2022-02-26, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
https://t.me/nexta_live/17635

Rasar in klipp nu från förmiddagen o natten.
Det brukar vara så vid anfallskrig, de yngsta tror starkast på propagandan.
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
När Kiev är i rysk överhöghet så snart som möjligt är allt det roliga över och då är juden Zelena på väg till USA ett flygplan.

Det skulle ju redan ha hänt enligt dig. Får vi en analys över vad som har gått snett?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Hur tänker du nu? Kan du utveckla det här resonemanget lite?

Hela Ukraina stödjer inte juden Zelensky.
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Video om 17 ukrainska soldater som tillfångatagits av LPR. Dom rycker framåt i Lugansk...

Källa: https://twitter.com/vicktop55/status...70764471275526

Fan vilket larvigt krig, mer tjetjener som krigar tack.
Citera
2022-02-26, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Skulle inte förvåna mig att det är som soldaterna säger att dom bara trott det bara varit en övning.
Dom ser skärrade ut, men framförallt väldigt förvirrade ut.

Kan ju förklara bisarra uppgifterna om att ryska soldater har suttit på Tinder och försökt raggat Ukrainska brudar, till och med sagt vart dom var på väg någonstans.

Även varför det tog sådan tid innan Putin gick ut på tv och förklarade att dom hade gått in.
Snacka om att bara anses vara kanonmat av sina ledare i sådant fall.

För mig är det för otroligt för att vara sant. Dom vill väl ändå att sina soldater skjuter på fienden? Visst dom kan tro att det inte är riktig ammunition men det lär man ju märka rätt fort.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Putin har blivit galen? Patetiskt. Han gick in efter att folket i östra Ukraina bad om hjälp.

Ge dig för fan, han har invaderat hela Ukraina. Att du ens postar i tråden efter dina tidigare kommentarer om att Putin aldrig kommer att invadera Ukraina är patetiskt om något. Lägg ner kontot och starta ett nytt för du har noll trovärdighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Detta är påväg att bli ett ryskt Vietnam, de borde dra sig tillbaka.

Ja, Putin är nog väldigt sugen på ett nackskott efter han dragit sig ut
Jag känner Putin och han tycker om självmord
Citera
2022-02-26, 10:12
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Det sista du spekulerar i kan stämma men jag tror även att de inte vill köra fullskaligt krig som skulle döda civila i massor. De säger att civila inte är målet i den här "militära operationen", och eftersom de inte går fullt in verkar det stämma. Om Putin hade velat han hade säkert kunnat bomba skiten ur både Kiev och andra städer. Slå ut el och internet. Fast internet var nere tillfälligt i natt, om det nu var med flit eller att något tog stryk pga striderna.

Givetvis logiskt att de inte vill bomba sönder Ukraina. Men som det ser ut just nu så förlorar ryssarna betydande mängder soldater och pansar. Visst att ryssarna aldrig brytt sig om sina egna soldater och att de skickas in som kanonmat, men det finns väl en gräns där Putin känner att det går för långsamt och börjar se ut som ett misslyckande.
Civila kommer dö oavsett som i alla krig. Speciellt när Ukraina mobiliserar stora delar av den civila befolkningen så ser jag inte hur det ska undvikas.

Nu vet vi som sagt inte hur ryssarna tänker strategiskt, de kanske "känner efter" lite innan de går in på riktigt. Men jag tycker det ser ut som ett fiasko från rysk sida än så länge.

Jag tror dessutom förlusterna på båda sidor skulle bli färre om Ryssland gick in hårdare, då Ukraina antagligen skulle ge sig rätt omgående. Nu ser det ut att bli en långbänk och det har jag svårt att se vara till ryssarnas fördel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Det sista du spekulerar i kan stämma men jag tror även att de inte vill köra fullskaligt krig som skulle döda civila i massor. De säger att civila inte är målet i den här "militära operationen", och eftersom de inte går fullt in verkar det stämma. Om Putin hade velat han hade säkert kunnat bomba skiten ur både Kiev och andra städer. Slå ut el och internet. Fast internet var nere tillfälligt i natt, om det nu var med flit eller att något tog stryk pga striderna.

Det stämmer nog av flera skäl

1 Ryssarna lär få betala för uppbyggnaden. Precis som de gör med Tjetjenien. Det är dyrt.

2 Sen är nog ryska soldater och rysk civilbefolkning, inte så glada att sina släktingar både biologiskt och andra fall kulturellt dödas.

3 Omvärlden blir ännu argare

4 Att bomba sönder ett folk kan få motsatt effekt. Försvarsviljan ökar

5 Det är dyrt. Varje pryl (bomb mm) som exploderar kostar pengar

Putin vill ha ett kort relativt oblodigt krig. Kommer det att lyckas? Mycket osäkert skulle jag säga. Det beror lite på hur lite Putin vill ha för vapenvila. Hur som helst Putin kommer kriga lite. Sen fråga Ukrainarna om de vill ge upp med X villkor. Om Ukraina säger nej så fortsätter man. Går kriget "dåligt" för Putin så kommer man nöja sig till slut med något minimum. Det finns flera risker för Putin.
Citera
Medlem
Om man vill ner och kriga och hjälpa Ukrainarna, vart anmäler man sig?
Citera
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Du menar ryskt perspektiv?😉
Du bekräftarde nyss min tes *wink wink
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
När Kiev är i rysk överhöghet så snart som möjligt är allt det roliga över och då är juden Zelena på väg till USA ett flygplan.
Inget är över tills Ryssland lämnat Ukraina, tills dess pågår kriget år efter år.
Dock kommer ryssarna stoppa Putin långt innan dess, i verkligheten har han bara ett par veckor på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in