Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-26, 02:51
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
Saken är att det här kriget kan endast sluta på ett enda sätt.

Det vet också alla som inte naivt bara tänker med känslorna.
Även om alla ryska militärer som befinner sig på ukrainsk mark just nu skulle dö och raderas ur intet inom en timme, så skulle ju bara förstärkningar skickas tills att det hela var över och ryssarna har kontroll. Sista utväg kärnvapen med mer eller mindre total ödeläggelse.

Med andra ord bara ren dumhet av president Zelenskyj att inte lägga ner vapnen och förhandla (vilket ryssarna har ebjudit), även ifall det är från en sämre utgångspunkt.

Men istället låter han massor av både gamla och unga oskyldiga män (som till skillnad från den här juden faktiskt är ukrainare) sätta livet till, i någonting som han kunde ha stoppat tidigare om han spelat sina kort rätt. Är ju inte precis så att han själv står på frontlinjen heller. Tragiskt.
Ja, jag håller med dig.

Jag är dock samtidigt glad över att Zelenskyj står på sig. Vad för signaler skulle det annars ge? Att länder är beredda på att ge över sitt land så fort Putin lyfter sitt finger?
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja det är inga dåliga strider som det verkar. Lär vara hundratals döda på bägge sidor. Om ryssen led svårt innan är det just runt stäer som Kiev som Ukraina samlat det mesta de har så kommer det kosta för dom att ta staden.

Det var minst 10000 civila som ställde upp som frivilliga i Kyiv. Lycka till, hehe.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Tusen tack för dina mycket klocka tankar!

Va skönt att få svar på det man skriver utan krusiduller.

* Vad jag förstått är Kiev omringat?
* Men samtidigt får dom förnödenheter från Polen, det får jag inte att gå ihop. Eller fördes kanske förnödenheterna in i Kiev innan vägarna helt skurits av?
* Vad skulle ske om Polen kör förnödenheter och blir beskjutna av Ryssen?

Mvh

1: Det vet vi inte oavsett vad ryssarna/ukrainarnare visar på TikTok/twitter extremt mycket desinformation sprids av båda sidor. Så glöm inte eran källkritik.

2: Det vet vi inte heller, antagligen kom de förnödenheter in via södra Kiev tidigare under dagen.

3: De hade stoppats av rysk militär och fått vända hem. En möjlighet hade varit att via en luftbro skicka in förnödenheter. Men blir nog svårt utan NATOS stridsplan och då pratar vi tredje världskriget.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av D3adknight
Vad får dig att tro det?
Finns absolut inget som pekar på det inom den närmaste framtiden.

Det kommer bli stor press från omvärlden att ingripa, allt kommer visa sig de närmsta dagarna

Det är Europa vi pratar om
Citera
Medlem
Hörde att det finns förslag på Zelenskyy att borde gå med på att Ukraina kan vara ett neutralt land istället för medlem i NATO.

Bara för att få slut på dödandet…

Men han ska vara en principfast person.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Du vet inte hur modern krig funkar va?

Det handlar inte om att bara köra till kiev och börja skjuta.
Först måste man ta ut all Air defensiv och göra Air raids vilket dem gjorde igår och därefter kan man röra sig in med militären och man måste bibehålla en led så att soldaterna kan få mat och vila och ersättas och så att ledningen inte förstörs.

Man har även med meningen dragit ut på invasionen då ryssarna har försökt nå en diplomatisk lösning innan men förstör kiev.
Så varför då landsätta VDV för att dö i Hostomel när man inte uppnått det du talar om. Eller ja du valde nog att ignorerar den biten för att det det var en grov felbedömning av ryssarna.
Citera
2022-02-26, 02:52
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RusImperia
Antar att du då känner samma hat mot hela USA efter deras bravader i Irak, Syrien och Afghanistan osv? Och mot hela Afghanistan efter talibanernas påhitt? Och hela Syrien efter IS små upptåg? Mycket har blir det...
Otippad åsikt från någon med ditt användarnamn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ja det är inga dåliga strider som det verkar. Lär vara hundratals döda på bägge sidor. Om ryssen led svårt innan är det just runt stäer som Kiev som Ukraina samlat det mesta de har så kommer det kosta för dom att ta staden.

det är en lite glädjande tanke iaf.
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Ja, jag håller med dig.

Jag är dock samtidigt glad över att Zelenskyj står på sig. Vad för signaler skulle det annars ge? Att länder är beredda på att ge över sitt land så fort Putin lyfter sitt finger?

Det är väl rätt uppenbart att han lockade plågan att attackera inatt. Håller de ut, så är det bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RusImperia
Antar att du då känner samma hat mot hela USA efter deras bravader i Irak, Syrien och Afghanistan osv? Och mot hela Afghanistan efter talibanernas påhitt? Och hela Syrien efter IS små upptåg? Mycket har blir det...
Nej det gör jag inte.
För jag känner inget för muslimer.
För mig får USA bomba sönder hela Mellanöstern, jag skiter i vilket. (Så länge de lämnar Kristna och judar ifred).

Muslimer är inte värda skiten under mina skor.

Ukrainska folket däremot kan jag relatera till.
Citera
2022-02-26, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Förbluffande korkat om de faktiskt spränger broarna. Livet kommer ju att fortsätta även efter Rysslands intervention, och sprängda broar kommer ändå inte att stoppa ryska trupper. Urkorkat.

Varje timme räknas i sådana situationer. Om nu Kiev ska falla kan dom broarna byggas upp på Rysslands bekostnad.
Citera
2022-02-26, 02:53
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonslayerxoxo
De är krigsbrott enligt Genève konventionen. Icke najs om man får utrycka sig milt

Är det ett krigsbrott att lura, manipulera och överraska fienden?

Ska man skicka kartor till varandra med mål inringade med en röd spritpenna och klockslag när man tänker anfalla?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in