2022-02-26, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Men herregud - du kan väl inte jämföra Sovjets krig i Finland på 40-talet, med detta!

Det är en helt annan sak. De här ryska soldaterna kan ha suttit i forum på nätet och snackat torrents, musik eller dataspel med ukrainare för en vecka sen - och är fullt medvetna om den saken! De kan ha sin farmor eller morfar i Ukraina. Eller faster eller morbror eller kusiner.
På 40talet visste de flesta av fångarna som finnarna förhörde inte ens vilket land de befann sig i eller vilka de krigade mot.

Något liknande nu?
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är naturligtvis alltid rätt att försvara sitt land emot utländsk aggression och invasion.
Död åt Putin!
Har Ryssland också rätt att försvara sig, tycker du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Du menar alltså att ryssarna medvetet lider stora förluster i väntan på att Ukraina ger dig?

Mezelandet från Z som går ut nu kom för 1h 30min sedan, nu är det i väst media.
Var har du fått info om att ryssarna lider stora förluster?
Citera
2022-02-26, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Håller med. Jag är inte speciellt förtjust i tanken men vi är ett litet land och vi måste navigera världen som den är och släppa 80-tals nostalgi.

Borde skett för längesedan.Tanken på att ensam är stark säkerhetspolitiskt är ju så dum att klockorna stannar.
Sverige skall gå med i NATO så fort det bara går.
Ge detta makabra som för närvarande pågår några veckor till och majoriteten för att erhålla fullt NATO medlemskap för Sverige kommer att vara absolut massiv.
Citera
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Evakuera skulle vara det värsta scenariot för honom. Uppmanar folk att slåss för hans skull och sedan flyr han själv. För det är det handlar om, ryssarna vill ha någon annan på posten än Zelensky, men han är en maktgalen despot. Avgå så vi får ett slut på det här

Håller med där. Att Zele skulle dra, då kan dom lika bra ge upp direkt
Citera
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Säg att 5% av Ukrainarna vill slåss för sitt land, det är 2 200 000 vs 200 000 ryssar! Får hoppas dom har tillräckligt med vapen bara.

Var får du 5 % ifrån? Kampviljan verkar vara god hos ukrainarna.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
Men herregud - du kan väl inte jämföra Sovjets krig i Finland på 40-talet, med detta!

Det är en helt annan sak. De här ryska soldaterna kan ha suttit i forum på nätet och snackat torrents, musik eller dataspel med ukrainare för en vecka sen - och är fullt medvetna om den saken! De kan ha sin farmor eller morfar i Ukraina. Eller faster eller morbror eller kusiner.
De har varit på övning, trodde nog att de skulle få åka hem.
Då fick de plötsligt order om att gå i krig mot Ukraina.
Landet där "De kan ha sin farmor eller morfar i Ukraina. Eller faster eller morbror eller kusiner."
Inte kul för dem.
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-02-26 kl. 08:27.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Denna gången går det dock ännu sämre.. hahaha!
Ja har du sett de tjetjeniens elit trupp?

Fy fan trodde Putin hade 20 åringar med magrutor..
Citera
2022-02-26, 08:25
Medlem
Skönt att läsa att Ukraina och hjälten Zelenskyj fortsätter att dominera putler och den inavlade ryska armen. Slava Ukraina!!!
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Hur i helvete kan jag vara ett "efterblivet rysstroll"? Bara för att jag ser Putin och öst för samma sorts multikulti globalistskit som väst? FAST ÄNNU VÄRRE! Är du dum i huvudet? Jag har hela tråden menat att Putins Ryssland egentligen är samma skit som väst. FAST ÄNNU VÄRRE ÄN VÄST!

Jag föredrar ändå motvilligt väst framför Putins Eurasien. Missförstå mig för i helvete inte!

Hur kan du mena att det är win win för Biden och Putin när det är uppenbart att Putin är den största förloraren på planeten. Väst stryper Rysslands tillgångar, banker, förbjuder inresor osv... Ryska befolkningen kommer sjunka ner till graven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Har Ryssland också rätt att försvara sig, tycker du?

Jag ser ingen invasion av Ryssland från någon.
Skulle Ryssland invaderas så får de naturligtvis försvara sig.
Precis som Ukraina får.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Har inte Ukraina gett upp än? På måndag senast lär kriget va slut och Ukraina med nytt styre.

Läs nyheterna.
Ukraina kommer aldrig ge upp. Maken till landsälska och stolthet saknar motstycke.

Ärligt talat tror jag inte Putin kommer lyckas med detta. Ukrainarna delar uppenbart inte Putins syn om en odemokratisk nazi/knarkare/förtryckarregim, och det verkar inte finnas någon som vill ha ryssen inne på sin mark.

Problemet blir ju då att Putin sitter och blir mer och mer förbannad att det går trögt för hans armé, så han kommer tyvärr skicka på större vapensystem snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in