2022-02-26, 01:31
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
När blir en träffad och utslagen ukrainsk armékonvoj en "inaktuell sak"?
Dagen nyhet. En bland många.

CNN berättar att ukrainska armén inte kan flytta sin utrustning/fordon, eftersom de plockas av ryskt flyg.
Tydligen en tjetjen som sker sönder anus och krockade bilen! Någon du känner?

https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1497281346028421123
Citera
2022-02-26, 01:31
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifly
Är det bara jag som tycker det känns fake precis som corona?
Det är du och galningarna som tror att jorden är platt. Men misstolka inte, ni är säkert ett skönt gäng.
Citera
2022-02-26, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Och vart säger han i videon att han gillar Stalin?
Har kollat igenom hela och ingenstans nämner han att han är ett vidare fan av Stalin.

Putin både respekterar och föraktar Stalin. För honom är det under Stalins ledning som Ryssland blev ett industriland och vann andra världskriget. Utan denna seger hade Rysslands öde varit mycket värre.
Men han förklarade också att Stalin var en tyrann, att miljontals människor led på grund av hans utrensningar, att Stalin förstörde det ryska jordbruket och de ryska bönderna, att Stalins tid var tiden för brott mot befolkningen i landet.

Putin anser att man slarvade bort Sovjetunionens storhetstid och kapacitet. Han anser att de forna sovjetstaterna fortfarande tillhör Ryssland och att folket i dessa stater önskar att återgå under ryskt styre. Det är främst det kriget i Ukraina handlar om. Han rättfärdigar sina aggressioner för att uppnå sitt mål genom att hävda att Ryssland är under attack från NATO, men den typen av retorisk taktik har man fört sedan hedenhös.

Så tror jag det ligger till i alla fall.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Så du menar att kroknäsorna och nazisterna nu samarbetar? Hahaha vilka jävla spån det finns.

Bara för att man är gemensamt mål för ryssen betyder det väl inte att man samarbetar? Hur drar du den slutsatsen? Korrelation är inte samma sak som kausalitet

Det förekommer mycket antisemitism i Ukraina.
https://www.jta.org/2017/01/03/global/ukrainian-marchers-in-kiev-chant-jews-out

Sen att ryssarna är högre prioritet för tillfället för båda dessa grupper betyder ju inte att de på något sätt gillar varandra i grunden.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Två fordon ser det ut som.

Tydligen råkade fyra ryssar glömma att ta på sig solskydd i morse.

https://mobile.twitter.com/WORLDWAR3RUSSI1/status/1497317857251713024?cxt=HHwWgICz1Y6qxccpAAAA
Länken fungerar inte.
Citera
2022-02-26, 01:33
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NudityMiles
Kan jag som civil svensk utan någon militär utbildning ansluta mig till dom Ukrainska styrkorna?
Är speciellt duktig på transport och har CE-kort.

Jaa, du behövs.

Här behövs ersättare:
https://twitter.com/200_zoka/status/1497238568418349062
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Å jösess! klart att dom inte gör! om dom gör det är det tidigare sagda flighter!
"Tidigare sagda flighter"? Vet du ens vad orden du använder betyder?

Vilka tidigare flighter har vi talat om? Varför skulle de synas? Nå, hur ska du ha det? Syns flyget eller gör det inte det? Vad tror du jag har tittat till då och då i timtal, samtidigt som jag korrelerar med uppgifter från t.ex. twitter? Jag har ju för fan gett dig en länk, där du enkelt kan kolla själv!

Tror du det finns en hemlig trollarmé som sänder ut falsk ADS-B-information, men då med äkta tracks, men flighter från dåtid? Och om jag säger att jag även kan lyssna till radiotrafik på typiskt 100-150 MHz och korrelera saker som råkar befinna sig inom hörhåll?

Du har hittills inte gett ett enda argument utöver "handikappad" och "å jösses", samtidigt som jag försett dig med en källa där du själv kan övertyga dig om vad jag säger. Du kan ju inte ens förklara varför du tror att de inte skulle flyga med transponder? Tror du att varje militär flygrörelse är en hemlig CIA-operation som behöver döljas? Vem fan är det som är "handikappad" egentligen? Jag, som vet vad jag talar om och använt mig av verktyg som https://globe.adsbexchange.com/ i åratal, samt har kunnat korrelera flighter med andra källor lika länge, eller du, som bara stövlar in och påstår något och använder "å jösses" som argument? Skärp dig.

https://globe.adsbexchange.com/ -> tryck "U". Du ser nu bara militärt flyg. Dubbelchecka med fr24, trippelchecka med pressreleaser, twitter, flygradio, eller vad du vill. Acceptera att du är fullständigt överbevisad. Ja, de kan givetvis flyga utan transponder och gör även så, om det finns anledning. Men inte per default.
Senast redigerad av DjILY 2022-02-26 kl. 01:35.
Citera
Medlem
"Ukraine's president said that Russia will attack with full force this night."
skriver @KyivIndependent på Twitter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t.bundy
Ännu märkligare. Först förstör man för alla ryssar i hela världen, sedan förhandla? svårt ändå att förstå. Tror puta vill ha några fler döda barn att runka till.

Du skriver löjligt skit.

Putin har försökt förhandla med Ukraina och USA dem senaste månaderna ang just detta.
Nu lyssnar dem väl.
Citera
2022-02-26, 01:34
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Tjetjener i Ukraina. Viken galen utveckling.

Spännande. Tjetjener klagar på förföljelse av Putin och hans terrorister. I Sverige. Utanför migrationsverket. För att man inte får uppehållstillstånd.

Fan att jag inte får tag på klippet.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Länken fungerar inte.
Givetvis funkar den, klicka på att visa bilden.
Citera
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
De flesta trupper i området har gått mot Kiev från norr, från Vitryssland och från nordost vid ryska gränsen.
Enligt uppgift har också 50 pansarvagnar och 50 andra militärfordon med raketartillerisystem lämnat Hostomel/vid flygplatsen vid klockan 18.00 för köra i riktning mot Kiev.
Vilken befriande insats! Kommer rädda många Ukrainare detta!

Samtidigt som Tyskland på något sätt lyckats hamna på fel sida historien igen, även om de räknas som hjärtat av Europa. Det tillsammans med Italien. 2 gamla axelmakter. Om något borde de förstå vikten av att stoppa en galen diktator. Men icke, här ska pengar tjänas! Samma skit som när de tjänade feta cash på koncentrationsläger är de nu villiga att låta en galen diktator leka hus för att det gynnar dem. Hade jag varit tysk hade jag skämts, något enormt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in