2022-02-26, 09:34
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Man kan ju tänka sig att moralen bland ryska soldaterna inte är den högsta efter ha varit på "övning" i månader iväg från familjen och käkat fältmat och sovit i tält.

Sedan blir man beordrad att attackar ett brodersland, brist på mat och sömn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jävlar va man inte vill va den ryssen! Är ”Z” på lastbilen en beteckning på att den är rysk?

Det finns 3 typer beteckningar på råttornas fordon. Z, V och II. Dessa betyder Syd-, Nord- eller Östgruppen. Vet inte vilken är vilken. Ngt för att hålla sig på rätt plats i kriget.
Citera
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Blir mörkrädd av hur hjärntvättade ni är av västerländsk media.
Och du skriver också:"Jag här välkomnat Ryssland med öppna armar. Dags för en ny världsordning där NATO och USA på riktigt trycks tillbaka."

Du är nog lite ensam i din villfarelse. Kanske dags att tänka om....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Låter ju jätteläskigt att höra från en snubbe på internet. Kan du inte berätta hur det skall gå till då, min lilla spågumma?

Det vi ser nu är slutet för Putin. Det kan ta ett tag, men detta överlever han inte.

Putin skiter jag fullständigt i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Krigets verklighet. Vad gör man när man väl står där obeväpnad och tillfångatagen i fiendeland? Hans reaktion var att bryta ihop och bara hoppas på att allt var en mardröm.

Precis.

De svär mest åt honom och frågar varför de kommer dit och krigar, att alla ryssar ändå bara kommer dö, att ukrainarna aldrig kommer ge dig och sedan svär de en massa mer
Citera
2022-02-26, 09:35
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Av vem? De har flugit en del ryska drönare, flygplan i närheten av Gotland och inga av dessa har skjutits ner, förklara gärna

Sverige har både Patriot 103 och gamla robot 90.
Ryssland kan ju prova att flyga över Gotland så får vi se hur det går.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soetpotatis
Länk?

Finns längre bak i tråden orkar inte posta igen.
Citera
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Ett bodstadhus har de lyckats träffat i natt inte mycket till framgång.
tror inte syftet är att förstöra staden/landet. Man vill ta över regimen med så lite dödsoffer och skador som möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har en känsla av att Putin och Kreml investerat alltför mycket inför, i detta avancemang.
Med inför, menar jag att man hotat till höger & vänster med helt extrema krav, och jag tror faktiskt inte man kunnat förutspå att Väst skulle stötta Ukraina så här mycket.
Man verkar snarare i en slags enfald trott att man fortfarande är en supermakt med totalt inflytande över omvärlden.

Det är också detta som är farligt nu, då kanske Kreml blir tagna på sängen av att Ukraina har ett så globalt stöd och att rädslan för ryssen faktiskt inte gör sig gällande.
Farligt, då Putin har sina kärnvapen, samt han har fortfarande en majoritet av sina militära förmågor stående avvaktande.

Det känns till viss del som att Kreml vill testa hela världen med detta, men iom det också vara beredda på att agera mot hela världen.
Det är ju i princip vad man själva sagt från Kreml.

Tack för vettig analys. Den ryska självbilden frontalkrockar med verkligheten. Ja Putin är nog förvånad. Han tänkte absolut inte kriga mot hela Västvärlden, men han är beredd att löpa linan ut och har fingret på knappen.. det är i princip vad han sagt.

Vad kärnvapendetonationer betyder för grannländena (och även Sverige) vet vi ju .. det är inte bara Ukraina som skadas, om Ryssland spränger där.
Ryssland skadas också...

Amerikanerna skulle aldrig fällt sina atombomber om de krigat mot Mexico....

Nu har Frankrike och Polen skickat vapen till Ukraina.
Är det fler länder som beväpnar Ukraina? Har du koll?
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Putin skiter jag fullständigt i.

Vad fan gör du i den här tråden då, ditt jävla klappträ?
Citera
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Ett bodstadhus har de lyckats träffat i natt inte mycket till framgång.

Förefaller vara ukrainsk SAM som gått snett - dvs Ukraina stod bakom detta mot sina egna av misstag. Man kan se rekylspåret på klippet.

https://video.twimg.com/ext_tw_video...hnD.mp4?tag=12
Senast redigerad av Tillsson 2022-02-26 kl. 09:40.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Att skriva centrala är att hjälpa till med att sprida det ryska budskapet.

Det är strider i Kungsängen eller Tumba på sin höjd om vi ska jämföra med Stockholm. Illa utan tvekan men en bit kvar.

Hur kan man använda samma referens för två städer av olika storlek? Kiev är en större stad än Stockholm. Det rapporterades om strider vid Kievs Zoo ca 3,8km från Majdantorget. Det _är_ centrala Kiev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in