2022-02-26, 11:27
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
"Gammal" video, och ett exempel på ett ryskt krigsbrott mot ukrainska civila.

Nu råkade det ju vara en Ukrainsk dåre som snodde en Ukrainsk vagn och gick lös.
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Och jag säger att NATO aldrig kommer gå med på ett sådant motiv eftersom det är alldeles för riskabelt. Det betyder i praktiken att NATO står beredda att aktivera artikel 5 för ett icke-medlemsland. Tror du alla NATO-länder kommer gå med på det?

Du förstår att det är en enorm skillnad med att anfalla Sverige mot att anfalla Ukraina? Vi är till att börja med ett EU-land. Dessutom skulle förstås många andra länder, om inte förr så då, förstå att det kan vara vårt land nästa gång. Sverige kommer givetvis inte att stå ensamma om Ryssland anfaller oss. Detta oavsett om vi är med i NATO eller inte. Jag är ledsen, men vi blir inte rädda av ditt svammel.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Och du anser att vi ska anpassa oss till deras hot?
Du verkar vara en underdånig person.

Går vi och Finland med i Nato så är det ett styrkebesked för Europa gentemot de gamla Sovjetvurmande generalerna i Kreml.
Ja, tyvärr får man anpassa sig. Precis som man inte går in i en bur med tigrar eller som kvinna går lättklädd en sommarnatt i Rinkeby Centrum.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Tappra brandmän kämpar i Kiev, där Rysslands missiler regnar in över bostadsområden.

https://dynaimage.cdn.cnn.com/cnn/digital-images/org/1fd66717-159c-47ca-9c95-57f7e1cc0b60.jpg

Putin bör hanteras som den krigsförbrytare han är. Kort och korrekt rättegång, sen brukar väl liknande personer hängas?

De gjorde det efter Nunbergrättegången, men gör det nog inte nu.
Citera
2022-02-26, 11:28
Medlem
Ryssarna har börjat få tag på svenska vapenen i Ukraina!

För bara två dagar sen hade SvD en artikel med rubriken "Ukraina har något som Ryssland saknar". www.svd.se/ryssland-overlagset-men-ukraina-har-ett-starkt-kort

Står inget i svenska medier om detta men ryssar har nu fått tag på svenska vapen i Ukraina. Närmare bestämt Rb 57 från Saab.

https://twitter.com/RWApodcast/status/1497303099635032069

https://sv.wikipedia.org/wiki/Robot_57
Citera
Medlem
Fittheligeandes avatar
Elena från Donbass skriver från sitt hjärta:

"Jag är absolut inte för krig. Men i 8 år, sen 2014 har Ukrainsk regering mördat och bombad ryska människor där. Speciellt de städer (Donetsk och Lugansk) som vägrade acceptera den fascistiska regering som USA och EU satte ditt 2014 med blod och våld.

Ryssar i Ukraina har sedan dess blivit en förbjuden folkgrupp. Ryska språket är förbjuden, ryska böcker blev brända och alla ryska kanaler, filmer m.m. blev avstängda och förbjudna.

Även människor som demonstrerade då blev skjutna och brända levande. År efter år blev det bara värre och värre.

Några månader sen, Zelenskyj som är den västvänliga presidenten i Ukraina nu, hedrade och erkände en känd terrorist/fascist som Ukrainsk hjälte."
Citera
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nog för att samnytt knappast kan anklagas för att föra seriös journalistik men det här är ju bara för dumt, t.om. för en sådant tramsblaska…
Bara för dig att bevisa påståendet som falskt.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
NOW - Russian cargo vessel intercepted in the English Channel.

https://twitter.com/disclosetv/status/1497517210247389184?s=20&t=T1PDOZBV0E_L0EHwYuuZfQ

Intressant.

Och inlägget under av Mohamed Amine.
Tycker synd om sig själv när andra drabbas men bilden stämmer ganska bra.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Ryssland har en vecka på sig att fullkomligt ta över Ukraina. Om ett invasionskrig inte är över på en vecka så övergår kriget till att vara ett gerillakrig. Gerillakrig är mycket svårare och drar ut på tiden samt kommer att mala ner Putins populäritet.
Guerillakrig förutsätter väl svår terräng som berg, stora skogar/djungler för att bli riktigt framgångsrikt? Nu har jag inte helt klart för mig Ukrainas terräng, men jag har för mig att landet till stora delar består av öppet slättlandskap och odlingsmark. Inte det bästa för en motståndsguerilla alltså. Däremot bra för pansar... möjligtvis kan guerillan gömma sig och återhämta sig i grannländer som Polen och Rumänien?
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Sedan när behöver USA Natos godkännande för att stationera trupp i ett land som inte är Natomedlemskap?
Har jag sagt något om det? Jag pratar om att aktivera artikel 5 för ett icke-NATO land...
Citera
Medlem
Manissas avatar
LBTQ comunityt krossar Putler

https://www.youtube.com/watch?v=NsXOgoGN2wE

Dear Putin, If I Was Your Mother... av AnnaLynne McCord
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
På räls går det absolut inte. Över 2000 ryska soldater har som tur var skadats och dödats. Hoppas att det blir väldigt många fler. Hoppas också att USA bombar sönder hela satans skithålet Ryssland. Har alltid varit ett jävla skräpland med ett riktigt jävla skräpfolk.
Asså jag hatar ryssar fanemig mer än Somalier och då är det illa.

Förhoppningsvis är detta början på slutet för Ryssland.
Jag tror barnamördare V.Puttin råkat ut för både urspårning solkurva och signalfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in