2022-02-26, 01:38
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Fascinerande att de inte tagit Kyiv än. Märkligt om något.

Inte alls märkligt. Det har bara gått knappt två dygn sedan operationen inleddes. Amerikanska underrättelsetjänsten och militära experter beräknade att Kiev kommer stå emot i 5 dygn.
Citera
2022-02-26, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du kan inte heta "TheWiseOne" om du delar material från 2018 och kallar det för färskt..
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=-rXgYf_ffXM&ab_channel=StuffLikeThat

Opps, du hade rätt. Be om förlåt. Man börja oroa sig. Jag fall för de. Tack att du rättade mig.
Citera
2022-02-26, 01:39
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Ah, jag ber om ursäkt. Jag visste inte att du var rysktalande.

Det är jag inte oavsett vad du tror eller tänker. Däremot står på på rättvisans och ärlighetens sida, mot de utstuderade lögnerna och fulknepen.

Så mycket som det hetsats och fulspelats mot ryssarna sedan 90-talets början, men även början på 2014-talet och framåt... Vittnar om deras goda mänskliga natur att dom ej gjort denna slarvsylta tidigare...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du har råkat vända på orden där, så meningen blir inte grammatiskt korrekt.
Med svenska grammatikregler ska meningen vara: "Men jag måste erkänna att den åtminstone var kul!". Jag har full förståelse för att det är lätt att snubbla till det lite - ryska och Svenska grammatikregler skiljer sig lite.

Tror inte ryssar skulle använda ordet "larva". Inte ens google translate översätter det.
Citera
Medlem
xxstygians avatar
Citat:
Tvärtom. USA har snackat i åtta år.

Du glömde lägga till leveranser av vapen under bordet.
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Du skriver löjligt skit.

Putin har försökt förhandla med Ukraina och USA dem senaste månaderna ang just detta.
Nu lyssnar dem väl.

Nato erbjöd även Ryssland relativt givmilda erbjudanden innan men Putin hade bestämt sig. De erbjöd att Ukraina ej skulle få ansluta sig till Nato på 10 år och efter det kunde det också förlängas. Men i praktiken skulle Ukraina ändå aldrig gått med i Nato. Det största problemet för putin var en västvänlig regering och den skulle han inte få bort även om Natomedlemskap uteblev.
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Du skriver löjligt skit.

Putin har försökt förhandla med Ukraina och USA dem senaste månaderna ang just detta.
Nu lyssnar dem väl.

Precis. Putin är som en femåring.
Ingen vill leka med honom och det hjälper inte att man försöker tvinga andra barnen att leka med honom. Han är en liten sociopat ingen vill ha nåt att göra med.

Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Det är jag inte oavsett vad du tror eller tänker. Däremot står på på rättvisans och ärlighetens sida, mot de utstuderade lögnerna och fulknepen.

Så mycket som det hetsats och fulspelats mot ryssarna sedan 90-talets början, men även början på 2014-talet och framåt... Vittnar om deras goda mänskliga natur att dom ej gjort denna slarvsylta tidigare...

Kommunisterna är de riktiga nazisterna så vad försöker du säga? Att vi ska tolerera dessa sjuka människor?

Citat:
Slava Ukraini!

Hell yeah!
Citera
Medlem
t.bundys avatar
Slava Ukraini!
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ryssland/Sovjet har aldrig varit intresserade av att ha en "normal" relation med andra länder.
De ser sig själv som herrefolket och avser att vara en respektingivande stormakt som andra ska frukta och böja sig inför.

De kan aldrig förstå en vinn-vinn-situation. För dem är det obegripligt. Motparten ska frukta, infoga sig, underkasta sig. Man kan bara vinna eller förlora.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Är det Russia Today du försöker nå?
En inbjudan till grafiskt material där det vankas brända lik, enligt en forummedlem som tycker att han får "rätt" om han hittar någon bild på stupade ryska soldater.
Länker fungerade dock inte för mig. Testa själv.
Citera
2022-02-26, 01:40
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
I Tjetjenien är det lag och ordning, i Sverige är det kaos.
Verkligen. På den svenska landsbygden svälter bönderna. Och de svenska politikerna stjäl invånarnas pengar och bygger stora palats för sig själva. Äsch, nu blev det fel. Det var visst Ryssland jag tänkte på.
Citera
2022-02-26, 01:40
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Bara för att man är gemensamt mål för ryssen betyder det väl inte att man samarbetar? Hur drar du den slutsatsen? Korrelation är inte samma sak som kausalitet

Det förekommer mycket antisemitism i Ukraina.
https://www.jta.org/2017/01/03/global/ukrainian-marchers-in-kiev-chant-jews-out

Sen att ryssarna är högre prioritet för tillfället för båda dessa grupper betyder ju inte att de på något sätt gillar varandra i grunden.

Putin har gott om neo-nazis inom sina egna gränser om han vill kriga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in