kommer inte kunna hålla på hur länge som helst ryssland har inte råd. Frågan är hur länge kiev orkar vara belägrade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det ryktas om att Kina och Ryssland ihop med andra skurkstater ska skapa något alternativ till det.
Förutsatt att Kina tar Rysslands parti i hela skiten. Det känns väl som något som sårar Kina?
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Vad exakt är fel i inlägget? Det är saker du till och med kan läsa dig till på Wikipedia.

Och vem/vilka skriver på Wikipedia?
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Kanske står Borat och Kazakherna på rad och skriker: VERY NIIIICE

Nu är det Vitryssland det handlar om...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
Pratar vi om Ryssland? Nu prata vi om ukrainas desinformation men som vanligt när lögnen sprängs och inga mer försvar finns börjar man trolla bort och vända på frågan. Din jävla tjockis
Usch här är det någon som tar det personligt.
Låt gå att urakina sysslar med desinformation, gör Ryssland det?
Citera
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Och lokalbefolkningen bombarderar dem med molotovcoctails.

Videon med molotovregnet är från 2014 om det är den du syftade på.
Citera
2022-02-26, 13:56
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Nej det gör jag inte Ukraina har ungefär samma system som Frankrike. Man börjar med ett flertal kandidater som sen kokas ner till 2. Jag tror att 30 % är en ganska hög siffra om man jämför med de andra 39 kandidater som ställde upp i den första rundan. Är ganska säker på att hans opinionssiffror är mycket högre idag.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/2019_Ukrainian_presidential_election

Må så vara. Men det jag länkade inte var ingen opinionsundersökning inför ett presidentval, det var en approval rating för specifikt Zelensky, alltså något helt annat och det går inte jämföra med varandra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Är du här igen. Ditt IQ-sjunker för varje inlägg men det är för att dina hjärnceller börjar strejka. Vet du varför man inte kommer in på en del .ru-sidor? Det kallas för Anonymous.

Kamrat rokossovsky (och andra som fabulerar om att putain genomför en "defensiv fredsbevarande försvarsinvasion av Ukraina) leder osökt till nedanstående citat.

"Sju år i kommunistpartiet är en form av galenskap som jag själv har stor erfarenhet av. Man lever i en inbillningens värld, man förvanskar fakta för att de ska stämma med teorin, man använder en form av dialektik som är i det närmaste vansinnig. Jag vet vad jag talar om, för jag är före detta patient."
Arthur Koestler
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Vilka scener. Helt sjukt!

Inte hundra men tror att detta är ett 2014-klipp
Citera
2022-02-26, 13:57
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hur oansvarigt var det från början av Putin att attackera? Det var ju ändå han som började mördandet.

I fredstid begraver de unga sina fädrer. I krigen begraver de gamla sina söner.

Politiker är gamla mumier som skickar unga män mot döden, fyfan vad krig är vidrigt.
Citera
2022-02-26, 13:57
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Whataboutism
Så fort man saknar argument för att backa sitt hyckleri så är det alltid enklast att skrila whataboutism.

Precis som sossar gör mot SDare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in