2022-02-26, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Nej, jag skrev ukrainsk pansarvagn. Ukrainsk. Med ukrainska soldater som är obrydda om pansarvagnens närvaro. Att du har tunnelseende och bara läser ryss ryss Putin kan du inte klandra mig för.

Länkar videon på annan vinkel igen så får du dra din egen slutsats, om du är kapabel till det: https://mobile.twitter.com/visegrad24/status/1497209471109681161

Situationen i sin helhet är verkligen sinnessjuk.
Den ukrainska lastbilen blir beskjuten, krockar och de blir snabbt nergjorda av sina egna, varav de sista skotten är en ren avrättning. Samtidigt kommer det förbi ett ukrainskt luftvärnssystem som förlorar kontrollen och krossar ett civilt fordon.

Det enda som saknas är väl om lastbilen blivit beskjuten av Zelenskys beväpnade civila, så är tragedin fulländad....
Citera
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av offlife
Vad muslimrunkaren putin sett till kommer hända kvinnorna där efter dom går in, fy fan säger jag bara.

Världen borde säga ifrån. Pedofilen Putin hotar oss med kärnvapenkrig och lär använda det i slutendan iaf. Problemet är bara att de inte kan mörka det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Du måste vara helt handikappad. Tror du att NATO plan flyger med transporder är du helt efterbliven.
Alldeles bevisligen gör dem det, har så gjort och kommer så att göra. Snarare är det nog du som är handikappad som ger dig in i en diskussion med en förutfattad mening uppenbart helt utan förkunskaper.

Gå in här: https://globe.adsbexchange.com/ och tryck på "U" och du kommer bara se militära plan, t.o.m. stridsplan, varav de alla flesta tillhör NATO. I detta nu är det väl ett tiotal flygföretag uppe, från helikoptrar till transportplan.

Mycket är tankplan, och det i sig kan vara en indikation på att det finns jakt- eller stridsplan uppe (som då flyger utan transponder för tillfället). Vad Sverige beträffar så syns i allmänhet våra transportplan, våra spaningsplan samt våra SK-60 när de övar, men i allmänhet inte våra jaktplan.

När NATO har övat med B-52 över Sverige, så kunde man följa dessa på flighradar, men inte eskorten av gripenplan.

Så, vem fan är det som är "handikappad"? Du hade helt uppenbart ingen som helst jävla koll här, utan bara klampade in med självsäkra påståenden...
Citera
Medlem
UseMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Aldrig ge upp,. ditt lilla muslimkramande rysstroll. Blatte va?

Tror du att de vill se sina döttrar, fruar, systrar och mödrar bli våldtagna dag ut och dag in för att de ska försöka vinna ett krig mot en fiende som inte går att krossa, och speciellt inte snabbt om det nu skulle gå. Lidandet blir för stort.
Citera
2022-02-26, 01:20
Medlem
Anktalares avatar
Det var som att exakt kl 01:00 i denna tråd så började massa användare skriva som att de använt google translate. Helt obegripliga inlägg, kul att ryssen försöker använda cyberkrig här också.
Citera
2022-02-26, 01:20
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Har du några bevis för det? Jag har gett min tolkning. Omöjligt att du ens tittade på videon så snabbt som du svarar. Du är inte intresserad av sanningen.
Jag är intresserad av att Ryssland tar sin vidriga armé och drar åt helvete. Och tar med sig alla unkna ryska chatt-töntar som sitter och förpestar varenda internetforum.
Citera
2022-02-26, 01:21
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men har de kommit från Vitryssland eller har de kommit med helikoptrar och flygplan? Om de kommer från Vitryssland så förstår jag inte varför ryssarna fortsätter med dessa riskfyllda luftlandsättningar.

De flesta trupper i området har gått mot Kiev från norr, från Vitryssland och från nordost vid ryska gränsen.
Enligt uppgift har också 50 pansarvagnar och 50 andra militärfordon med raketartillerisystem lämnat Hostomel/vid flygplatsen vid klockan 18.00 för köra i riktning mot Kiev.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Ja jag har rätt!
Jag kan vara en djävla huvudfoting men om att det krisar, att jag duger till att dö.

