2022-02-26, 08:20
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Zelensky vet att det är kört, men har fått order från Brandon att inte ge upp än, utan vänta på att ryssarna ska börja bomba städerna så att väst kan demonisera ryssarna ännu mera.

Vidrigt beteende , han offrar sin egen befolkning för västs skull. Han borde hängas.

Ledsen, oavsett hur detta slutar så kommer det att göras filmer med Zelenskyj som stor hjälte. Putin däremot lär bli ihågkommen som den galna psykopaten. Men han har dock sig själv att skylla. Sedan kan du och andra grina om USA och annat hur mycket ni vill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag läste nyss att Washington vill evakuera Zelensky, men han vill stanna kvar.
Han har inget att förlora på att ge upp, nu offrar han sitt land för ingenting, ja.

Evakuera skulle vara det värsta scenariot för honom. Uppmanar folk att slåss för hans skull och sedan flyr han själv. För det är det handlar om, ryssarna vill ha någon annan på posten än Zelensky, men han är en maktgalen despot. Avgå så vi får ett slut på det här
Citera
Medlem
Citat:
Jag läste nyss att Washington vill evakuera Zelensky, men han vill stanna kvar.
Han har inget att förlora på att ge upp, nu offrar han sitt land för ingenting, ja.

Det är naturligtvis alltid rätt att försvara sitt land emot utländsk aggression och invasion.
Död åt Putin!
Citera
2022-02-26, 08:21
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Jag tror ärligt talat inte att det spelar någon roll om han blir det. Psykopatdvärgen sitter ju som högste befälhavare över världens näst starkaste armé, om inte ryssarna överlämnar honom så kan ju ingen göra något åt saken och har det väl gått så långt att han har blivit så opopulär i Ryssland att dem ens överväger det så är det nog troligare att dem gör sig av med honom själva skulle jag tippa på.

Ok, de va lite så jag också tänkte.

När oligarkerna tröttnat på honom är det finito med andra ord
Citera
Medlem
Citat:
Gå som tåget? Det är kört för Zelesnky, ryssarna kan närsom växla upp och eskalera om idioten inte ger upp.

Du menar alltså att ryssarna medvetet lider stora förluster i väntan på att Ukraina ger dig?

Mezelandet från Z som går ut nu kom för 1h 30min sedan, nu är det i väst media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Vad hände med tjetjenierna? Blev de rädda och flydde hem igen? Haha

Dom har fullt upp med att våldta kvinnor och barn
Citera
2022-02-26, 08:22
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Vi som inte knäpper på TV4 eller läser DN sitter nu och dricker morgonkaffe i lugn och ro men bekymrar oss för folket i Ukraina,

Jag sa ju nyss att t.o.m. de ryska rapportörerna är sura för att det inte finns något att rapportera.

Ho ho,
du är påfallande väl inläst på det ryska narrativet.
Citera
Medlem
KaptenKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenapa
Dom har fullt upp med att våldta kvinnor och barn

Dom krigar i utkanterna av Mariuopol.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Jag trodde inte heller att anfallet skulle bli så omfattande. Ryssland förstör Ukrainas militära anläggningar. Det är förstås ett sätt att förhindra att de attackerar Donbass och det är ju det Putin vill sätta stopp för.

Vad vinner Zelensky på att slå tillbaka? Han borde inse att konflikten med Donbass måste lösas och lägga planerna på Nato på hyllan. Det här kriget är fullkomligt onödigt.
Jag tror att upplösning kommer ganska så snart. Den ukrainska militären kommer att ta över makten i Ukraina och Zelensky flyger till Washington om inte Azov-bataljonen avlivar honom före det.

Jag trodde ett tag igår att han skulle vända sig till Moskva men tydligen är han fast i kokainruset och tappat kontakt med verkligheten.

Dela ut AK4: or till allmänheten!
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Evakuera skulle vara det värsta scenariot för honom. Uppmanar folk att slåss för hans skull och sedan flyr han själv. För det är det handlar om, ryssarna vill ha någon annan på posten än Zelensky, men han är en maktgalen despot. Avgå så vi får ett slut på det här

Avgå är ju en lindrig utväg, ja.
Citera
2022-02-26, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JurgenPommerenke
Ledsen, oavsett hur detta slutar så kommer det att göras filmer med Zelenskyj som stor hjälte. Putin däremot lär bli ihågkommen som den galna psykopaten. Men han har dock sig själv att skylla. Sedan kan du och andra grina om USA och annat hur mycket ni vill.
Jo så är det, det har du helt rätt i, ryssarna är alltid onda. Men min poäng är att det är dags för Zelesnky att inse sig besegrad innan ryssarna eskalerar våldet. Han offrar sin befolkning för sin egen räkning.
Citera
2022-02-26, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Ukraina har alltså under natten/morgonen lyckats ta tillbaka områdena sydöst om Kiev, och alla större städer är fortfarande under ukrainsk kontroll.

Man sköt även ned ytterligare ett stort ryskt transportplan.

Vi får se vart det här tar vägen, men just nu ser det ju väldigt ljust ut för ukrainarna.

Oj oj det finns så många vinklar och vrår och taktiker.
Hur många gånger har numerärt överlägsna styrkor skrattat och sagt "Den här skiten tar vi på en månad!" och sen haglar överraskningarna och plötsligt har 10 år gått...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in