2022-02-26, 11:43
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
Undrar vem det är som inte lever i verkligheten. Till skillnad från dig kommer jag givetvis att göra vad jag kan om Ryssland invaderar oss. Men ditt sätt att hantera rädsla är i stället att försöka övertyga andra om att det inte är lönt. Landsförrädare helt enkelt.
Haha, ja du lär väl som bäst plåstra lite soldater på något sjukhus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutPrada
Kan inget om Stingers. Hur högt är det realistiskt möjligt för handhållna Stingers att slå ut mål?

Nackdelen är antar jag att om Ryssen känner sig obekväm på lägre höjd så blir det mer bombningar.

Ska funka bra. Amerikansk vapen. https://www.youtube.com/watch?v=q0nuhI05QyA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Jag tycker att USA och NATO bör lägga sig i. Ja jag vet att Ukraina inte är ett NATO land, men att sitta och titta på när ett land förstörs tycker jag är lika illa som att låtsas som att man bryr sig om andra länder.

Du är alltså beredd att utplåna halva Europa för att rädda ett land. Sjukaste jag läst, Nato ska hålla sig utanför!
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Vilka länder?
Citat:
Ukraine invasion: UK and US among 27 nations which have agreed to give more weapons and military aid to country, Sky News understands
The assistance includes lethal aid, like ammunition, anti-tank weapons and anti-air weapons, and non-lethal aid such as medical supplies.
https://news.sky.com/story/ukraine-invasion-uk-and-us-among-28-nations-which-have-agreed-to-give-more-weapons-and-military-aid- to-country-sky-news-understands-12551824

Det är många länder tydligen. Alla skänker nog inte vapen.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Vad ska tvåhundra holländska robotmissiler göra? Riktas med mål mot Amsterdam?

Rysslands krig med Nato i Ukraina är som katten som leker med musen.
Vad man gör med luftvärnsrobotar tror jag du vet. Ju längre kriget pågår desto mer materiellt stöd kommer Ukraina få. Hela världen berörs av deras heroiska insats.
Citera
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Har hörts mycket mindre flyglarm i Kiev idag än igår. Ryssen trycks tillbaka effektivt Putin kommer snart att ge upp
Citera
Avslutad
Citat:
Vad ska tvåhundra holländska robotmissiler göra? Riktas med mål mot Amsterdam?

Rysslands krig med Nato i Ukraina är som katten som leker med musen.

Nej där har du rejält fel. För det första är inte Ukraina ett Nato-land och för det andra har det visat sig att det har stora svårigheter att bemästra sin invasion. Det har inte gått så snabbt som Kreml trodde.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Ja men Putin bryr sig inte om hans soldater dör. Däremot kommer Sverige lida civila offer.

Och det tror du inte Ryssland kommer göra? Med miljonstaden St:Petersburg alldeles vid gränsen till Finland?
Citera
2022-02-26, 11:44
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag frågade efter en källa till det påståendet (som inte är från ditt älskade Ryssland)!
Källa? Ja, att Kreml säger det bland annat. Om Kreml kunde infria hotet mot Ukraina så kan de infria sitt hot mot Sverige om vi aspirerar på NATO.
Citera
Medlem
D3adknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Användaren ballobas har skrivit öppet att han gillar att våldta barn. (Han har även en pedofil som avatar) Bara att ta med en nypa salt.

Vad skulle jag göra utan vänliga själar som dig?

Har du någon update kring hur det gick inatt och imorse? Slocknande vid 04-05.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Vilka sysslar med terrorbombning?

Det finns många exempel i historien på terrorbombning. Du får använda wikipedia eller google etc. Men det Ryssland nu gör i Ukraina är att demilitarisera landet och skapa fred. Detta görs genom att angripa militärt relevanta strukturer och övriga militära mål och hittills har den ryska fredskampanjen i Ukraina varit mycket framgångsrik.
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Haha, ja du lär väl som bäst plåstra lite soldater på något sjukhus.

Fegisen här är ju du. Du erkänner det ju till och med själv. Tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in