2022-02-26, 07:41
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Dag tre förvisso. Och de har stått i leran i minst en dag.

Ja men sedan har ju ryska trupperna legat i en lervälling med undermåliga faciliteter och förnödenheter i ytterligare en månad.
Där tror jag deras moral utgår från nu. Från låg moral till väldigt låg moral idag.
Citera
2022-02-26, 07:41
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejFrans
Prickskytte och skjuta andra människor i strid går nog inte riktigt att jämföra.
Principen är den samma.
Känslomässigt, not so mutch bruh.
När verkligheten slår än i nyllen så pissar nog rätt många ner sig ska du se..
Akutsitationer är de få människor som hanterar bra utan träning och erfarenhet

De flesta som invaderar Ukraina nu har inte skjutit på riktiga människor, och även tränade soldater pissar ner sig.
Citera
2022-02-26, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rallydumpen
Hur mycket av de ryska förlusterna beror på Västs och Natos vapen, materiell och militär hjälp till organisation?

Mycket, men Putin verkar också ha offrat sina egna och skickat in sitt absolut sämsta skräp för att dom moderna vapnen inte ska användas mot hans dyrare utrustning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Håller med om att det är en soppa och bissart.
Min åsikt i frågan baserar jag på att jag haft två ryskor med Ukrainsk pass boende hos mig och jag vet att det inte varit lätt att vara etnisk rysk i Ukraina. Vad hela den här jävla soppan beror på vet jag inte men anar att det sett annorlunda ut om Trump var USAs preseident.

Vad var rysshororna missnöjda med? Förklara.
Citera
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nockjalla
Rätt säker att Putin har bättre livvakter är den sandlöparen.

Ja han har ju vänner ikring sig som spionchefen. Killen som ju blev så vänligt behandlad av P..
Citera
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Vilkas lidande ska han åtgärda efter ukraina? Moldaviens? Rumäniens? Sveriges?
Du har nog ingen aning om hur det är att vara etniskt rysk i Ukraina. Alla kommunistprojekt som Sovjet och Jugoslavien har skapat de här problemen.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vad har hänt i natt? Ser nu att terrorstaten Ryssland har skjutit på ett vanligt flervåningshus på civila?????
De har kört fast men skickat bomber mot civila, som sagt.
Citera
Medlem
Neocons gör inget, det här är helt enligt deras plan, er rädsla är deras ränta
Citera
2022-02-26, 07:43
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
https://twitter.com/IAPonomarenko/status/1497448650003423235
Ukrainas militär rapporterar 3500 Ryssar dödade, 200 tillfångatagna. Dessutom 14 flygplan, 8 helicopters, 102 tanks, 536 pansarbilar, 15 artilleripjäser och 1 BUK-1 system förstörda.

Rapporterar dem inga egna förluster?
Citera
Medlem
Citat:
Hur mycket av de ryska förlusterna beror på Västs och Natos vapen, materiell och militär hjälp till organisation?
Tja, svensk-brittiska Robot 57/NLAW verkar klara av era pansarslödder rätt bra. Vilket känns bra och är alldeles riktigt, när vidriga diktaturer attackerar fria demokratier som försöker bli mer anständiga.
Citera
Medlem
Citat:

Tror den mesta skadan orsakats av Javelins och MBT LAW. Som kommer från England och USA med tanke på de höga nummer av bmp förstörda och tanks.
Citera
Medlem
KaptenKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Krimhalvön hade de väl sen tidigare? Annars har de försökt inte den i 8 år nu

Mariupol trodde jag de skulle ha tagit vid det här laget. Det känns som ett misslyckande faktiskt

Det är ju främst separatisterna som får dra fram där. Dom är i min mening helt värdelösa kombatanter. Dessutom har du ju majoriteten av utländska frivilliga där. Azov (som blivit utplånat 10 ggr redan enligt vissa i tråden) som gör ett bra jobb. Dom har mer stridserfarenhet där eftersom det pågått ett krig sen 2014.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in