2022-02-26, 12:18
Medlem
Mayahems avatar
UKRAINSK KÄLLA TILL MIG.

Ryssland har ändrat strategi och vill göra mer skada.
Spränger stationer, dammar, göra naturkatastrof osv.

Citat:
Ursprungligen postat av löl
Ryssland har INTE gått in med alla sina förband.
Detta är INTE ett fullskaligt krig där dom går all out som vissa tror.
Syftet med operationen är inte att döda massa ukrainare eller förstöra landet.
Artilleri och luftanfall har använts, men i mindre doser. För att inte orsaka onödig skada.
Taktiken från början och fortfarande är att få ukraina till förhandlingsbordet.
INTE att erövra landet.

Ändrar inlägget och informerar dig.
Jag kan intyga dig att ovan är sant.
Senast redigerad av Mayahem 2022-02-26 kl. 12:21.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
I Sverige heter det "bita sig själv i svansen".

Blixtattacken har misslyckats, antalet nedskjutna flygplan och helikoptrar indikerar att luftrummet inte är helt kontrollerat.

Snart kommer det mer antitank och aa till Ukraina från väst.

Det här ser ut att bli en mänsklig katastrof, fast inte bara för Ukraina utan även för Ryssland.

Såg bilderna på brinnande ryska pansarfordon. Det kommer upprepas om och om igen.

Känns det bra att veta att tusentals unga ryssar kommer dö för att Gollum har vanföreställningar?

Du är så vänster manipulerad så det är otäckt, klart väst media ska dränka er i bilder hur de ukrainska militären står emot.
Citera
Medlem
Så jävla välplanerat hela skiten…

1 - Samla trupper vid gränsen
2 - ”Övning med Belarus”, ytterligare trupper nära gränsen.
3 - Doneskt och Luhansk blir egna
4 - Säger att Ukraina ska bomba Donbass
5 - evakuerar Donbass pga av ”Ukrainas hot”
6 - många egna har nu lämnat landet
7 - invasionsdags

Och världen stod och såg på. Man hade kunnat hjälp Ukraina så mycket mer under hela processen när Putin förberedde för invasionen.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Rysslands anfallskrig har gått i stå. Man kan inte inta Kiev eller någon annan stor stad utan att få scener som påminner om Stalingrad eller Dresden, och det går bara inte.

Så vad göra?

Jag är rätt rädd för vad Putins nästa drag kan bli. En galen hund som är inträngd i ett hörn är den allra farligaste.

Det har bara gått två dygn. Sluta sprid dynga. Parallellen till "galna hundar" var bara komisk och säger nog mer om din rädsla för hundar än något annat.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ett och annat plan har säkert Ukraina lyckats skjuta ned. Totalt blåsta kan de inte vara. Men det återstår nog att presentera bevis på alla påståenden om nedskjutna plan.
Det kommer - när Ryssland förlorat kriget och Putin behöver stå till svars inför alla ryska mödrar som förlorat sina barn.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Oj ok. Men hade USA lyckats med det utan att ha blivit beskjutna?
Kanske. De har nog rätt bra koll på var ryssarna befinner sig och vad de planerar. Men fönstret för att lyckas stängs nu gradvis.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Allt går som på räls för Ryssland. Över 800 militära strukturer utraderade. Ukraina är i princip oskadliggjort. Nu kvarstår att knäcka Ukrainas östfront och efterstädningen, som dock kan ta några månader ifall det vill sig.

Det är bara i västs propagandamedia som Ryssland inte följer en påhittat tidsplan som Pentagon har fabulerat fram.

Ja, och ryska styrkor har även lidit 0st offer hittills.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Finns det ingen som vill / kan hjälpa Ukrainas president ur landet?

Vad skulle det sända för signal till alla frivilliga ukrainare som står upp och krigar för sitt land om deras egna ledare flydde?

Han visar på stort mod. Hoppas Ukraina står pall. För varje dag som går så ökar pressen på Putin att avsluta invasionen.
Citera
2022-02-26, 12:19
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det var så djävla starkt att jag lade det som signatur.

Zelensky må ej vara någon renodlad politiker ur många betraktares ögon, men för att vara en ickepolitiker tycker jag han sköter sitt uppdrag totalt fläckfritt hittills.
Bättre än många självutnämnda riktiga politiker.

Ja, han har iaf riktig stake dom är kvar. Många hade lämnat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Rysslands anfallskrig har gått i stå. Man kan inte inta Kiev eller någon annan stor stad utan att få scener som påminner om Stalingrad eller Dresden, och det går bara inte.

Så vad göra?

Jag är rätt rädd för vad Putins nästa drag kan bli. En galen hund som är inträngd i ett hörn är den allra farligaste.

Ja jag undrar också hur hans tillgång till "kärnvapen-knappen" ser ut....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Detta är helt otroligt, Ukraina kan gå in i historieböckerna med att åstadkomma det omöjliga.
Kan inte vara roligt att vara Putin nu, det är inte som att han kan acceptera vilka förluster som helst så länge jobbet blir gjort som Stalin.
Konsekvens av detta måste bli att Ukraina, Finland och Sverige går med i Nato, vi måste välja sida för det gör vi redan indirekt.

Gå till historien med vad, det är dag 3 av kriget din jubelidiot.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Häromdagen tyckte jag britterna sa att ryska styrkor var 5 mil från Kievs centrum, nu säger de 3 mil.

Är detta enligt plan eller inte? Vi får fråga Pentagon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in