2022-02-26, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Helt meningslöst krig om du frågar mig. Man fulade sig mot ryssarna i början på 90-talet när dörren stod på glänt för riktig långvarig fred och genuin broderskap.

Finns väl intressen som inte vill se fred i Europa och det är inte bara ryssarna det. Snarare är det en reaktion vi ser nu.

Hade ryssarna varit välkomna i Nato hade X antal industrier gått i döden. Sjuk den mänskliga rasen är när man tänker på det. Är det här den intelligenta, mest utvecklade skaran som ägnar sig åt sådan utstuderad ondska inte undra på att vi våldför oss på allt annat levande utan omtanke.

Jag ber en tyst bön för det Ukrainska folket och alla drabbade civila.

Sjukt, helt jävla hemska grejer pågår och vi har gjort det till en valfri basket/fotbollsmatch :/

Folk klarar inte av att nyansera, utan där ska vara antingen eller. Antingen är du för eller emot, är USA satan så måste ryssen vara Jesus. Eller vice versa.
Storskaligt sektbeteende
Citera
2022-02-26, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Det finns ganska många kinesiska ambassader.
BTW jävla tokstolle. Du borde titta på vad världen gör mot Ryssland nu. Lol.

Deras ambassad i Ryssland. Ukraina styrs utav fascister, polischefen i Kiev poserade i bild tillsammans med nazister ur azov bataljonen. Rätten står Ryssland sida oavsett hur mycket propaganda Nato skickar ut.
Citera
2022-02-26, 05:10
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Nu går vi in i en ny fas. Ryssen kommer sprida extremt mycket propaganda, för de kommer inte längre. Snälla, bemöt eller säg emot, allt.

Precis det jag känner.
Det är så frustrerande och bisarrt!
Ryssland har förlorat oavsett vad som sker i Ukraina. När de påbörjade invasionen så sade de upp sig som jordbor. Nu är de ett hot mot hela omvärlden. Punkt.
Citera
2022-02-26, 05:11
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rlewa
Deras ambassad i Ryssland. Ukraina styrs utav fascister, polischefen i Kiev poserade i bild tillsammans med nazister ur azov bataljonen. Rätten står Ryssland sida oavsett hur mycket propaganda Nato skickar ut.

Ja. En kinesisk ambassad i Ryssland vill nog inte hetsa mot Ryssland. Vad tror du?
Har du sett vad som händer med demonstranter där?
Citera
2022-02-26, 05:12
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrixNe
Typ som svenska och en mix av finska och danska/norska.

Märkligt land ukraina. Aldrig tänkt på ukraina föräns det här. Vad finns det att hämta där? Kommer ukraina bli europas kina? De är inte med i eu kan man inte bygga billiga fabriker där för att betala låga löner?

Shaktar Donetsk i "utbrytarrepubliken" var väl en kraft att räkna med inom europeisk fotboll för inte lönge sedan... Gick alltid långt i cuperna och fullspäckat med talang, inte minst kvalitetsspelare från brasilien å annorstädes. Många av deras spelare gjorde ju sedan enastående karriärer i PL, Serie A osv.

Men många lirare stack dit oxå ju. Det är väl det första jag tänker på...

Växande it-land, fint jordbruk, fantastiskt natur - såg på Vice tv hamilton's pharmacopeia när han var och leta magiska svampar i deras diverse urskog. Riktigt bra program...

Fina brudar, hårt arbetande hederligt folk.

Tyvärr av någon outgrundlig anledning har nazistiska strömningar växt i landet.

Men att landet har mycket kapacitet är det ingen snack om.

Shaktar Donesk var väl så pengarstarka pga sin oligark som håvade in deg via stålindustrin. Det är ju en omstrid stad numera så undrar hur det har gått med han och fotbollslaget...
Citera
2022-02-26, 05:13
Medlem
Så jäkla synd att vanliga svenskar sväljer Nato propaganda bara att vi är vänner med dem. Jag stödjer hellre Ryssland än fascisterna som slåss i Ukrainas armé. Har ni redan glömt alla nynazister som för några år sedan åkte ner till Ukraina för att strida på deras sida?
Citera
2022-02-26, 05:13
Medlem
covfefe...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Istället för att angripa Ukraina som inte gjort nåt fel och döda barn, kunde han slutat med att giftmörda folk som inte gillar honom och låtit ryska folket välja sin president. Då hade han inte behövt oroa sig för Nato.

