Citat:
Ursprungligen postat av
Mylstrupidius2
Det var inte Palme som tvingade kvinnor förvärvsarbeta, det har kvinnor alltid gjort. Undantaget var i början av 1900-talet då det blev fint att ha en hemmafru, en kort tid i vår historia. De gamla tog hand om barnen när föräldrarna jobbade. Inget konstigt med det.
Anledningen till vår bostadsbrist är att det kom 150 000 flyktingar på kort tid till Sverige. Det är som ett helt Norrköping. Lite svårt få fram ett Norrköping med bostäder och vårdpersonal snabbt som du säkert förstår.
Eftersom vi inte är så vana vid skogsbränder, det brukar liksom regna hela somrarna, så är vi inte rustade för det ja.
Järnvägen är dålig, jaha. Ta bilen då, Sveriges vägar ligger på 20:e plats i världen. Kanske inte good enough för dig då.
Du kom väl hit för ditt land helt saknar demokrati, ledaren är en familj som använder pengar som toapapper medans sndra svälter.
Sedan sitter du här nu och pekar på fel som en gnällig kärring, "det här är inte bra faktiskt". Jag tror inte vår militär behöver dig, tvärt om skulle du nog bara ställa till besvär.
Så backa, vik undan, schas!
Åter till till frågan. Sverige måste gå med i Nato, sätt ner foten nu. Visa dem hur stark du är. De ger oss inget annat val.
Jo men Palme förvärrade bara skiten. Vf ska ens kvinnor jobba så mycket? Alltså är du mentalt sjuk?
Nej du har fel angående bostadsbristen. Ni har den för att ni slutade bygga hyresrätter sen 90-talet och bostadsrätter sen 70-talet , det är bara på senare år som ni börjat byggabostadsrätterna aka insatslägenheterna igen, hittills har ni bara fikat.
Vården suger för att folk inte kan välja rätt schema, det är kommunen som fixar schema i ditt land.
Ni är inte rustade för någonting, allting kommer helt plötsligt i ert högkostnads land med hög "standard" som ni alltid skryter om.
Vägarna är bra, men för lite filer fortfarande mycket trafik och huller om buller, det har typ hänt 4 allvarliga järnvägsolyckor där last och tåg vält bara på 1 och ett halvt år.
Nä, jag kom inte men min farsa kom. Jag skulle ställa till besvär, ni har en skev bild om Mellanöstern.
Om du vill att SVerige ska bli en slavstat under nato där man fegt kan sitta med andra och vifta med händerna mot ett ensamt land så tycker jag synd om dig, stå upp för er själva i stället för att joina väst. Det är ni som provocerar Ryssland hela tiden och inte dom er.