Jag förstår att du vill uppleva spänning men att jag begriper inte att du offrar dig för en omöjlig sak, en ren bluff riggat världens halaste bluffmakare, du sitter där i Ukraina och kör en lastbil och poff att du finns inte mer!!! Borta och att ingen bryr sig!
Varför går du inte in för att döda i stället? Bara kötta av helvete, supa knarka och knulla luder?

Mycket goda poänger du lämnar här, återigen.

Mitt svar på varför jag är villig att dö i en lastbil(Eller medans jag sitter och skiter i skogen, vem vet) är att jag simpelt nog tror på något högre i världen, inte någon gud som skiter i oss alla, bara på en världsordning där mörker och ljus försöker balansera sig. Finns djur som bara i sin vardagliga måltid torterar ett annat liv värre än soldaterna på Guantanamo. Finns djur som ser till att världen är fylld av färger, dofter och smaker.

Vill med handen på hjärtat inte vara den som köttar helvete, super, knarkar och knullar bara för att jag kan, för kan, det kan jag.

Vill hellre, när mina sista andetag är skrivna i tiden, veta att jag dog för något jag tror på(I detta fallet, att stå upp mot tyranni) än att dö som en av dom jag föraktar.
Citera
Medlem
Herzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Ukraina är ofarliga för Ryssland även som medlemmar i NATO.

Nej, verkligen inte. NATO har attackerat Lybien (mördade Ghaddafi), Irak (mördade Saddam), Serbien (mördade milosevic), Syrien, förlorade tack vare Rysslands involvering.

Citat:
NATO är en försvarspakt.

Nej, Kosovokriget är ett bevis på detta. NATO lade sig in i Serbiens interna angelägenheter, de låg bakom konflikten då de gav väpnat och taktiskt understöd till separatister som var aktiva på en suverän stats territorium. NATO/USA använde kosovoalbaner som svepskäl för att utföra en aggression på Serbien. Landet blev bombat utan FN mandat, med utarmat uranium och kluster bomber. Civila mål blev bombade.

I slutändan ockuperades Kosovo och de fick utropa självständighet som strider mot internationell folkrätt och Serbiens territoriella integritet. Kosovo har tillhört Serbien i över 1000 år sen på 1300 talet och är området där den serbiska staten grundades.

USAs/NATOs attack mot Serbien på 90-talet var statsterrorism och en aggression.

Kosovo är idag en kriminell skurkstat där USA utför sina smutsiga jobb droghandel/organhandel etc.

USA ger understöd till Montenegro som instrumentaliserats precis som Ukraina att vara anti-ryskt, är istället anti-serbiskt. Montenegros president är en kriminell politiker (Milo Djukanovic) som inte har någonting med demokrati att göra utan är en satellitstat för att säkra NATOs strategiska och anti-serbiska intressen på Balkan.

Citat:
Det här är Putins perversa drömmar om ett stort ryskt imperium.

Verkar som du bara hatar ryssland och inte vet vad du pratar om.
Citera
Medlem
KaptenKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Enligt uppgift ska de kontrollera dessa områden ja:https://www.bild.de/politik/ausland/politik-ausland/ukraine-krieg-putins-truppen-stehen-30-kilometer-vor-kiew-79279140.bild.html

Jag förstår inte tyska tyvärr. Dom verkar iaf vara inne i centrala Sumy, men i Mariuopl är dom inte verkar det som. Jag prata med el på marken och han säger att do. Fortfarande försvarar sig. Kharkiv vet jag inte hur det ligger till.
Citera
Medlem
Lajlikes avatar
Vad i helvete är den svarat "linan" som syns i livestreamen längst ned till höger som då och då prasslar etc?

https://www.youtube.com/watch?v=-Q7FuPINDjA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gottgodis
Hur tragiskt det än är så är du tyvärr helt ute och cyklar.

Ryssland har slagit ut militärradar, baser och andra viktiga byggnader från Ukraina. Senaste nytt är också att tusentals soldater står några km från Kiev och är redo att ta över huvudstaden. Ryssland har också majoriteten av luftrummet enligt senaste rapporter. Ukraina är tyvärr helt chanslösa i den här situationen.

Militärradar? Ryssland kan inte flytta en gammal rostig T-72 10 meter utan at NATO berättar det för Ukraina.

Nu senast rök det en IL76 och två helikoptrar. In med mer manpads och javelins så kommer detta bli ett Kaos för Ryssland.

Det är långt ifrån över, detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in