2022-02-26, 01:40
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxstygian
Du glömde lägga till leveranser av vapen under bordet.

Att man har hjälpt den defensiva parten några veckor, är inte negativt. Försök en gång till.
Citera
2022-02-26, 01:41
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
Opps, du hade rätt. Be om förlåt. Man börja oroa sig. Jag fall för de. Tack att du rättade mig.
Aftonbladet har för en gångs skull en ganska nyttig artikel i ämnet:
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/k6LlA6/3-knep-for-att-inte-bli-en-nyttig-idiot
Citat:
1. Dela inget från källor du inte känner till. Särskilt om du håller med om budskapet eller blir väldigt arg över det.

Källor du inte känner till innan, särskilt självutnämnda experter eller filmklipp, har nästan alltid en dagordning. Vilken vet du inte.
Citera
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Vad har det med saken att göra? Märkligt fråga.

Faktum kvarstår att USAF har en Stratotanker cirkulerandes utanför Ukrainas gräns.
Vilka plan är det som behöver tankas?

Har med allt att göra.
En majoritet i tråden vet inte vad dom snackar om. Resultatet blir att vi inte vet någonting!
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Inte alls märkligt. Det har bara gått knappt två dygn sedan operationen inleddes. Amerikanska underrättelsetjänsten och militära experter beräknade att Kiev kommer stå emot i 5 dygn.

Men ljuger inte de längre?
Citera
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Hahaha! Ja eran terroroperation gick åt helvete!

Du är kungen av alla hjärndöda vrålapor som fyller tråden med meningslösa oneliners. Det här är ingen chatt utan ett diskussionsforum. Har du inget av värde att komma med så håll käft!

Det är sådana som du som förstör Flashback.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
DU Måste var helt efterbliven, tror du att ett flygvapen går in med kunskapen om att hela världen tittar på flightradar?
Har du argument? Du har fått en källa, som på mindre än 10 sekunder bevisar att jag har rätt.

Vad menar du ens med "ett flygvapen går in med kunskapen..."? Förklara för mig varför "ett flygvapen" ens skulle ha för nytta av att dölja något på fr24, som redan är offentlig information? Där hela flygrutten är delad med civila flygmyndigheter och att flyga med vanliga transponders i vanliga moder underlättar för flyget?

Vill du sluta bara påstå saker som du uppenbarligen inte begriper? Om du har faktiska, verklighetsförankrade och icke-stolliga argument, fram med dem. Annars kan du hålla käften i stället för att slösa folks tid. Jag var ganska hygglig mot dig genom att informera om hur det ser ut. Ett normalt svar från dig hade varit "åh fan, tack, det visste jag inte. Jag var lite för snabb där".
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Men fy! Hälsa den ukrainska adidas-armén att Genevekonventionen förbjuder visa upp den här sortens bilder med namn på offren. Noll professoinalism.
Putler glömde visst att skriva under.

Ett dödat barn, ryssar när de är som modigast.

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1496736998790504451
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Finns säkert trollar men världen är inte svart eller vit. Det finns många faktorer som väger in i kriget.

Folk gillar inte att tänkte för sig själva så dem säger rysstrollar istället för att faktist kolla upp sänningen och lära sig något nytt.

Det finns inga god eller onda i geopolitik.

En del blir nog lite frustrerade över att istället för att diskutera sakfrågan går 90 % av tiden åt till att korrigera bristande språkförståelse från diverse konton...

Jodå, det går fint att säga att Putin attackerade en suverän stat och att större delen av världen fördömer detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Ryssarna vill inte mosa staden med marken och siktar på precisionskrig. Varför det har tagit längre tid.

Men allt går enligt plan, att Nato-lakejen har förlorat
Då visar det hur omoderna de är eller värdelösa på att använda dem. De bombar ju bostadshus och lekpark. De verkar ju kriga på 70-talsnivå.
Citera
2022-02-26, 01:42
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Nato erbjöd även Ryssland relativt givmilda erbjudanden innan men Putin hade bestämt sig. De erbjöd att Ukraina ej skulle få ansluta sig till Nato på 10 år och efter det kunde det också förlängas. Men i praktiken skulle Ukraina ändå aldrig gått med i Nato. Det största problemet för putin var en västvänlig regering och den skulle han inte få bort även om Natomedlemskap uteblev.

Skitsnack, Nato har haft personal placerad i Ukraina i fler år.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Ja, fast dom gjorde ju ett försök igår att ta tillbaka Gostomel för att rädda sina fallskärmsjägare men fick tydligen dugligt med pisk.

Sen kan det ha hänt saker efter det. Sovit dom senaste 8 timmarna så har missat mycket.

Min uppfattning är att trupperna i norr har fått order att avvakta och inta stridsberedskap, medan trupperna i syd och öst har fått order att avancera över land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Aftonbladet har för en gångs skull en ganska nyttig artikel i ämnet:
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/k6LlA6/3-knep-for-att-inte-bli-en-nyttig-idiot

Ja jag ska vara mer källkritiskt. Man ha läst så mkt att man bli bara trött i skallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in