Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 08:41
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Inga ryssar i Kiev det är bara bullshit. Man hör inget ljud av krig bara fågelkvitter
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-02-24/full-transcript-vladimir-putin-s-televised-address-to-russia-on-ukraine-feb-24

https://youtu.be/GjMnTo85S4A (blev RT eftersom jag inte hittade hela talet på Youtube när jag sökte).

Väldigt intressant tal må jag säga. Han säger många saker som är obekväma för den västerländska eliten. Ogillar Putin och hans styre men det värsta är att man kan hålla med i vissa saker han säger.

Oavsett var en invasion fel. Men rovdjuren (Ryssland och Kina) luktar väl blod i vatten med en svag ledare i USA. Uppenbart att väst inte har mycket att säga till om heller då sanktionerna är löjeväckande. Troligtvis för att vi har gjort oss beroende av rysk gas och olja. Mycket för att vi har börjat med vindsnurror istället för kärnkraft exempelvis.. detta tecken på svaghet kommer göra Kina manade att ta Taiwan. Om det händer kommer USA gå in i kriget (Taiwan tillverkar nästan alla chip och halvledare).

https://www.zerohedge.com/geopolitical/will-russian-invasion-ukraine-embolden-china

Will Russian Invasion Of Ukraine Embolden China?
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noooooo
Är Zelensky nya Bagdag Bob?

Tvärtemot dig är jag imponerad av Zelensky, den tidigare komikern har visat sig vara en riktig ledare och föregår med stort mod.
Citera
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktjuven
Bättre vore väl att skapa en nordisk försvarsallians utan en utländsk politisk agenda än som ordet antyder, försvar som enda syfte,

Norge, Danmark, Estland, Lettland, Litauen, Polen och Tyskland är redan med i Nato. Det här det jag menar när jag talar om att se verkligheten för vad den är. Nato ÄR den nordiska försvarsalliansen.
Citera
2022-02-26, 08:42
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Ja vad väntar Zelensky på? Det är bara att erkänna sig besegrad och få slut på ett lidande för hans folk. Ska ryssarna behöva börja bomba städerna innan han förstår? Eller är det han väntar på så att väst kan demonisera Ryssland ännu mera? Sjukt

Ja, att han inte går ner på knä inför den där sinnessjuka dvärgen som leder den ryska federationen

Död åt Ryssland och Putin! All ära och heder till det Ukrainska försvaret och folket.
Senast redigerad av midvintermorker 2022-02-26 kl. 08:44.
Citera
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ligger det sanning i det att Putler är döende`?
Jag har också tänkt på samma sak. Under sin krigsförklaring så såg Putin väldigt sliten ut. Det är verkligen inte bra om han är allvarligt sjuk och inte anser sig ha något att förlora.
Citera
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Du är lika dum i huvudet, det har inte hörts några skott alls i Kiev på bra länge vilket betyder att Ryssarna har dragit sig tillbaka.

Du har missat att diskussionen handlar huruvida det är en invasion eller ej.

Flera i citatkedjan har förnekat att det är invasion. På väldigt märkliga anledningar. De kallar det krig, men inte invasion. Idioter. Var inte en sån du också, snälla
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Jag är imponerad över ukrainabornas moral och kämpavilja, från presidenten som ger sig ut på gatorna för att bli filmad med sina närmaste män, till soldaterna på snake island som dog med ett fuck you till ryssarna.
Den kvinnliga (och snygga) politikern som för första håller i ett vapen.

Ryssarna kommer att vinna inom några dagar men de kommer aldrig kunna känna sig trygga i det landet, de får alltid vara beredda på ett nackskott när de minst anar det.

Visst kan Ryysöand inta Kiev tillsmut. Men, landet är stort. Tänk vad mycket vapen som.flödar in via Polen nu, och hur mycket underrättelse om exakt vad Ryssland gör som Ulraina får tillgång till.

Räkna med fler brinnande tanks och sänkta flygplan.
Citera
2022-02-26, 08:43
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Putin vill inte införliva Ukraina i Ryssland.
Han vill ha Ukraina som en buffertzon. Dvs NATO-fritt.

Ja! Man mördar folk i Ukraina för att de ska vara utanför NATO! Som de inte är medlem i, och inte kan bli medlem i så länge de har en konflikt i östra delen?
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Vilka källor kan jag vända mig till som rapporterar objektivt och sanningsenligt om vad som pågår från dag till dag?
Finns inga. Det bästa du kan göra är att kolla olika källor och sen försöka bilda en egen bild av det. Det första offret i krig är sanningen som det brukar heta. Egentligen sitter mest alla och spekulerar här då vi inte vet riktigt vad som föregår. Det mest trovärdiga är väl när egna sidan informerar om egna nederlag. Då brukar sanningshalten vara hög. Dock har jag inte riktigt sett rysk media gå ut med några sådana uppgifter.
Citera
Medlem
Undrar en sak. Ryssland blir en ruin när detta slutar. Både ekonomiskt och politiskt. Folk kommer att slås för en bit mat till sina barn. Vilka krav ska Väst att ställa, för att hjälpa dem att överleva?
Jag tycker att "avmilitarisering" av landet ska vara ett av kraven. T ex att de ska lämna ut alla sina kärnvapen som en av punkterna.
Citera
Över 46.000 användare online på FB en lördag morgon, måste vara rekord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in