2022-02-26, 00:49
Medlem
Bum1s avatar
Vid sådana här tillfällen är jag så ledsen att Knutna Nävar inte längre finns.
Citera
Medlem
Finns det ny info om trupperna från Tjetjenien? Är det bekräftat att de är i Ukraina?

Om Putin sätter in special förband av islamister mot sitt broderfolk så kan han inte sjunka lägre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Var försiktig bara, Sverige behöver folk med det modet som du uppenbarligen har.

Skål vännen!

Det skall erkännas att jag skriver dessa inlägg med en klump i halsen. Krig är så lätt på papper men så vansinnigt vidrigt i verkligheten. Men någonting inom mig har vaknat iom detta, någon som fördömer usa s sjuka krigsideologi osv. Detta är ett verkligt hot mot den fria världen och jag oroar seriöst för allas våran framtid.

Dina uppmuntrande ord gick in som en blixt i mig, som sagt, krig är lätt på papper... Verkligheten är en annan. Behöver allt stöd jag kan få för jag kan leka runt hur mycket jag vill, ingen människa är kaxig när krig är en verklighet.

Må väl, min vän.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Sluta ljug.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-02-13/putin-keeps-stalin-s-crimes-under-wraps-in-wwii-battle-with-west

https://www.dispropaganda.com/single-post/2017/06/19/Putin-defends-Stalin-blames-the-west-for-demonizing-him

https://www.newsmax.com/Newsfront/putin-defense-hitler-pact/2014/11/10/id/606281/

https://www.msn.com/en-us/news/world/putin-looks-to-make-equating-stalin-ussr-to-hitler-nazi-germany-illegal/ar-BB1gqSO6

Inget av skitet du skickade hänvisar till att Putin ser upp till Stalin, bara massa bullshit.
Citera
2022-02-26, 00:50
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast bilden som presenteras i inlägget jag svarade på handlar ju om att det skall ha synts på Flightradar under pågående operation i Ukraina.

Ah nä det är nog bullshit om piloten inte tryckt på den av misstag eller vill ta livet av sig sett nått transport plan som slatt av transpondern ca 45 minuter från gränsen men inte mera.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Nej, så är det inte, Afhgan-Sovietkriget, Irakkriget, Vietnamkriget, Koreakriget och Afghanistankriget så är de väl den försvarande parten som haft de största förlusterna. Alla krig är ju olika så det går ju inte att ha någon regel.

Jag menar såklart allt annat lika. Dvs försvarar man med påkar och så kommer det några snubbar med automatkarbiner så är det ju klart att det ändrar på spelreglerna. Länder utan krigsmateriel osv räknas inte in.
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Det är inte mycket som är demokratiskt med Ukraina. De är korrupta oligarker och politiker som köpts upp av amerikanska intressen som använder Ukraina som föremål i en anti-rysk agenda. USA vill på riktigt krossa Ryssland, de har det som ett långsiktigt strategiskt mål sedan 1945.

Jag som är pro-ryss stödjer Ukrainas demokrati fullt ut och är emot oprovocerade invasioner från Ryssland. Men i detta fallet kan man knappast prata om en legitim demokrati i Kiev som förbjuder ryska språket och beväpnar sig med hjälp från Rysslands fiender trots att 50% av folket pratar ryska, många har släkt där och 10 miljoner ukrainare ser sig som etniska ryssar.

Det är definitivt ingen demokrati, ni måste vara mer realistiska och inse att det finns en balansgång. Precis som Lavrov säger så måste regimen avnazifieras i Kiev och den måste acceptera Ukrainas kulturella diversitet så att alla känner sig representerade.

Det du säger låter som rysk disinformation.
Hur då avnazifieras?

Ukraina är ett land som praktiskt taget saknar arme och har inte på något sätt utgjort ett hot mot Ryssland.
Att invadera är fel och det är väldigt få i resten av världen som tycker att den här invasionen är bra. Inte en Kineserna eller Iran tycker at det här smakar bra.

Putin har begått ett fatalt misstag som kommer att straffa honom själv och resten av alla ryssar lång tid framöver
Citera
Medlem
Bum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Om Putin anfallit ett NATO-land så hade hela NATO slagit tillbaka. Detta regleras i Artikel 5 i NATO-fördraget.

https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_110496.htm
Fast sådana regler och bestämmelser har ju brutits förr. Kolla hur Hitler förrådde Stalin.
Citera
Medlem
Blir så jävla glad, inte varit inne här på ett tag för jag inte orkar med rysstrollen.
Men blir sjukt glad att se så många enade här nu.
Må putin slaktas och må gud straffa den lilla dvärgen. Kämpa på nu Ukraina!!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Trump fick ju för sig att USA hade attackerat Ukraina i en intervju med Laura Ingraham härom dagen. Hans reaktion var att Laura inte borde ha sagt det i TV, utan att attacken borde skett i hemlighet.

Omvärlden ska vara så jävla glad att Trump inte är president.
Hörde den, visst man tyckte Trump vad lite rolig och annorlunda.
Visste att han var helt ofarlig som president han skojade med andra ledare och lekte kompis.

Men han är ju inte alls kapabel till att vara president för USA..

Sen är det byråkratin i USA som styr landet, inte presidenten.
Citera
Medlem
dannbaggens avatar
Sverige och Finland bör omgående gå med i NATO.

Och sen skicka all militär material vi kan till Ukraina.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Diktatorer brukar ha runkfest tillsammans så om Kuba och Venezuela stödjer Ryssland, och framförallt beskyller USA, är inte så märkligt. Däremot efterfrågas en källa på Brasilien tack.

https://www.trtworld.com/americas/brazil-lashes-out-us-against-claims-of-being-on-russian-side-54935
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in