2022-02-26, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Aha. Trodde det fanns videoklipp men tack för ”uppdateringen”. Mer sånt.

Länkarna blir på cryliska så jag måste copy/paste dem i Google translate och sedan ändra dem så det funkar. Det är bökigt på telefonen.

Vissa länkar postas som delbara och då kan man bara cooy/paste dem, enklare då.
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Zelensky vet att det är kört, men har fått order från Brandon att inte ge upp än, utan vänta på att ryssarna ska börja bomba städerna så att väst kan demonisera ryssarna ännu mera.

Vidrigt beteende , han offrar sin egen befolkning för västs skull. Han borde hängas.
Jag läste nyss att Washington vill evakuera Zelensky, men han vill stanna kvar.
Han har inget att förlora på att ge upp, nu offrar han sitt land för ingenting, ja.
Citera
Medlem
Att det går sämre för ryssjävlarna än vad den sinnessjuke Prutte initialt räknat med kan fastslås utom rimligt tvivel.
Exakt hur uselt ryssjävlarna krigar vet man dock inte med säkerhet..bara att det går som det alltid brukar för ryska armen..sämre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Ukraina ser ut att gå som tåget?
Du förstår vad ett krig är va, att du slåss för det tu anser är rätt.
Gå som tåget? Det är kört för Zelesnky, ryssarna kan närsom växla upp och eskalera om idioten inte ger upp.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Bra.
"Tjeckien, Bulgarien och Polen har stängt luftrummen för ryska flyg, från och med midnatt, som svar på invasionen av Ukraina. Ryska flygplan – även trafikflyg – får inte längre flyga in över länderna."

Inte bra.
"Natalia Balasynovitj, borgmästare i Vasilkiv 35 kilometer söder om Kiev, säger att det är omfattande strider i staden.
Det har varit förluster på den ukrainska sidan, enligt henne.
– Det är många skadade, tyvärr rör det sig om omkring 200, säger hon till ukrainska parlamentets kanal enligt CNN."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Är du dum i huvudet på riktigt?
Lyssna på Borin Johnsons och Bidens tal på Youtube. Det lär svida för dig efterblivna rysstroll.

Hur i helvete kan jag vara ett "efterblivet rysstroll"? Bara för att jag ser Putin och öst för samma sorts multikulti globalistskit som väst? FAST ÄNNU VÄRRE! Är du dum i huvudet? Jag har hela tråden menat att Putins Ryssland egentligen är samma skit som väst. FAST ÄNNU VÄRRE ÄN VÄST!

Jag föredrar ändå motvilligt väst framför Putins Eurasien. Missförstå mig för i helvete inte!
Citera
2022-02-26, 08:19
Medlem
lifeabroads avatar
Vad hände med tjetjenierna? Blev de rädda och flydde hem igen? Haha
Citera
Medlem
Är Zelensky nya Bagdag Bob?
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jsjsusi
Här finns live kameror från Ukraina:
https://wwitv.com/tv_channels/b6723-Kiev-webcam-Urkaine.htm

Tackar!
Hehe sjätte kameran andra raden längst till höger. De justerar kameran för att de har fångat ryska soldater. Lol.
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Analogt med den formuleringen har Ryssland informerat om att de tänker ta till serious military-political repercussions om Sverige vill försöka undvika att hamna i den ryska intressesfären.

Vi som inte är landsförrädare eller betalda troll ser att Ryssland objektivt hotar oss med invasion.
Vi som inte knäpper på TV4 eller läser DN sitter nu och dricker morgonkaffe i lugn och ro men bekymrar oss för folket i Ukraina,

Jag sa ju nyss att t.o.m. de ryska rapportörerna är sura för att det inte finns något att rapportera.
Citera
2022-02-26, 08:20
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Säg att 5% av Ukrainarna vill slåss för sitt land, det är 2 200 000 vs 200 000 ryssar! Får hoppas dom har tillräckligt med vapen bara.

Det strömmar in handeldvapen från deras bröder i Europa, särskilt Polen.
Citera
2022-02-26, 08:20
Medlem
merrymaidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killercan1
Har man följt och tittat på många krig som Ryssland har gett sig in i så finns det ett mönster när det gäller den Ryska armén och dess soldater, alla beter sig nästan som dom är fulla (orädda men dumma), och dom går på kvantitet än kvalitet, vilket förmodligen är ett resultat från det första. Många soldater får också oftast höra lögner från deras högre befäl, vilket gör att dom skickas ut på självmords uppdrag. Finska snipern Simo Häyhä skjöt runt 500-800 Ryssar på egen hand under ww2, hans berättelser om de Ryska soldaternas reaktioner var rätt häpnadsväckande.
Men herregud - du kan väl inte jämföra Sovjets krig i Finland på 40-talet, med detta!

Det är en helt annan sak. De här ryska soldaterna kan ha suttit i forum på nätet och snackat torrents, musik eller dataspel med ukrainare för en vecka sen - och är fullt medvetna om den saken! De kan ha sin farmor eller morfar i Ukraina. Eller faster eller morbror eller kusiner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in