2022-02-26, 11:45
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Vad ska tvåhundra holländska robotmissiler göra? Riktas med mål mot Amsterdam?

Rysslands krig med Nato i Ukraina är som katten som leker med musen.

Du kan ju inte ens ett svenskt ordspråk.... herregud.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Mestadels av deras flygfält var bombat. Det är inte bara att landa o re-loada ett jaktplan. Finns en YT kanal med C.W Lemoine en amerikans stridspilot som tar upp dessa klipp. Han är rätt tveksam till många av dessa rykten.

Det är så klart inte omöjligt men HÖGST osannolikt.

Är det så så tar jag ditt Word for it.
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Utveckla?

Ja, utveckla.

Din tes är alltså, att om t.ex. delar av Skåne tas över av rebeller och utropas till egna statsbildningar, så har inte Sveriges regering rätt att nyttja polis och/eller Försvarsmakt för att kväsa upproret?

Hur tänker du då?
Citera
2022-02-26, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Satan i helvete, det fullkomligt regnar molotovs över ryssarna

Videon är från 2014.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
Fegisen här är ju du. Du erkänner det ju till och med själv. Tragiskt.
Jag värnar om svenska liv medan du beter dig som annie lööf och agerar med känslor och i affekt.

Kalla det för fegt om du vill. Men vår alliansfrihet var det som gjorde att Sverige kunde vara så pass i försprång efter andra världskriget.
Citera
Medlem
USA gör för lite tycker jag. Förväntade mig amerikanska flaggor överallt såhär dags
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Problemet är att vi inte vet om NATO hjälper oss.

Helt rätt men det vet ju inte Putin heller. Han ser ju Sverige som ett informellt Natoland redan.

Och med tanke på att Ryssland nu kör över all internationell rätt som finns och lite till så har vi ju få val anser jag. Sveriges vankelmodighet kan kosta skjortan om Putin går bananas i vår region. Vi är ju inte alliansfria utan tillhör EU och dess försvarsdoktrin om en för alla alla för en.

Men politisk fingerfärdighet kombinerat med beslutsamhet från Sverige är nog av nöden då så mycket står på spel. Tyvärr ju har vi ju en statsminister som inte är riktigt varm i kjolen än.
Senast redigerad av Lucas49 2022-02-26 kl. 11:51.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Det finns många exempel i historien på terrorbombning. Du får använda wikipedia eller google etc. Men det Ryssland nu gör i Ukraina är att demilitarisera landet och skapa fred. Detta görs genom att angripa militärt relevanta strukturer och övriga militära mål och hittills har den ryska fredskampanjen i Ukraina varit mycket framgångsrik.
Ja då kan vi angripa Ryssland då?
Enligt ryska människor så lever ni ej i fred i Ryssland.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Ja men Putin bryr sig inte om hans soldater dör. Däremot kommer Sverige lida civila offer.

Sverige ska vara tyst och titta på. För Sverige kan i sin tur bli angripet om neutraliteten överges.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Kazakstan är ett land i fullkomlig kaos och inget vet riktigt vem som styr. Nyligen var det ett stort uppror där.

Ja, det blev upplopp för att det helt plötsligt dumpades vapen på gatorna ur bakluckan från ett gäng bilar
Sen de klassiska "gröna krigarna" utan identifikation på uniformen som vill göra revolt utan förklaring.

Låter ganska typiskt Ryssland.

Khazakstan har mycket olja och en rövknullad ledare med Putin bakom sig. Folket kan inte göra ett skit för de vet att ryssen kmr kliva över de och ta över skiten om de på något sätt skulle försöka bryta sig fria från att vara Putins marionettstat.

Sovjet är på väg tillbaka.
Senast redigerad av Gary.Glitter 2022-02-26 kl. 11:48.
Citera
2022-02-26, 11:47
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Klart som fan att Sverige ingår i Putins intressesfär då kontroll över Sverige, Finland och Balticum skulle utgöra en isfri maritim språngbräda ut till Atlanten.
Detta scenario har man diskuterat sedan 60-talet inom försvarsmakten.
Har jag förnekat det? Jag säger bara att vi inte ingår i samma typ av intressesfär att Putin skulle få för sig att anfalla Sverige hux flux som han gör med Ukraina.
Citera
2022-02-26, 11:47
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Videon är från 2014.

Ja det verkar så. Men det var en fin video.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in