Otroligt att du sitter och försvarar Putin och hans handlingar. Skäms du inte?
Jag tycker att Putin verkar konstig och instabil (i synnerhet såsom han attackerar Ukraina), men man måste väl ändå beundra honom för hur han enat Ryssland och åtnjutit medborgarnas stöd under lång tid.

I samhällen bestående av folk med begränsad intelligens är diktator i princip alltid att föredra. Hade Jeltsin efterträtts av någon Sabuni-liknande varelse hade knappast Ryssland existerat idag. Om folket "fått välja sin president" hade Ryssland blivit något i stil med vad Irak blev efter att USA kom och introducerade "demokrati".
Citera
2022-02-26, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Helt meningslöst krig om du frågar mig. Man fulade sig mot ryssarna i början på 90-talet när dörren stod på glänt för riktig långvarig fred och genuin broderskap.

Finns väl intressen som inte vill se fred i Europa och det är inte bara ryssarna det. Snarare är det en reaktion vi ser nu.

Hade ryssarna varit välkomna i Nato hade X antal industrier gått i döden. Sjuk den mänskliga rasen är när man tänker på det. Är det här den intelligenta, mest utvecklade skaran som ägnar sig åt sådan utstuderad ondska inte undra på att vi våldför oss på allt annat levande utan omtanke.

Jag ber en tyst bön för det Ukrainska folket och alla drabbade civila.

Sjukt, helt jävla hemska grejer pågår och vi har gjort det till en valfri basket/fotbollsmatch :/

NATO hade bara blivit urholkat och meningslöst med ett ryskt Putin i det
Citera
2022-02-26, 05:15
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Jag tycker att Putin verkar konstig och instabil (i synnerhet såsom han attackerar Ukraina), men man måste väl ändå beundra honom för hur han enat Ryssland och åtnjutit medborgarnas stöd under lång tid.

Smisk-snack.
Han är inte folkvald idag. Vet du varför?
Du borde titta på demonstrationer i Ryssland och se hur de behandlar folket. Men det är bara toppen på isberget.
Citera
2022-02-26, 05:16
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Jag vill inte göra något gällande utan bara vidarebefordrar information som är tillgänglig för alla att helt fritt söka upp.
och jag avstår även att inte fylla mina inlägg med det som inte tillför diskussionen något om hur folk ser ut eller varifrån dom kommer.

Jag har varit lite trollaktig för jag tycker inte om denna krigshets eller att bara vara nidedocka. Men jag borde fatta bättre och försöka förstå. Även svenskars rädsla för ryssen.

Det är så mycket uppenbar bs bara och så onda krafter som bäddat för detta.

Men jag får faktiskt börja tänka på de civila i ukraina och hålla truten. Dom är det synd om oavsett vad. Av respekt och anständighet...

Jag hoppas detta får ett snabbt slut och deras land ej hinner ödeläggas.

Resten av utvecklingen har jag varit naiv nog i mina dagar och förstår vart det lutar dessvärre...
Citera
2022-02-26, 05:17
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Både här och i Ukraina. De har ingen skam i kroppen.
Inte en uns av självrannsakan heller.

Någon som har en bra länk annat än DW: kamera ovanför Maidan-torget. Är helt tyst där.
Citera
2022-02-26, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej med ryssarna suger på allt vad modern teknik heter, deras högteknologiska krig verkar rätt taffligt. USA skulle göra slarvsylta av den ryska krigsmakten om de möttes. Rysslands flygvapen och luftvärn är ett skämt, de är betydligt längre efter väst än vad man kunnat att tro.
Ja, det luktar Bagdad Bob om det mesta som kommer från Kreml. De pompösa hoten om att släppa loss vapen vi aldrig sett maken till om ukrainarna inte låter Lillefar promenera in i Kyiv och göra som han behagar med Ukraina. De patetiska uppmaningarna till ukrainarna att vända sig mot sina ledare och välkomna "befriarna". De som fortfarande finns kvar i kretsen runt Putin är väl som gänget runt Hitler i bunkern - livrädda för sin store ledare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in